  • 101. Data: 2019-05-01 12:23:00
    Temat: Re: administrator forum dyskusyjnego reakcja na post
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Co ma ustawa o zawodzie lekarza z ubezpieczeniem, lub nie pacjenta?

    Nic.

    > I ...?

    I tyle.

    Shrek

  • 102. Data: 2019-05-01 13:02:58
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 01.05.2019 o 12:22, Shrek pisze:

    > Czy ty normalny jesteś? Jesteś zobowiązany udzielić pomocy i tyle.
    > Nieważne czy sam znajdziesz, czy "ci podrzucą", czy jesteś ratownikiem,
    > kulsonem czy policjantem. Jprdl... Żeby policjantowi trzeba było
    > tłumaczyć...

    ile to osób reanimował szrek ? pytania się mnożą:))))))))))))))

    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"

  • 103. Data: 2019-05-01 13:24:07
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]

    > Nieważne czy sam znajdziesz, czy "ci podrzucą", czy jesteś ratownikiem,
    > kulsonem czy policjantem. Jprdl... Żeby policjantowi trzeba było

    No widzisz, a jednak nie rozumiesz. Z punktu widzenia prawa karnego
    ratownik na basenie nie jest osobą szczególnie bardziej zobowiązaną do
    niesienia pomocy, niż przechodzień. Wyobraź sobie, że ktoś zasłabł na
    ulicy. Kilka najbliższych osób zaczyna - lepiej lub gorzej - udzielać mu
    pomocy. Ale to miasto. Setki innych przechodzą obok i idą dalej. Chcesz
    wszystkim tym osobom stawiać zarzut nieudzielenia pomocy? Bo Twoja
    propozycja podrzucania na basen poniekąd do tego się sprowadza, że z
    tego basenu nie tylko ratownik, ale i wszyscy kąpiący powinni się rzucić
    na ratunek.

    Teraz w wypadku podrzucenia zasłabniętego na basen, by ratownik MIAŁ
    OBOWIĄZEK udzielenia mu pomocy, to jeszcze ci podrzucający by musieli
    uciec. Inaczej ratownik może uznać, ze pomoc jest już udzielana i tyle.

    Osobną sprawą jest to, że wówczas nieopuszczająca swojego posterunku
    mógłby próbować udzielić pomocy i nawet ten AED przytaszczyć, choć wiele
    wskazuje na to, że na tym etapie nie był on przydatny - ale jak
    zauważyłeś celnie nie zaszkodziłby.

    Sytuacja wbrew pozorom nie jest wcale klarowna. Powiedzmy, że na basenie
    topi się człowiek. Ratownik go ratuje. No to teoretycznie basen
    pozostaje bez opieki ratownika, bo ten się nie rozdzieli. Jak się
    zacznie topić druga sobą - co mało prawdopodobne, ale wykluczyć nie
    można - to faktycznie ratownika nie będzie do dyspozycji. Ale jeśli
    będzie na basenie, to się wytłumaczy. Jak pójdzie biegać po ulicach
    pobliskich, to już nie.

    I tak, żeby Ci w pierdylionie miejsc nie udzielać odpowiedzi, to hurtem
    będzie w jednym miejscu.

    Co do badania pulsu lub nie, to pierwsza pomocą zajmuje się od mniej
    więcej 1981 roku. Od tego czasu wytyczne zmieniały się pewnie z
    kilkanaście razy. To są wytyczne. Oczywiście warto je znać, ale każdy
    ratownik w praktyce kieruje się swoimi własnymi przekonaniami i jak już
    gdzieś tam napisałeś, żadnego zarzutu mu postawić o błędnie wykonane
    ratowanie nie można. Standardy obowiązują kwalifikowanych ratowników
    medycznych. Kilka lat temu (zdaje się z głowy w 2015 roku) Polska Rada
    Resuscytacji uznała, ze rozpoznanie pulsu przez ratownika bywa mylne i
    wymyślili liczenie oddechów. OK! ale jeśli ktoś umie zbadać puls, to
    błędem jego zbadanie nie będzie.

