  • 1. Data: 2014-01-03 19:43:22
    Temat: Planowanie
    Od: rAzor <n...@c...krowicyckom.com>

    Ilu z was szykuje sobie szczoteczki do ząbeczków i pętelki na szyję w
    związku ze spodziewaną nowelizacją prawa karnego za jazdę na "wydechu"?
    --
    Z lewicą się nie dyskutuje. Do lewicy się strzela w obronie własnej.

  • 2. Data: 2014-01-03 19:55:15
    Temat: Re: Planowanie
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 03.01.2014 19:43, rAzor wrote:
    > Ilu z was szykuje sobie szczoteczki do ząbeczków i pętelki na szyję w
    > związku ze spodziewaną nowelizacją prawa karnego za jazdę na "wydechu"?

    a konkretnie o co chodzi?

    http://www.bankier.pl/wiadomosc/Chcesz-biedowac-na-s
    tarosc-Zaufaj-panstwu-2929060.html

    zen.aspx

  • 3. Data: 2014-01-04 01:15:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 3 Jan 2014, hikikomorisan wrote:

    > a konkretnie o co chodzi?

    Pewnie o to:
    http://wiadomosci.dziennik.pl/polityka/artykuly/4472
    44,pijani-kierowcy-jak-z-nimi-walczyc-jak-karac-prem
    ier-tusk-zapowiada-rozwiazania.html
    +++
    Dlatego rzšd będzie się zastanawiał między innymi nad podniesieniem
    dolnego limitu sankcji oraz na ograniczeniu możliwoœci kary w zawieszeniu
    dla sprawców wypadków pod wpływem alkoholu.
    ---

    rAzor zapomniał o drobiazgu, o nierównoważności słów "jazda"
    i "spowodowanie wypadku" ;)
    No i szuka chętnych na grupie, ale to już okazja na inny flejm.

    ATSD, mnie nadal ciekawi brak publicznych informacji o relacjach między
    "opromilowaniem" a wypadkowością, w szczególności:
    - w podziale na sensowne *progi*, gdzieś tak do 0,08% (znane max
    dopuszczalne w niektórych krajach), 0,12% (AFAIR max dopuszczalne
    gdzieś na rowerze) i >0,2% dajmy na to
    - ilu zabili sprawcy w poszczególnych przedziałach
    - ilu samych się zabiło (IMO to ma znaczenie)
    - ilu zostało zabitych przez trzeźwych jak świnie innych uczestników ruchu
    - i to samo dla rannych, z ew. wyróżnieniem "trwałego kalectwa".

    Statystyka wrzucająca 0,021% i 0,21% do jednego worka jest jakby
    to powiedzieć, "statystyczna" dość, znaczy czwarta prawda itede :>
    (plus mam mocne wewnętrze przekonanie, nie poparte żadnymi dowodami,
    że na początku tysiąclecia widziałem statystykę sprawstwa wypadków
    z udziałem "pijanych wg prawa" uczestników ruchu, i AFAIR wcale
    nie wystawiała ona laurki trzeźwym).

    Tak zwyczajnie i po prostu, obawiam się że para pójdzie w łapanie
    "dwupiwowców", w sporej części jadących ostrożnie, zaś wypadek (wcale
    nie jeden) spowodował "dwupromilowiec z dopalaczem", o czym warto
    pamiętać.
    Ewentualnie jakiś "szybki i wściekły" może mieć poniżej promila
    i też być groźny, ale to właśnie ta kategoria, istotna dla wypadków,
    a nie "gołe" dwa piwa, liczące się do statystyki łapania groźnych
    zabójców drogowych :]

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2014-01-04 11:13:04
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

> [...]
    > dolnego limitu sankcji oraz na ograniczeniu możliwoœci kary w zawieszeniu
    > dla sprawców wypadków pod wpływem alkoholu.

    No dobrze, ale ogolnie rzecz biorac ostatni tragiczny wypadek jak i
    kilka innych spowodowali pijani kierowcy recydywisci, wiec nalezaloby
    sie skupic na tym, jak uniemozliwic takim osobom poruszanie sie po
    drogach, bo jak widac to jest problem...

  • 5. Data: 2014-01-04 16:30:54
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 04.01.2014 11:13, hikikomorisan pisze:
    /.../
> [...]
    > sie skupic na tym, jak uniemozliwic takim osobom poruszanie sie po
    > drogach, bo jak widac to jest problem...

    Chyba żeby trzeźwi byli. Gościu co rozbił PolskiegoBusa był trzeźwy.

