  • 91. Data: 2019-05-01 07:47:49
    Temat: Re: administrator forum dyskusyjnego reakcja na post
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > W wypadku lekarza, podpada on pod przepis ogólny. Ma udzielić pomocy
    > osobie w zagrożeniu, ale leczyć już tej osoby nie ma obowiązku.

    Tu nie chodzi o ustawę o zawodzie lekarza a pewnie jakąś o służbie
    zdrowia czy szpitalach. Jak zapewne wiesz po przyjeździe menela na sor
    robi się mu często pełną diagnostykę - myślisz, że jest ubezpieczony -
    często nawet nie wiadomo jak się nazywa.

    > Patologią jest wypisywanie bzdur bez znajomości rzeczy. Ludzie umierają
    > w różnych miejscach, a SOR nie jest jakimś szczególnym. Na ten SOR
    > przychodzi masa ludzi. Niektórzy z pierdołami, a niektórzy z poważnymi
    > rzeczami. W tłumie łatwo o błąd. Nie powinien się zdarzyć, ale jednak.

    A jak się zdarzy, to należy sprawę wyjaśnić a nie zamiatać pod dywan -
    czyż nie?

    Shrek

  • 92. Data: 2019-05-01 07:59:05
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Nie wystarczy. Procedura jest zbliżona do likwidacji szkody u
    > ubezpieczyciela.
    > O ile awaria AED czy zniszczenie spowodowane
    > udzielaniem pierwszej pomocy by przeszła, to jego kradzież już nie, bo
    > tyo nie jest NORMALNE NASTĘPSTWO.

    Wiesz, bo próbowałeś? Bo ja nie - ty też zapewne nie. Ja piszę że mi sie
    wydaje, ty jesteś pewny. Może zacytuje:

    ,,Osobie, ktora poniosła szkode na mieniu powstała w nastepstwie
    udzielania przez nia pierwszej pomocy, przysługuje roszczenie o
    naprawienie tej szkody od Skarbu Panstwa reprezentowanego przez
    wojewode własciwego ze wzgledu na miejsce powstania szkody."

    nie jest napisane w jaki sposób miałaby tą szkodę ponieść - tylko że
    poniosła szkodę materialną.

    > Oczywiście masz rację, choć w Polsce przypadki kradzieży AED były.

    Polska to duży kraj - były przypadki prawie wszystkiego co można sobie
    wyobrazić, Co z tego wynika?

    > gdzieś ostatnio nawet sprawcę złapano. Natomiast ja w tym wypadku
    > bardziej bym się bał, że baba to weźmie, porzuci i nikt nie znajdzie.

    A ja się obawiam, że jak trafię na policjanta to będziesz to ty.

    Shrek

  • 93. Data: 2019-05-01 08:09:30
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Nb. w całej procedurze najbardziej zaskoczyło mnie to, że w tej chwili
    > główny nacisk jest na resuscytację krążeniową, czyli sam masaż serca.
    > Nie robi się oddechów.

    Doszli do wniosku, że dużo ludzi się tego boi ze względów
    psychologicznych czy higienicznych, a zauważono że skuteczność w
    przypadku wykonywania oddechów przez osoby nie będące wykwalifikowanym
    personelem jest nie taka znów większa niż sam masaż. Więc lepiej jak
    tylko masują niż nic nie robia z obawy o wykonywanie oddechów.

    Moja hipoteza jest taka że jak w określonym czasie nie zajmą się
    klientem fachowcy _z_odpowiednim_sprzętem_ to szanse na ratunek i tak są
    mizerne. Na ten czas zostaje zapas tlenu we krwi i problemem jest brak
    krążenia. Po tym czasie to brutalnie mówiąc na ogół jest już po sprawie.
    Stąd IMHO wynika niewielka różnica w skuteczności z oddechem czy bez.

    Shrek.

  • 94. Data: 2019-05-01 08:13:35
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 30.04.2019 o 20:22, Kviat pisze:

    > Pod lustrem wody utratę przytomności powoduje zwykle niedotlenienie.
    > Nie we wszystkich przypadkach następuje migotanie. A jak występuje to
    > właśnie z utraty przytomności i szoku organizmu.
    > Mówimy o zdrowym człowieku oczywiście, bo chory na serce to może, dostać
    > różnych rzeczy po przepłynięciu żabką pół basenu.

    Pozostanę przy swoim zdaniu. NZT jest powodowane przez niedotlenienie a
    utrata przytomności jest skutkiem nie przyczyną.

    Shrek

  • 95. Data: 2019-05-01 08:59:54
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Animka a...@w...pl ...

    > SOR-rze z bólem kręgosłupa

    Bałas sie ze umrzesz od tego bólu kregosłupa?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Cytaty znanych ludzi tylko w ustach znanych ludzi są pouczajace.

  • 96. Data: 2019-05-01 11:49:27
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 01.05.2019 o 07:41, Shrek pisze:

    > Chciałeś napisać zatrzymania krążenia - w przypadku zatrzymania akcji
    > serca AED już znacznie mniej pomoże, bo nie od tego jest - pomoże
    > (ewentualnie) jak już akcję serca przywrócisz. Już ci tłumaczono.
    >
    > BTW po czym poznajesz "zatrzymanie akcji serca"?

    Po braku pulsu.

  • 97. Data: 2019-05-01 11:51:11
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 01.05.2019 o 07:43, Shrek pisze:

    > Jprdl... Jakby wam nieprzytomnego na komisariat podrzucili, to byście na
    > sprzątaczkę czekali?

    Komisariat, to nie basen. JAkby Ci ktoś nieprzytomnego do ogródka
    podrzucił i by umarł, to za zasadne uznałbyś postawienie Ci zarzutu
    nieumyślnego spowodowania śmierci?

  • 98. Data: 2019-05-01 11:52:37
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 01.05.2019 o 07:47, Shrek pisze:

> [...]
    > robi się mu często pełną diagnostykę - myślisz, że jest ubezpieczony -
    > często nawet nie wiadomo jak się nazywa.

    Co ma ustawa o zawodzie lekarza z ubezpieczeniem, lub nie pacjenta?

    > A jak się zdarzy, to należy sprawę wyjaśnić a nie zamiatać pod dywan -
    > czyż nie?

    I ...?

  • 99. Data: 2019-05-01 12:18:42
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Po braku pulsu.

    Poproś przełożonego, żeby was wysłał na kurs (chyba przechodzicie?) bo
    masz nieaktualny. Obecnie się nie sprawdza pulsu (sam oddech - jak nie
    ma, albo patologiczny to od razu resuscytacja, oczywiście po
    uszczelnieniu klienta i wyjęcia mu z przełyku tego co tam ewentalnie
    zalega). Ale pewien plus w twojej wypowiedzi jest - mimo, że nie
    rozróżniasz zatrzymania akcji serca od zatrzymania krążenia, to pewnie
    byś wykrył jedno i drugie.

    Shrek

  • 100. Data: 2019-05-01 12:22:00
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Komisariat, to nie basen. JAkby Ci ktoś nieprzytomnego do ogródka
    > podrzucił i by umarł, to za zasadne uznałbyś postawienie Ci zarzutu
    > nieumyślnego spowodowania śmierci?

    Czy ty normalny jesteś? Jesteś zobowiązany udzielić pomocy i tyle.
    Nieważne czy sam znajdziesz, czy "ci podrzucą", czy jesteś ratownikiem,
    kulsonem czy policjantem. Jprdl... Żeby policjantowi trzeba było
    tłumaczyć...

    Shrek