  • 1. Data: 2014-01-03 12:00:40
    Temat: prawa autorskie ciekawy case
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    Ciekawe, dla mnie proba wyludzenia kasy...

    jest sobie pracownia artystyczna, tworza dziela takie lub owakie,
    nawiazuja wspolprace z artystami i czasem ci artysci przychodza robic
    dziela w pracowni. zwlaszcza dziela zwiazane z materialmi powierzonymi.
    czasem wynajmujac po prostu kanciapke "atelier" w pracowni.

    artysta skonczyl wspolprace z pracownia artystyczna, jakie dziela dla
    nich zrobil to zrobil, jakie dla siebie to jego, przestal wynajmowac
    atelier, poszedl w swiat, jego domena wygasla.

    pol roku pozniej kancelaria prawna w imieniu tegoz artysty wysyla pismo
    - naruszenie praw autorskich przez pracownie, polegajace na umieszczeniu
    na internetowym profilu zdjec prac artysty.

    w pracowni dopiero sie dowiaduja, ze istnieje jakis profil ze zdjeciami
    prac tejze osoby, ale nie jest ich, choc ich telefon, adres, podobna
    domena podana.

    faktem jest, ze zdjecia umieszczali na WWW, za zgoda artysty, po
    zakonczeniu wspolpracy pousuwali. Swoje rofile w necie znaja, tego
    podawanego jako dowod w sprawienaruszenia praw autorskich - nie znaja.

    i jak udowodnic, ze nie jest sie wielbladem?

    ha?

    i teraz (tutaj podejrzenia) - jeden z artystow posluzyl sie nazwa
    pracowni i stworzyl w mediach spolecznosciowych profil "pod siebie",
    wykupil jakas domene - podobna do domeny pracowni/zleceniodawcy, podal
    nmer stacjonarny do pracowni, zweryfikowal profil pocztowka lub w inny
    sposob w czasie gdy byl w pracowni, wynajmujac altelier, pozamieszczal
    zdjecia swoich wczesniejszych prac jako portfolio. wszystko dosc
    amatorsko i co bedzie istotne, nie podpisal sie wlasnym nazwiskiem.

    koniec podejrzen.

    http://www.bankier.pl/wiadomosc/Chcesz-biedowac-na-s
    tarosc-Zaufaj-panstwu-2929060.html

    zen.aspx

  • 2. Data: 2014-01-03 12:44:38
    Temat: Re: prawa autorskie ciekawy case
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

    > i jak udowodnic, ze nie jest sie wielbladem?

    Wykupienie domeny musiało nastąpić z jakiegoś konkretnego konta należącego
    prawdopodobnie do osoby próbującej się podszyć pod pracownię.
    Ustalenie powiązań między rejestratorem domeny, a zleceniodawcą nie powinno
    być problemem dla policji.
    Kancelaria prawnicza (skarżącego artysty) poleciała w trąbkę, przerzucając
    ciężar udowodnienia, że się nie jest wielbłądem na pracownię. Myślę, że
    najlepszą obroną będzie odpowiedź w podobnym stylu - "to nie nasza domena -
    spierdalajcie".
    Jak sprawa pójdzie do sądu, to wreszcie powołani zostaną biegli, którzy
    powinni ustalić stan faktyczny.
    Pozdrawiam.
    WOJO

  • 3. Data: 2014-01-03 16:36:31
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "hikikomorisan" <h...@a...pl> napisał w wiadomości

    > i jak udowodnic, ze nie jest sie wielbladem?

    Policja uzyska od administatora serwera adresy IP komputerów, z których
    umieszczono grafiki komputerowe kwestionowane. Ustali się, czyj komputer,
    to będzie można ustalić ewentualnie sprawcę.

  • 4. Data: 2014-01-03 16:41:36
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    hikikomorisan wrote:
> [...]
    > podawanego jako dowod w sprawienaruszenia praw autorskich - nie znaja.
    >
    > i jak udowodnic, ze nie jest sie wielbladem?

    Pozwać kancelarię za naruszenie dóbr tym bezpodstawnym oskarżeniem.

  • 5. Data: 2014-01-03 16:43:30
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 03.01.2014 16:41, cef wrote:

    > Pozwać kancelarię za naruszenie dóbr tym bezpodstawnym oskarżeniem.

    Hehehe, dobre :)

  • 6. Data: 2014-01-04 18:59:09
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2014-01-03 16:41, cef pisze:

    > Pozwać kancelarię za naruszenie dóbr tym bezpodstawnym oskarżeniem.

    takie rzeczy to tylko w Stanach.

    --
    @foe_pl