  • 1. Data: 2014-01-06 17:23:35
    Temat: Zmiany w KRSie a roszczenia na rzecz spolki
    Od: Mateusz Papiernik <m...@m...net>

    Cześć!

    Szukam podstawy prawnej, ale tone w KSH i nawet nie wiem, czy uda mi sie
    tam znalezc odpowiedz.

    Mamy hipotetyczna sytuacje. Jest sp. z o.o. z trzyosobowym zarzadem i
    podwojna reprezentacja. Dwie osoby sa ze soba zwiazane (rodzina),
    trzecia jest niezalezna.

    Ze wzgledu na dzialanie na szkode spolki format zarzadu ulega zmianie.
    Do KRSu idzie zgloszenie zmiany skladu zarzadu do postaci jednoosobowej,
    poprzez wykluczenie z zarzadu tych dwoch zwiazanych ze soba osob.

    Pare dni pozniej dane w KRS dalej nie sa uaktualnione i na stronie eMS
    pokazuja trzyosobowy zarzad i podwojna reprezentacje.

    Przychodza dwa pisma do uslugodawcy wykonujacego zlecenie dla tej
    spolki. Jedno od trzeciej osoby, z zalaczanym skanem wniosku do KRS
    poswiadczajacego, ze jest juz jedynym czlonkiem zarzadu. Drugie od
    pozostalej dwojki, ktora powoluje sie na podwojna reprezentacje i
    twierdzi, ze ma prawa do reprezentowania spolki, trzecia osoba natomiast
    nie.

    Co w takiej sytuacji powinno sie zrobic? Logika sugeruje, ze dane z KRS
    powinny byc wyznacznikiem "komu ufac". Natomiast skan zmian w KRS
    potwierdza, ze dane na stronie ministerstwa sa chwilowo niezgodne ze
    stanem faktycznym. Uslugodawca tym samym jest w kropce.

    Powinno sie grac na wstrzymanie az dane w KRS zostana uaktualnione, czy
    jakies dzialania powinny byc podjete natychmiast?

    Z gory dziekuje za pomoc!
    --
    Mateusz Papiernik
    m...@m...net, http://www.maticomp.net

  • 2. Data: 2014-01-07 00:19:51
    Temat: Re: Zmiany w KRSie a roszczenia na rzecz spolki
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 06 sty 2014 17:23, Mateusz Papiernik pisze:
    > Cześć!
    >
    > Szukam podstawy prawnej, ale tone w KSH i nawet nie wiem, czy uda mi sie
    > tam znalezc odpowiedz.

    W KSH nie, ale w ustawie o Krajowym Rejestrze Sądowym.

> [...]
    > potwierdza, ze dane na stronie ministerstwa sa chwilowo niezgodne ze
    > stanem faktycznym. Uslugodawca tym samym jest w kropce.

    Skoro usługodawca dostał wiadomość, że coś jest "nie halo" z zarządem,
    przestał być w dobrej wierze co do wpisów w KRS. Czyli nie ma dobrej
    wymówki, że skoro coś jest wpisane w KRS, to jest to prawda -
    niezależnie od okoliczności.

    Zatem czynność dokonaną z odwołanymi członkami zarządu spółka będzie
    mogła podważyć na podstawie art. 14 ustawy o KRS (na zasadzie
    przeciwieństwa z tego przepisu). Ponadto z treści domniemania
    prawdziwości (art. 17 ust. 1) nie wynika, że jest ona absolutna. Można
    to domniemanie obalić, właśnie wykazując - jak w tym przykładzie -
    rozbieżność pomiędzy stanem rzeczywistym a wpisanym do rejestru.

    --
    .B:artek.

  • 3. Data: 2014-01-08 18:03:08
    Od: Mateusz Papiernik <m...@m...net>

    W dniu 1/7/2014 00:19, .B:artek. pisze:
> [...]
    > przestał być w dobrej wierze co do wpisów w KRS. Czyli nie ma dobrej
    > wymówki, że skoro coś jest wpisane w KRS, to jest to prawda -

    Dziekuje!

    --
    Mateusz Papiernik
    m...@m...net, http://www.maticomp.net