  • 1. Data: 2019-04-23 22:46:35
    Temat: administrator forum dyskusyjnego reakcja na post
    Od: Karol <b...@d...waw.pl>

    Ostatnio duzo się pisze o tym, że administrator forum internetowego
    powinien reagować na mowę nienawiści, moderować posty lub nawet je usuwać.
    Granica cienka... dla jednego sformuowanie będzie mową nienawiści, a dla
    drugiego nie, bo to tylko będzie kontrowersyjna wymiana poglądów.

    a jak sprawa wygląda, gdy na forum psychologicznym pojawia się post od
    kogoś kto pisze, że ma mysli samobójcze ?
    Czy admin powinien zareagować ?
    a inni czytelnicy ?

    jest jakiś kodeks karny na to ?

    --
    Karol M.

  • 2. Data: 2019-04-24 00:17:15
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 23.04.2019 o 22:46, Karol pisze:
    > a jak sprawa wygląda, gdy na forum psychologicznym pojawia się post od
    > kogoś kto pisze, że ma mysli samobójcze ?
> [...]

    namawianie kogoś do popełnienia samobójstwa to przestępstwo z kodeksu
    karnego :

    Art. 151.

    Kto namową lub przez udzielenie pomocy doprowadza człowieka do
    targnięcia się na własne życie, podlega karze pozbawienia wolności od 3
    miesięcy do lat 5.

    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"

  • 3. Data: 2019-04-24 00:39:36
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > a jak sprawa wygląda, gdy na forum psychologicznym pojawia się post od
    > kogoś kto pisze, że ma mysli samobójcze ?

    Moim zdaniem podchodzi to pod art. 162. W końcu tej opsobie grozi
    bezpośrednia utrata życia. Należałoby powiadomić kogokolwiek (pewnie
    Policję) podając dostępne sobie informacje. Admin będzie miał adresy IP,
    czy czas dostępu.

  • 4. Data: 2019-04-24 08:56:20
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 23 Apr 2019 22:46:35 +0200, Karol napisał(a):

    > Granica cienka... dla jednego sformuowanie będzie mową nienawiści, a dla
    > drugiego nie, bo to tylko będzie kontrowersyjna wymiana poglądów.
    IMO decyduje forma rozmowy. Dopóki jest trzymana w ryzach grzeczności i
    rzeczowości nie powinien reagować, jeśli się pojawią emocje i inwektywy
    zamiast argumentów, powinien reagować.

    > a jak sprawa wygląda, gdy na forum psychologicznym pojawia się post od
    > kogoś kto pisze, że ma mysli samobójcze ?
    > Czy admin powinien zareagować ?
    > a inni czytelnicy ?
    Czytyelnik nie, ponieważ nie jest w stanie zidentyfikować delikwenta.
    Admin może dokonać identyfikacji i jeśli nabierze przekonania że
    deklaracje samobójcze są serio, powinien zareagować. Ale wypowiadam się
    tylko od strony etyki a nie K.K.

    PS. Nie rób spacji przed pytajnikiem.

    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 5. Data: 2019-04-24 20:27:51
    Od: t-1 <t...@d...pl>

    W dniu 2019-04-24 o 00:17, u2 pisze:

> [...]
    >
    > Kto namową lub przez udzielenie pomocy doprowadza człowieka do
    > targnięcia się na własne życie, podlega karze pozbawienia wolności od 3

    To na forum psychologicznym admin lub inni namawiają do samobójstwa?

    Raczej Artykuł 162. Kodeksu karnego.
    "Kto człowiekowi znajdującemu się w położeniu grożącym bezpośrednim
    niebezpieczeństwem utraty życia albo ciężkiego uszczerbku na zdrowiu nie
    udziela pomocy, mogąc jej udzielić bez narażania siebie lub innej osoby
    na niebezpieczeństwo utraty życia albo ciężkiego uszczerbku na zdrowiu,
    podlega karze pozbawienia wolności do lat 3".

  • 6. Data: 2019-04-24 21:14:23
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Wednesday, April 24, 2019 at 8:56:22 AM UTC+2, Jacek Maciejewski wrote:

    > Czytyelnik nie, ponieważ nie jest w stanie zidentyfikować delikwenta.

    Czy musi go identyfikowac? Jesli uwaza, ze grozby sa realne to chyba powinien
    zglosic, a policja zajmie sie juz ustaleniem kto to jest...

  • 7. Data: 2019-04-24 22:02:08
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 24 Apr 2019 12:14:23 -0700 (PDT), WS napisał(a):

    > Czy musi go identyfikowac? Jesli uwaza, ze grozby sa realne to chyba powinien
    zglosic, a policja zajmie sie juz ustaleniem kto to jest...

    Hmmm... Już widzę jak oficer dyżurny na posterunku się cieszy ze
    zgłoszenia :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 8. Data: 2019-04-24 22:04:38
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 24.04.2019 o 20:27, t-1 pisze:
    > To na forum psychologicznym admin lub inni namawiają do samobójstwa?

    podejrzewam że mogą, a na to jest odpowiedni paragraf:)

    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"

  • 9. Data: 2019-04-25 06:16:55
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Hmmm... Już widzę jak oficer dyżurny na posterunku się cieszy ze
    > zgłoszenia :)

    Istnieje co najmniej jeden policjant, co uważa, że jak ma na stanie
    służbowy defibrylator, to nie powinien go udostępniać bo "kto potem
    zapłaci?" :( Choć z drugiej strony wiem, że było trochę przypadków,
    kiedy w analogicznych sytuacjach skutecznie dupy ruszyli.

    Shrek

  • 10. Data: 2019-04-25 10:36:12
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    t-1 <t...@d...pl> wrote:

> [...]
    > na niebezpieczeństwo utraty życia albo ciężkiego uszczerbku na zdrowiu,
    > podlega karze pozbawienia wolności do lat 3".

    Pytanie czy dotyczy to tylko administratora, czy w równym stopniu każdego
    innego, komu udowodni się, że przeczytał post i na niego nie zareagował
    (tzn. nie powiadomił służb).

    Moim zdaniem administrator nie jest tu wyróżniony i nie spoczywają na nim
    inne obowiązki niż na innych uczestnikach forum. Mylę się?