  • 11. Data: 2018-09-05 18:10:06
    Temat: Re: ZUS
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Danusia" napisał w wiadomości grup

    >Czasami rozśmiesza mnie niewiedza ludzi którzy udają prawników na
    >grupie.
    >W sytuacji kont emerytalnych to nie ma żadnego uzasadnienia i
    >aktualnie nie oznacza że od 1 stycznia będą wypłacane przez ZUS
    >emerytury po 10 tys zł - to kompletna bzdura.

    Tak a propos
    https://www.fakt.pl/pieniadze/finanse/najwyzsza-emer
    ytura-w-polsce-wynosi-ponad-21-tys-zl/5jntg89

    "Obecnie najwyższą emeryturę wypłaca się w woj. lubelskim i wynosi ona
    aż 21 512,94 zł. Tak duże świadczenie otrzymał mężczyzna, który miał
    zaliczony 60-letni staż pracy, a wniosek o emeryturę złożył dopiero po
    80. roku życia. "

    Poprezesowac we wlasnej firmie do powiedzmy 75 lat, potem przebadac
    sie gruntownie,
    podniesc sobie zarobki i potroic w rok konto w ZUS ... a potem isc na
    emeryture.

    ZUS sobie policzy, ze to juz nieduzo czasu zostalo, emeryturke wyliczy
    wysoka, a w dobrych ukladach moze ja jeszcze z 15 lat placic :-)

    J.

  • 12. Data: 2018-09-06 08:50:48
    Od: "Danusia" <d...@w...pl>

    Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Twoje rozumowanie byłoby prawidłowe, gdyby nie jedno ale. Pieniądze
    > wpłacane są od razu wydawane na obecne emerytury, więc tych pieniędzy nie
    > ma, a skoro nie ma, to pojawia się dług. Jeśli pożycza się na wypłatę
    > więcej, to więcej trzeba oddać...

    Piszesz jakieś bzdury. Pieniądze wpłacane obecnie lądują do FUS i są
    wydawane w całości lub prawie w całości (tak jest ostatnio) na wypłatę
    emerytur i rent, ale żaden dług z tego powodu nie powstaje. Kto Ci takich
    bzdur nagadał? W przyszłosci bedzie identycznie czyli z wpłat bieących będą
    wypłacane emerytury. FUS i ZUS na pewno nie zbankrutuje.

    Inaczej było z OFE. Bez płacenia na nie składek obiecywano ludziom wczasy
    pod palmami. Więc zamiast składek były transfery państwowych obligacji i OFE
    musiały je przymusowo wykupywać. No ale zadłużenie państwa z tytułu tych
    obligacji rosło systematycznie z roku na rok. Trzeba by było kiedyś je
    zrealizować. Kiedy? Wtedy gdy OFE zaczną wypłacać emeytury. Rząd Tuska
    poradził sobie najprościej czyli unieważnił te obligacje na 250 mld zł,
    motywując w sumie prawdę, że to nie są pieniądze ze skladek pracowników,
    lecz z wpłat z budżetu.

  • 13. Data: 2018-09-06 09:02:20
    Od: "Danusia" <d...@w...pl>

    > Użytkownik "Danusia" napisał w wiadomości grup
    > [....]
    > Ale badzmy realistami - za tych 10-20 lat, te osoby uslysza "nie mamy dla
    > was pieniedzy i co nam zrobicie" :-)
    > I ja sie czuje w tym momencie okradany.

    No właśnie na tym polega błąd w Twoim rozumowaniu. Gdyby ZUS był bankiem to
    właśnie tak mógłby zrobić. Ale FUS i ZUS bankiem nie jest. Wypłaca z
    bieżących wpłat. Oznacza to że tak mogłoby sie stać jak piszesz gdyby za te
    10-20 lat wymarli wszyscy młodzi Polacy, lub np. wyemigrowali jako
    europejczycy do Niemiec.

  • 14. Data: 2018-09-06 09:10:09
    Od: "Danusia" <d...@w...pl>

    > Tak a propos
    > https://www.fakt.pl/pieniadze/finanse/najwyzsza-emer
    ytura-w-polsce-wynosi-
    > ponad-21-tys-zl/5jntg89

    Tak a propos
    to jest fake news (co się Faktowi bardzo często zdarza).

    80-latek miałby emeryturę obliczaną wg. starych zasad, tam nie ma zależności
    na ile lat życia ma być, jej wysokość nie mogłaby przekroczyć trzykrotnej
    średniej itd.itd.

  • 15. Data: 2018-09-06 10:06:28
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-09-06 o 08:50, Danusia pisze:
> [...]
    > takich bzdur nagadał? W przyszłosci bedzie identycznie czyli z wpłat
    > bieących będą wypłacane emerytury. FUS i ZUS na pewno nie zbankrutuje.

    tia - kto tu pisze bzdury, niech ocenią czytający. Jesli ktoś nie
    rozumie, że jeśli coś muszę oddać, to jest to długiem, to o czym rozmawiamy?

> [...]
    > unieważnił te obligacje na 250 mld zł, motywując w sumie prawdę, że to
    > nie są pieniądze ze skladek pracowników, lecz z wpłat z budżetu.

