    From: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: ZUS
    Date: Wed, 5 Sep 2018 10:45:59 +0200

    W dniu 2018-09-05 o 08:59, Danusia pisze:

    > Czasami rozśmiesza mnie niewiedza ludzi którzy udają prawników na grupie.
    > Ograniczenie wysokości emerytur w czasach gdy wprowadzano ten przepis
    > było głęboko uzasadnione, ponieważ wysokość emerytury była obliczana na
    > podstawie wielu czynników które nie zależały, lub zależały w niewielkim
    > stopniu, od wysokości wpłacanych składek np. za każdy rok pracy ....
    >
    > W sytuacji kont emerytalnych to nie ma żadnego uzasadnienia i aktualnie
    > nie oznacza że od 1 stycznia będą wypłacane przez ZUS emerytury po 10
    > tys zł - to kompletna bzdura.
> [...]

    Twoje rozumowanie byłoby prawidłowe, gdyby nie jedno ale. Pieniądze
    wpłacane są od razu wydawane na obecne emerytury, więc tych pieniędzy
    nie ma, a skoro nie ma, to pojawia się dług. Jeśli pożycza się na
    wypłatę więcej, to więcej trzeba oddać... A przynajmniej wypadałoby.
    A teraz wyobraź sobie, że to zadłużenie poszybuje bardzo, więc
    proporcjonalnie trzeba zmniejszyć te emerytury wszystkim, okaże się, że
    ci co zarabiali te duże pieniądze dostaną cokolwiek jeszcze, natomiast
    pozostali dostaną takie grosze, że ciężko będzie przeżyć, jeśli w ogóle
    się da.

    --
    http://kaczus.ppa.pl