    From: "Danusia" <d...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: ZUS
    Date: Wed, 5 Sep 2018 08:59:24 +0200

    news:5b8e9e83$0$686$65785112@news.neostrada.pl...
    > No powiedzmy, ze w czasach OFE wydawalo mi sie, ze tylko w 70%.
    > Ale glupi bylem i niedoswiadczony ...
    > Nie, sugeruje, ze jak zaczna publikowac to "zadluzenie ZUS", to sie moga
    > politycy opamietac troche ...
    > A gdzies tam sie okaze, ze jak dzis kazac wplacac 10 tys, to zadluzenie
    > rosnie o miliony ...

    Czasami rozśmiesza mnie niewiedza ludzi którzy udają prawników na grupie.
    Ograniczenie wysokości emerytur w czasach gdy wprowadzano ten przepis było
    głęboko uzasadnione, ponieważ wysokość emerytury była obliczana na podstawie
    wielu czynników które nie zależały, lub zależały w niewielkim stopniu, od
    wysokości wpłacanych składek np. za każdy rok pracy ....

    W sytuacji kont emerytalnych to nie ma żadnego uzasadnienia i aktualnie nie
    oznacza że od 1 stycznia będą wypłacane przez ZUS emerytury po 10 tys zł -
    to kompletna bzdura.
    Oznacza to tylko że przestanie obowiązywać zwolnienie od płacenia składek po
    przekroczeniu granicy 30 średnich.
    Uzyskane w ten sposób pieniądze wpłacane będą do Funduszu Ubezpieczeń
    Społecznych (nie do budżetu jako podatek) i zasilają ZUS.
    Oznacza to dla pracowników którzy np. pomiedzy 40 a 50 rokiem życia mają
    bardzo wysokie zarobki to mogą płacić również wysokie składki znacznie
    powiększające ich konta emerytalne jak i przyszłe emerytury.