    From: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zmiany w KRSie a roszczenia na rzecz spolki
    Date: Tue, 07 Jan 2014 00:19:51 +0100

    W dniu 06 sty 2014 17:23, Mateusz Papiernik pisze:
    > Cześć!
    >
    > Szukam podstawy prawnej, ale tone w KSH i nawet nie wiem, czy uda mi sie
    > tam znalezc odpowiedz.

    W KSH nie, ale w ustawie o Krajowym Rejestrze Sądowym.

> [...]
    > spolki. Jedno od trzeciej osoby, z zalaczanym skanem wniosku do KRS
    > poswiadczajacego, ze jest juz jedynym czlonkiem zarzadu. Drugie od
    > pozostalej dwojki, ktora powoluje sie na podwojna reprezentacje i
    > twierdzi, ze ma prawa do reprezentowania spolki, trzecia osoba natomiast
    > nie.
    >
    > Co w takiej sytuacji powinno sie zrobic? Logika sugeruje, ze dane z KRS
    > powinny byc wyznacznikiem "komu ufac". Natomiast skan zmian w KRS
    > potwierdza, ze dane na stronie ministerstwa sa chwilowo niezgodne ze
    > stanem faktycznym. Uslugodawca tym samym jest w kropce.

    Skoro usługodawca dostał wiadomość, że coś jest "nie halo" z zarządem,
    przestał być w dobrej wierze co do wpisów w KRS. Czyli nie ma dobrej
    wymówki, że skoro coś jest wpisane w KRS, to jest to prawda -
    niezależnie od okoliczności.

    Zatem czynność dokonaną z odwołanymi członkami zarządu spółka będzie
    mogła podważyć na podstawie art. 14 ustawy o KRS (na zasadzie
    przeciwieństwa z tego przepisu). Ponadto z treści domniemania
    prawdziwości (art. 17 ust. 1) nie wynika, że jest ona absolutna. Można
    to domniemanie obalić, właśnie wykazując - jak w tym przykładzie -
    rozbieżność pomiędzy stanem rzeczywistym a wpisanym do rejestru.

    --
    .B:artek.