  • 1. Data: 2002-01-25 11:47:44
    Temat: Wynająłem lokal w spółdzielni mieszkaniowej...
    Od: "rteeg" <r...@g...pl>

    Wynająłem w spółdzielni mieszkaniowej lokaj pod działalność gospodarczą
    (handel komputerami). Obejrzałem lokal, podpisałem umowe na czas
    nieokreślony, spisaliśmy protokół. Po tym fakcie przychodzi do mnie
    poprzedni najemca i ode _mnie_ domaga sie zwrotu pieniędzy za podniesienie
    standardu lokalu za czasów kiedy to on ten lokal wynajmował (glazura, sufit
    w gipsie, boazeria na ścianach). Odesłałem go grzecznie do spółdzielni.
    Przyjechała komisja, zrobiła kalkulację i w ten sposób spółdzielnia żąda ode
    _mnie_ wpłacenia 1.4 kPLN. Mam napisać oświadczenie, że zgadzam się z w/w
    kalkulacją i zobowiązuję się do zapłacenia w/w kwoty, która ma mi zostać
    zwrócona z chwilą opuszczenia przeze mnie lokalu.

    Pytania z mojej strony:

    1. Jakim prawem? Przecież to nie ja jestem właścielem lokalu. Nikogo nie
    prosiłem o podniesiony standard lokalu. O podniesionym standardzie lokalu
    nie ma mowy w umowie.
    2. Płacić? Jeśli tak to jakie mam szanse na zwrot pieniędzy? A amortyzacja?
    Co zawrzeć w oświadczeniu?
    3. Nie płacić? Na jaki paragraf się powołać?
    4. Ktoś chce mnie oskubać?

    Sorry za przydługi tekst ale chciałem sprawę jak najlepiej naświetlić.
    Będę wdzięczny za wszelkie opinie, rady, sugestie...
    Pozdrawiam
    Artur Gendig

  • 2. Data: 2002-01-25 15:03:27
    Temat: Re: Wynająłem lokal w spółdzielni mieszkaniowej...
    Od: "DHN" <p...@p...com>

    Po prostu ich wyśmiej, bo oglądałeś lokal, jaki był i jest, i na tej podstawie
    zdecydowałeś się podpisać umowę.
    Dżek

  • 3. Data: 2002-01-29 14:48:20
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "DHN" <p...@p...com> wrote in message
    > Po prostu ich wyśmiej, bo oglądałeś lokal, jaki był i jest, i na tej
    podstawie
    > zdecydowałeś się podpisać umowę.
    > Dżek

    [...]
    Zanim ich Pan wysmieje radze przejrzec umowe i przeanalizowac czy nie moga
    wypowiedziec...

    Boguslaw

  • 4. Data: 2002-01-30 09:52:43
    Od: "DHN" <p...@p...com>

    Jasne, że mogą wypowiedzieć, bo po ulicach krążą tłumy następnych
    jeleni-najemców :-/
    Dżek