    1) wczasy pod palmami to obiecywały jedynie reklamy .
    2) po prostu dług był ujawniony a nie ukryty.
    3) coś co mozna dziedziczyć, nie jest prywatną własnością - ciekawe.

    Wiesz co, może nie zajmuj się więcej finansami, bo "ekspert" z Ciebie
    nieziemski, ale chyba w wymyślaniu alternatywnej rzeczywistości.

    --
    http://zrzeda.pl

  • 16. Data: 2018-09-06 10:30:25
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 6 Sep 2018 08:50:48 +0200, Danusia napisał(a):

    > Pieniądze wpłacane obecnie lądują do FUS i są
    > wydawane w całości lub prawie w całości (tak jest ostatnio) na wypłatę
    > emerytur i rent, ale żaden dług z tego powodu nie powstaje.

    https://www.rp.pl/Budzet-i-Podatki/301139902-Budzet-
    2017-Co-piata-zlotowke-budzet-wyda-na-doplaty-do-eme
    rytur.html

    "Największą pozycją wydatkową budżetu jest system ubezpieczeń społecznych -
    w sumie ok. 85,2 mld zł, co stanowi aż 22 proc. wszystkich wydatków. To
    dotacja na pokrycie dziury w ZUS i KRUS, ale także ok. 20 mld zł dotacji na
    pokrycie emerytur żołnierzy, sędziów, i prokuratorów i policjantów, którzy
    nie są w powszechnym systemie emerytalnym."

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    ubóstwie."
    autor nieznany

  • 17. Data: 2018-09-06 15:06:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Danusia" napisał w wiadomości grup
> [...]

    >zależności na ile lat życia ma być, jej wysokość nie mogłaby
    >przekroczyć trzykrotnej średniej itd.itd.

    No fakt - powinno byc tak jak piszesz.

    Alez az tak by sobie zmyslili ? I cytuja rzekomo za Rzepą.

    w 1998 mialby 60 lat, no moze 59 ... nie mogl wybrac "nowego systemu"
    ?
    urodzony przed 1949

    J.

  • 18. Data: 2018-09-06 15:21:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Danusia" napisał w wiadomości grup

> [...]
    >piszesz gdyby za te 10-20 lat wymarli wszyscy młodzi Polacy, lub np.
    >wyemigrowali jako europejczycy do Niemiec.

    Danusiu - tez masz blad w rozumowaniu.
    Ile beda wyplacali, to bedzie zalezec od ustawy.

    A owszem, ja place swoim rodzicom, a dzieci beda placic mnie, a
    poniewaz nie wiadomo ile, to sie troche czuje okradany.

    No chyba, zeby tak jasno powiedziec - to jest podatek, i cieszcie sie
    bogaci imperialisci, ze bedzie liniowy, a nie progresywny.

    J.

  • 19. Data: 2018-09-06 15:30:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Danusia" napisał w wiadomości grup
    Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" <k...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości
    > W dniu 2018-09-05 o 08:59, Danusia pisze:
    [...]

> [...]
    >wydawane w całości lub prawie w całości (tak jest ostatnio) na
    >wypłatę emerytur i rent, ale żaden dług z tego powodu nie powstaje.

    Formalny dług nie powstaje, ale skoro panstwo mi bedzie winne
    emeryture, to jednak jest to jakas forma długu.

    No chyba, ze juz teraz zakladasz, ze w przyszlosci panstwo sie wypnie
    ... "a weksel pan masz?"

> [...]

    >wczasy pod palmami. Więc zamiast składek były transfery państwowych
    >obligacji i OFE musiały je przymusowo wykupywać.

    Co zmienialo ten system w taki dotychczasowy ... tylko wydawalo sie,
    ze ten dług jest taki bardziej namacalny, bo ubrany w obligacje...

    > No ale zadłużenie państwa z tytułu tych obligacji rosło
    > systematycznie z roku na rok. Trzeba by było kiedyś je zrealizować.
    > Kiedy? Wtedy gdy OFE zaczną wypłacać emeytury. Rząd Tuska

    Ale wtedy tez doplata do ZUS bylaby mniejsza.

    >poradził sobie najprościej czyli unieważnił te obligacje na 250 mld
    >zł, motywując w sumie prawdę, że to nie są pieniądze ze skladek
    >pracowników, lecz z wpłat z budżetu.

    Sprawdzic jak glosowal w 1997 ...

    No coz, nie mowie, ze ZUS jest taki calkiem zly.
    Ale te 30% mogloby byc w OFE.

    A teraz Morawiecki powtorzy :-)

    J.

  • 20. Data: 2018-09-07 08:48:57
    Od: "Danusia" <d...@w...pl>

    > [...]
    > Danusiu - tez masz blad w rozumowaniu.
    > Ile beda wyplacali, to bedzie zalezec od ustawy.

    Oczywiście że Sejm może zmienić obowiązującą ustawę. Niestety nawet jak by
    był wpis w Konstytucji to i Konstytucję można zmienić.
    Jedyne rozsądne rozwiązanie to zmiany wprowadzone przez jedną kadencję są
    przywracane w następnej - tak jak np. było z wiekiem emerytalnym.

    Pozdro