  • 6. Data: 2014-01-04 16:50:02
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 04.01.2014 11:13, hikikomorisan pisze:
    /..../

> [...]
    > sie skupic na tym, jak uniemozliwic takim osobom poruszanie sie po
    > drogach, bo jak widac to jest problem...

    http://bisztynek.wm.pl/184705,Honda-potracila-piesze
    go-Mezczyzna-zginal-na-miejscu.html#axzz2pRUt695B

  • 7. Data: 2014-01-04 17:52:35
    Od: Wayne Schlegel <n...@c...krowicyckom.com>

    Dnia 2014-01-04 01:15, Użytkownik - Gotfryd Smolik news napisał::

> [...]
    > i też być groźny, ale to właśnie ta kategoria, istotna dla wypadków,
    > a nie "gołe" dwa piwa, liczące się do statystyki łapania groźnych

    O to właśnie chodziło.
    Mam wrazenie, że nasza władzunia wykorzystuje "pomorskie wypadki", aby
    dorobić sobie na PR, mijając się delikatnie z faktami. A przy okazji
    zdobyć kapkę więcej danych osobowych, niż mogłaby uzyskać normalną drogą
    - po dwóch browcach jesteś "kryminalny", policja dysponuje twoimi
    odciskami paluszków. Do pewnego momentu, byłem równie cięty na
    "dwupiwnych" jak na pedofili. Do czaaasu - miałem pewne zajście, ale
    idąc drogą pani poseł Katarasińskiej się wybroniłem (co mnie to
    kosztowało... albo układ, albo walczymy z cwaniakami łasymi na premie),
    za to mój koleś, ostatnia bida i harcerzyk, który nigdy nie prowadził
    rock and rollowego życia, biegacz, maratończyk, cyklista, ojciec trójki
    dzieci, z hipotecznym kredytem, został *schwytany* na rowerku po trzech
    piwkach na bocznej drodze. Polskie prawo zrobiło z niego miazgę -
    stracił prawo jazdy na roczek, przy okazji pracę, a bank postawił mu
    kredyt pod wielkim znakiem zapytania.
    Sądzę, że dopóki nie doprowadziłeś do "zdarzenia drogowego", dopóki pion
    dochodzeniowy policji, czy prokuratura nie udowodniły, że przyczyną
    wypadku było spożycie jakichkolwiek substancji odpowiadasz tak jak byś
    niczego nie spożył.
    Analizując 5 ostatnich, tragicznych wypadków w mojej okolicy (od 3 do 5
    ofiar) żaden sprawca nie był pod wpływem substancji jakichkolwiek, a
    przyczyną były kiepskie warunki drogowe, stan techniczny pojazdu,
    trzylitrowy silnik w złomie, "ortopedyczne" butki i chęć popisania się
    przed laskami.
    Przestrzegam was, przed dobrowolnym zakładaniem sobie pętli na szyje i
    ekstra premiowaniem panów z policji. Bo jak cię będą chcieli zarżnąć,
    obić mordę nocą na ulicy, to doczekasz się interwencji po godzinie. W
    tym samym czasie, dzielni chłopcy w niebieskich garniturkach będą
    czekali na "wczorajszych" na miejskich wjazdach i węzłach, czy na
    turystycznych zadupiach.
    --
    Z lewicą się nie dyskutuje. Do lewicy się strzela w obronie własnej.

  • 8. Data: 2014-01-04 17:54:40
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Fri, 03 Jan 2014 19:43:22 +0100, rAzor
    <n...@c...krowicyckom.com> wrote:

    >Ilu z was szykuje sobie szczoteczki do ząbeczków i pętelki na szyję w
    >związku ze spodziewaną nowelizacją prawa karnego za jazdę na "wydechu"?

    Szczoteczki niepotzrebne. Beda konfiskowac samochody. NARESZCIE!

    A.L.

  • 9. Data: 2014-01-04 18:41:51
    Od: Wayne Schlegel <n...@c...krowicyckom.com>

    Dnia 2014-01-04 17:54, Użytkownik - A.L. napisał::

    > Szczoteczki niepotzrebne. Beda konfiskowac samochody. NARESZCIE!
    >
    > A.L.

    Twój też? Czy może podlega innym, uzasadnionym okolicznościom? :-)
    Jakby coś - wrzuć na jutka filmik, w którym na kolanach prosisz
    sierżanta z drogówki, żeby ci odpuścił. he he he
    --
    Z lewicą się nie dyskutuje. Do lewicy się strzela w obronie własnej.

  • 10. Data: 2014-01-04 20:40:00
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 04.01.2014 16:30, Smok Eustachy wrote:
    > W dniu 04.01.2014 11:13, hikikomorisan pisze:
    > /.../
    >>
    > Chyba żeby trzeźwi byli. Gościu co rozbił PolskiegoBusa był trzeźwy.

    Nie da rady jednym przepisem zajac sie wszystkim.

    Dobrze by bylo gdyby zrobili cos z recydywistami alkoholikami jak i
    pierwszakami.

    Dla mnie oczywiste jest, ze inaczej nalezy karac trzezwych inaczej pijanych.

    Ci drudzy - nalezy zalozyc - ze swiadomie ryzykuja zabicie kogos.
    Wiadomo jak na organizm dziala alkohol.