    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: ZUS
    Date: Wed, 5 Sep 2018 17:19:02 +0200

    Użytkownik "Danusia" napisał w wiadomości grup

    >Czasami rozśmiesza mnie niewiedza ludzi którzy udają prawników na
    >grupie.

    >W sytuacji kont emerytalnych to nie ma żadnego uzasadnienia i
    >aktualnie nie oznacza że od 1 stycznia będą wypłacane przez ZUS
    >emerytury po 10 tys zł - to kompletna bzdura.
    >Oznacza to tylko że przestanie obowiązywać zwolnienie od płacenia
    >składek po przekroczeniu granicy 30 średnich.
    >Uzyskane w ten sposób pieniądze wpłacane będą do Funduszu Ubezpieczeń
    >Społecznych (nie do budżetu jako podatek) i zasilają ZUS.

    Dzieku temu, ze do FUS wplynie wiecej pieniedzy bezposrednio, to
    budzet bedzie musial mniej doplacic i bedzie mogl ... wiecej wyplacic
    na jakies akcje socjalne.
    Bedzie 1000 zl wyprawki i 1000+ co miesiac ... bo przeciez nie
    zmniejszenie zadluzenia :-)

    >Oznacza to dla pracowników którzy np. pomiedzy 40 a 50 rokiem życia
    >mają bardzo wysokie zarobki to mogą płacić również wysokie składki
    >znacznie powiększające ich konta emerytalne jak i przyszłe emerytury.

    Ale badzmy realistami - za tych 10-20 lat, te osoby uslysza "nie mamy
    dla was pieniedzy i co nam zrobicie" :-)
    I ja sie czuje w tym momencie okradany.

    Natomiast ... ch* wie jak Unia sobie zyczy liczyc to zadluzenie
    emerytalne, ale jak teraz znosimy limit skladek i ktos placi ich np 10
    tys co miesiac,
    to wypadaloby uwzglednic, ze w przyszlosci trzeba mu bedzie oddac
    tyle, ile zdazy wplacic przez przyszle lata, plus oczywiscie to, co do
    tej pory wplacil.
    I tu sie moze pojawic czynnik ograniczajacy ...

    J.