    Zacytuję Ci fragment artykułu, od którego się to zaczęło: "Kierownik
    ośrodka tłumaczy, że pacjent raz oddychał raz nie, więc bali się użyć
    urządzenia." No i co na to poradzisz, że się bali? Nic. Mnie się zresztą
    wydaje, że to po prostu jest wymówka. generalnie pierwszy z ratowników
    uznał, że leżący poza basenem człowiek nie jest jego "problemem". Więc
    zamiast "pajacować" wskaż przepis, który ratownikowi z pobliskiego
    basenu nakazuje biec i ratować człowieka leżącego na ulicy obok. Ale
    konkretny przepis, a nie jakieś tam etyczne zasady. Bo ratowniczka
    poszła i nic się nie stało, ale to nie znaczy, ze miała taki PRAWNY
    OBOWIĄZEK.

  • 104. Data: 2019-05-01 14:00:29
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > No widzisz, a jednak nie rozumiesz. Z punktu widzenia prawa karnego
    > ratownik na basenie nie jest osobą szczególnie bardziej zobowiązaną do
    > niesienia pomocy, niż przechodzień.

    Nikt nie mówił, że jest. Choć w praktyce w pewnie sposób będzie, gdyż o
    ile tłumaczenie przechodnia przed sądem, że on się nie zna przejdzie, to
    ratownika już nie. Ale tak jak pisałem - nik tnie twierdził że jest
    szczególnie bardziej zobowiązany. Zresztą nikt nawet nie miał specjalnej
    pretensji, że dupy nie ruszył (poszła jego kolerzanka), tylko o to, że
    nie będąc ani na miejscu, ani samemu pomocy nie udzielając uniemożliwił
    innym (którzy dupę ruszyli) skorzytanie z AED. SA do ciebie mamy
    pretensję, że pod bzdurnymi powodami czyli:

    1- ratownik nie mógł opuścić basenu,
    2- nie powinien wydawać AED bo go jeszcze ktoś ukradnie,
    3- chyba wie lepiej (ciekawe kurwa skąd wie jak jest przyczyna utraty
    przytomności zdalnie)
    4- AED nie warto używać bo nie wiadomo czy pomoże,
    5- a nawet może zaszkodzić,
    6- nieładnie jest podrzucać ratownikowi zdechlaka, bo skoro ty go
    znalazałeś to nie jego problem (to ostatnie być może nie napisałeś ty,
    ale jak będziesz zaprzeczał to sprawdzę) i albo ja będę szczekał albo ty.

    go bronisz i co więcej wprowadzasz ludzi w błąd, który może kogoś
    kosztować kalectwo (tak klaszyczne warzywko), albo życie.

    > Teraz w wypadku podrzucenia zasłabniętego na basen, by ratownik MIAŁ
    > OBOWIĄZEK udzielenia mu pomocy, to jeszcze ci podrzucający by musieli
    > uciec. Inaczej ratownik może uznać, ze pomoc jest już udzielana i tyle.

    Ty się tak urodziłeś, czy ci na psychikę padło w wyniku kariery zawodowej?

    > Sytuacja wbrew pozorom nie jest wcale klarowna. Powiedzmy, że na basenie
    > topi się człowiek. Ratownik go ratuje. No to teoretycznie basen
    > pozostaje bez opieki ratownika,

    Ile razy ci trzeba tłumaczyć, że tam było ich więcej, chociażby po to,
    żeby kolowialnie mówiąc mógł się wysrać? Zresztą w artykule stało, że na
    miejsce udała się jego koleżanka. Co powoduje, że nawet twoje
    teoretyczne rozważania (choć głupie) to nie mają żadnego zastosowania w
    tym temacie - ani basen nie został bez obstawy ani nie byłoby
    powierzenia AED osobie "niepewnej".

> [...]
    > można - to faktycznie ratownika nie będzie do dyspozycji. Ale jeśli
    > będzie na basenie, to się wytłumaczy. Jak pójdzie biegać po ulicach

    Jeszcze raz - było ich więcej - zgodnie z twoją logiką topiącego się też
    nie powinien ratować, bo co będzie jak drugi się zacznie topić?

    > Co do badania pulsu lub nie, to pierwsza pomocą zajmuje się od mniej
    > więcej 1981 roku. Od tego czasu wytyczne zmieniały się pewnie z
    > kilkanaście razy. To są wytyczne.

