  • 1. Data: 2018-09-04 14:55:51
    Temat: ZUS
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Bylo o okradzeniu OFE, to teraz mamy powtorke

    https://www.msn.com/pl-pl/finanse/najpopularniejsze-
    artykuly/czy-rząd-pis-dostanie-7-mld-zł-ekstra-pieni
    ądze-na-obietnice-są-w-rękach-tk/ar-BBMPzbg

    "Projekt budżetu państwa na 2019 r. nie uwzględnia ok. 7 mld zł
    wpływów ze zniesienia 30-krotności na ZUS. Od Trybunału
    Konstytucyjnego zależy, czy PiS dostanie zastrzyk gotówki. To
    pozwoliłoby sfinansować np. 500+ dla emerytów.

    Zniesienie limitu składek na ubezpieczenie społeczne, powyżej którego
    najlepiej zarabiający nie płacą ZUS, powinno wystartować na początku
    przyszłego roku. Przepisy w tej sprawie prezydent Andrzej Duda
    skierował jednak do Trybunału Konstytucyjnego."

    Dawniej bylo tak, ze placilo sie skladki nie wieksze niz nalezne od
    2.5 sredniej krajowej, ale tez wyplaty byly ograniczone do 2.5
    podstawy czy jak to sie tam zwie.

    Teraz to juz nie wiem - tzn skladki nadal sa ograniczone, a wyplata
    emerytury chyba kapitałowa - ZUS dzieli wplacone pieniadze przez
    spodziewaną długosc zycia.
    Co tez ogranicza wyplaty, ale troche inaczej, i ponoc zdarzaja sie
    wysokie.

    Gdzies do tego trzeba dodac, ze chyba ciagle sa jakies doplaty do
    najnizszych emerytur, tzn zeby one byly wyzsze.

    A teraz bedzie tak, ze placcie, placcie, a wyplacimy wam tyle ... ile
    suweren zechce :-)

    i pisowski TK to pewnie zatwierdzi ... ale czy poowski by nie
    zatwierdzil ?

    Tylko w Unii nadzieja, bo zdaje sie nakazala policzyc ten emerycki
    dług, ale to jeszcze dlugo bedzie moglo rosnac :-)

    Swoja droga - taka masa "milionerow" w kraju ?
    Czy to wcale nie trzeba ich tak duzo, jak sie obciazy po powiedzmy 100
    tys ...

    J.

  • 2. Data: 2018-09-04 15:04:21
    Temat: Re: ZUS
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-09-04 o 14:55, J.F. pisze:
    > A teraz bedzie tak, ze placcie, placcie, a wyplacimy wam tyle ... ile
    > suweren zechce :-)

    Zawsze tak było.

    > Tylko w Unii nadzieja

    Sugerujesz, że emerytura obywatelska jest niezgodna z prawami człowieków? :)

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2018-09-04 17:02:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Zawsze tak było.

    No powiedzmy, ze w czasach OFE wydawalo mi sie, ze tylko w 70%.
    Ale glupi bylem i niedoswiadczony ...

    >Sugerujesz, że emerytura obywatelska jest niezgodna z prawami
    >człowieków? :)

    Nie, sugeruje, ze jak zaczna publikowac to "zadluzenie ZUS", to sie
    moga politycy opamietac troche ...

    A gdzies tam sie okaze, ze jak dzis kazac wplacac 10 tys, to
    zadluzenie rosnie o miliony ...

    J.

  • 4. Data: 2018-09-04 19:57:29
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.09.2018 o 15:04, Liwiusz pisze:

    > Sugerujesz, że emerytura obywatelska jest niezgodna z prawami
    > człowieków? :)

    To zależy głównie od tego, czy "państwo prawa" uznać za prawo człowieka.
    Jak nie to w sumie nie ma problemu. Jak tak, to zasadniczo prawo nie
    działa wstecz, więc nie zmieniamy reguł w czasie gry.

    Shrek

  • 5. Data: 2018-09-04 22:18:58
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    W dniu 2018-09-04 o 19:57, Shrek pisze:

    > To zależy głównie od tego, czy "państwo prawa" uznać za prawo człowieka.
    > Jak nie to w sumie nie ma problemu. Jak tak, to zasadniczo prawo nie
    > działa wstecz, więc nie zmieniamy reguł w czasie gry.

    https://www.rp.pl/Polityka/307039899-Platforma-Obywa
    telska-chce-dodatkowych-swiadczen-dla-poslow.html

    http://www.fokus.tv/news/emerytura-posla-jakie-emery
    tury-dostaja-poslowie-ile-wynosi-poselska-emerytura/
    9068

    --
    animka

  • 6. Data: 2018-09-05 08:59:24
    Od: "Danusia" <d...@w...pl>

> [...]
    > politycy opamietac troche ...
    > A gdzies tam sie okaze, ze jak dzis kazac wplacac 10 tys, to zadluzenie

    Czasami rozśmiesza mnie niewiedza ludzi którzy udają prawników na grupie.
    Ograniczenie wysokości emerytur w czasach gdy wprowadzano ten przepis było
    głęboko uzasadnione, ponieważ wysokość emerytury była obliczana na podstawie
    wielu czynników które nie zależały, lub zależały w niewielkim stopniu, od
    wysokości wpłacanych składek np. za każdy rok pracy ....