    Dokładnie - obecne nie przewidują badania pulsu, za to przewidują użycie
    AED o ile to tylko możliwe. Przykro mi - przez 38 lat trochę się
    wszystko zmieniło. Ze swoim "ja się zajmuje od czasu jak ciebie jeszcze
    ojciec robił" przypominasz leśnego dziadka, co ma prawko od 60 lat i nie
    ogarnia zielonej strzałki bo kiedyś nie było.

    > Standardy obowiązują kwalifikowanych ratowników
    > medycznych.

    Tym niemniej warto je znać a nie opowiadać bzdury i zarzucać komuś kto
    aktualne akurat zna brak wiedzy.

> [...]
    > Resuscytacji uznała, ze rozpoznanie pulsu przez ratownika bywa mylne i
    > wymyślili liczenie oddechów. OK! ale jeśli ktoś umie zbadać puls, to

    Jak już pisałem - cokolwiek konstruktywnego zrobisz, to dobrze. Tym
    niemniej należy założyć, że skoro zmieniły się zalecenia to jakiś powód
    tego był. Na ogół te zalecenia wydają ludzi mądrzejsi w temacie od nas
    obydwu.

    > Zacytuję Ci fragment artykułu, od którego się to zaczęło: "Kierownik
    > ośrodka tłumaczy, że pacjent raz oddychał raz nie, więc bali się użyć
    > urządzenia." No i co na to poradzisz, że się bali? Nic.

    Czego się bali użyć, skoro go nawet nie zabrali (a dokładniej mie
    zabrała), bo ratownik, który klienta nawet na oczy nie widzaiał
    zadecydował, że AED nie trzeba? Oddech patologiczny jest jak najbardziej
    jasnym wskazaniem do użycia AED.

    > Mnie się zresztą
    > wydaje, że to po prostu jest wymówka.

    Oczywiście, ze tak i to głupią bo AED nie da się zaszkodzić (oczywiście
    używając go zgodnie z przeznaczeniem).

    > Ale
    > konkretny przepis, a nie jakieś tam etyczne zasady. Bo ratowniczka
    > poszła i nic się nie stało, ale to nie znaczy, ze miała taki PRAWNY
    > OBOWIĄZEK.

    T-1 podał w okolicach początku watku a ty go poparłeś - dlatego moje
    zdziwienie wywołała twoja niekonsekwencja - każdy kto przeczyta na forum
    domniemanego samobójce ma obowiązek działać, a ratownik mając
    konkretnego "czasem nie oddychającego" już nie.

    Shrek

  • 105. Data: 2019-05-01 14:01:39
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 01.05.2019 o 14:00, Shrek pisze:
    kolerzanka), skorzytanie

    ups...

  • 106. Data: 2019-05-01 14:10:21
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 01.05.2019 o 14:01, Shrek pisze:
    > W dniu 01.05.2019 o 14:00, Shrek pisze:
    > kolerzanka), skorzytanie
    >
    > ups...

    :)))))))))))))))))))))

    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"

  • 107. Data: 2019-05-01 14:49:16
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > domniemanego samobójce ma obowiązek działać, a ratownik mając
    > konkretnego "czasem nie oddychającego" już nie.

    Nic nie poradzę, ze nie rozumiesz prostych rzeczy.

  • 108. Data: 2019-05-01 16:29:02
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Nic nie poradzę, ze nie rozumiesz prostych rzeczy.

    Widać człowiek policjanta nie zrozumie;)

    Shrek

  • 109. Data: 2019-05-01 16:54:18
    Od: Animka <a...@w...pl>

    W dniu 2019-05-01 o 08:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Animka a...@w...pl ...

    > Bałas sie ze umrzesz od tego bólu kregosłupa?

    Nie. Tam robią prześwietlenia, potem lekarz się "wypowiada".

    --
    animka

  • 110. Data: 2019-05-01 17:59:53
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Animka a...@w...pl ...

    > Nie. Tam robią prześwietlenia, potem lekarz się "wypowiada".

    Na szpitalny oddział ratunkowy powinni zgłaszać się tylko pacjenci
    wymagający udzielenia pomocy medycznej w sytuacji stanu nagłego
    zagrożenia zdrowia lub życia. </koniec cytatu>

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Zbyt kocham moje szaleństwa, by nie przerażała mnie myśl,