    W sytuacji kont emerytalnych to nie ma żadnego uzasadnienia i aktualnie nie
    oznacza że od 1 stycznia będą wypłacane przez ZUS emerytury po 10 tys zł -
    to kompletna bzdura.
    Oznacza to tylko że przestanie obowiązywać zwolnienie od płacenia składek po
    przekroczeniu granicy 30 średnich.
    Uzyskane w ten sposób pieniądze wpłacane będą do Funduszu Ubezpieczeń
    Społecznych (nie do budżetu jako podatek) i zasilają ZUS.
    Oznacza to dla pracowników którzy np. pomiedzy 40 a 50 rokiem życia mają
    bardzo wysokie zarobki to mogą płacić również wysokie składki znacznie
    powiększające ich konta emerytalne jak i przyszłe emerytury.

  • 7. Data: 2018-09-05 10:11:04
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-09-05 o 08:59, Danusia pisze:
    > powiększające [...] przyszłe emerytury.

    I właśnie tego chciano uniknąć wprowadzając limit 2-5krotności. Bo jaki
    interes ma państwo, aby wypłacać bajońskie emerytury. Jak kogoś stać, to
    niech sobie kupi emeryturę prywatnie, on już lepiej pieniądze
    zainwestuje niż w ZUS.

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2018-09-05 10:45:59
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > bardzo wysokie zarobki to mogą płacić również wysokie składki znacznie
    > powiększające ich konta emerytalne jak i przyszłe emerytury.

    Twoje rozumowanie byłoby prawidłowe, gdyby nie jedno ale. Pieniądze
    wpłacane są od razu wydawane na obecne emerytury, więc tych pieniędzy
    nie ma, a skoro nie ma, to pojawia się dług. Jeśli pożycza się na
    wypłatę więcej, to więcej trzeba oddać... A przynajmniej wypadałoby.
    A teraz wyobraź sobie, że to zadłużenie poszybuje bardzo, więc
    proporcjonalnie trzeba zmniejszyć te emerytury wszystkim, okaże się, że
    ci co zarabiali te duże pieniądze dostaną cokolwiek jeszcze, natomiast
    pozostali dostaną takie grosze, że ciężko będzie przeżyć, jeśli w ogóle
    się da.

    --
    http://kaczus.ppa.pl

  • 9. Data: 2018-09-05 11:05:28
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 5 Sep 2018 10:45:59 +0200, Tomasz Kaczanowski napisał(a):

> [...]
    > nie ma, a skoro nie ma, to pojawia się dług. Jeśli pożycza się na
    > wypłatę więcej, to więcej trzeba oddać... A przynajmniej wypadałoby.

    Chodzi o to, że pierwotniaki nie myślą w perspektywie dłuższej niż
    kwadrans. Dojna zmiana chce mieć jak najwięcej kasy w ZUS natychmiast, a
    wypłatami wysokich emerytur niech się martwi kto inny za 20 lat.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

  • 10. Data: 2018-09-05 17:19:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Danusia" napisał w wiadomości grup

> [...]

    >Uzyskane w ten sposób pieniądze wpłacane będą do Funduszu Ubezpieczeń
    >Społecznych (nie do budżetu jako podatek) i zasilają ZUS.

    Dzieku temu, ze do FUS wplynie wiecej pieniedzy bezposrednio, to
    budzet bedzie musial mniej doplacic i bedzie mogl ... wiecej wyplacic
    na jakies akcje socjalne.
    Bedzie 1000 zl wyprawki i 1000+ co miesiac ... bo przeciez nie
    zmniejszenie zadluzenia :-)

    >Oznacza to dla pracowników którzy np. pomiedzy 40 a 50 rokiem życia
    >mają bardzo wysokie zarobki to mogą płacić również wysokie składki
    >znacznie powiększające ich konta emerytalne jak i przyszłe emerytury.

    Ale badzmy realistami - za tych 10-20 lat, te osoby uslysza "nie mamy
    dla was pieniedzy i co nam zrobicie" :-)
    I ja sie czuje w tym momencie okradany.

    Natomiast ... ch* wie jak Unia sobie zyczy liczyc to zadluzenie
    emerytalne, ale jak teraz znosimy limit skladek i ktos placi ich np 10
    tys co miesiac,
    to wypadaloby uwzglednic, ze w przyszlosci trzeba mu bedzie oddac
    tyle, ile zdazy wplacic przez przyszle lata, plus oczywiscie to, co do
    tej pory wplacil.
    I tu sie moze pojawic czynnik ograniczajacy ...

    J.