  • 181. Data: 2018-08-14 12:48:05
    Temat: Re: Wynajem mieszkania, coś zjada mi prąd
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2018-08-09 o 16:50, J.F. pisze:

    > Użytkownik "Robert Tomasik" napisał w wiadomości grup
    pl...

    > Przepisowo to 3W. Chyba ze "sieciowy" - wtedy do 12W

    Nie zmniejszyli tego? Wydaje mi się że teraz jest < 1W

    Pozdrawiam

  • 182. Data: 2018-08-14 16:48:56
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Wiesiaczek <W...@v...pl> wrote:

    > Kluczowe w tym wypadku jest stwierdzenie, dokąd idzie drugi kabel.
    > Z fotki wynika, że jest to taki sam rodzaj kabla, więc prawdopodobnie
    > był on podłączony podczas układania całej instalacji, a nie dołączony
    > prowizorycznie potem.

    Tak, to na pewno.

    > Może idzie do jakiegoś odbiornika u Ciebie, o którym nie wiesz?

    Tak na początku zakładałem, ale właścicielka twierdzi, że na pewno nie.
    Teraz stawiam na piwnicę.

    > Pomoże wykrywacz przewodów kupiony w Lidlu lub w Biedronce:)

    Mam dwa kolejne pomysły na wytropienie tego (niezależnie od wizyty ZE
    w czwartek).

    1. Mam generator funkcyjny, mam odbiornik VLF. Można puścić tam np.
    1.5kHz, przejść się z odbiornikiem po klatce i zobaczyć, czy uda się to
    namierzyć.

    2. Mam (bo dziś przyszły) cęgi pomiarowe (sam przekładnik prądowy).
    Możnaby puścić tam ten prąd i połapać cęgami niektóre przewody w
    pajęczynie w skrzynce na klatce.

    Zamierzam dziś zrobić jedno i drugie.

  • 183. Data: 2018-08-14 16:53:38
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Miroo <b...@b...brak.i.juz> wrote:

    > Jest tam jakiś przycisk przełączający co się aktualnie wyświetla?
    > Spróbuj go przytrzymać - mój licznik wchodzi wtedy w drugi tryb
    > wyświetlacza i można tam znaleźć (klikając tym przyciskiem) zużywaną
    > obecnie moc, prąd itp. Licznik wygląda zupełnie inaczej, ale wyświetlacz
    > ma na oko identyczny.

    Jest przycisk, ale moc i tak już obliczyłem.

  • 184. Data: 2018-08-14 18:00:29
    Od: Wiesiaczek <W...@v...pl>

    W dniu 14.08.2018 o 16:48, Queequeg pisze:

> [...]
    >
    > 1. Mam generator funkcyjny, mam odbiornik VLF. Można puścić tam np.
    > 1.5kHz, przejść się z odbiornikiem po klatce i zobaczyć, czy uda się to

    Pomysł niezły, ale nie proponowałem jako zbyt kłopotliwy.
    Jako odbiornik wykorzystałbym wzmacniacz o wysokiej impedancji
    wejściowej i słuchawki na wyjściu. Na wejście wystarczy wtedy podłączyć
    kawałek prostego przewodu jako antenę.

    > 2. Mam (bo dziś przyszły) cęgi pomiarowe (sam przekładnik prądowy).
    > Możnaby puścić tam ten prąd i połapać cęgami niektóre przewody w
    > pajęczynie w skrzynce na klatce.

    Do tego wziąłbym zwykły miernik z cęgami do pomiaru prądu. To tani i
    powszechnie stosowany przyrząd.

    Powodzenia :)

    --
    Wiesiaczek (dziś z podkarpackiej wsi)
    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:

  • 185. Data: 2018-08-14 18:06:24
    Od: Wiesiaczek <W...@v...pl>

> [...]
    >
    > 1. Mam generator funkcyjny, mam odbiornik VLF. Można puścić tam np.
    > 1.5kHz, przejść się z odbiornikiem po klatce i zobaczyć, czy uda się to

    Pomysł niezły, ale nie proponowałem, ponieważ jest zbyt kłopotliwy.
    Jako odbiornik wziąłbym wzmacniacz m.cz. z wysokoomowym wejściem. Na
    wejście kawałek drutu jako antenę a na wyjściu słuchawki.

    > 2. Mam (bo dziś przyszły) cęgi pomiarowe (sam przekładnik prądowy).
    > Możnaby puścić tam ten prąd i połapać cęgami niektóre przewody w
    > pajęczynie w skrzynce na klatce.

    Tu wystarczy zwykły miernik z cęgami do pomiaru prądu, tani i
    powszechnie używany.

    Powodzenia ;)

  • 186. Data: 2018-08-14 18:22:01
    Od: Wiesiaczek <W...@v...pl>

    W dniu 14.08.2018 o 10:29, Queequeg pisze:
> [...]
    /video?order=oldest

    > Dzięki, zapisałem sobie!

    Ja oglądałem w ten sposób "Ranczo". Reklamy skutecznie mi psuły
    przyjemność. Pewnego razu będąc na Cyprze zauważyłem, że reklam (prawie)
    nie ma :)

    Po powrocie zainstalowałem Operę i w niej prosto można zmienić swoją
    lokalizację i oglądać (prawie) bez reklam :)

  • 187. Data: 2018-08-14 18:24:42
    Od: Wiesiaczek <W...@v...pl>

    W dniu 14.08.2018 o 10:33, Queequeg pisze:

    > Dokładniej:
    >
    > - 360 jest stopni w pełnym kącie
    > - 380V było jak było 220V w gniazdku
    > - 400V jest odkąd jest 230V w gniazdku

    No i 38 stopni ma obecnie Wyborowa!
    Szlag by trafił ten zgniły kapitalizm.
    Za PRL-u było 45 stopni!

  • 188. Data: 2018-08-14 19:01:06
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Podpowiedz.

    -----

  • 189. Data: 2018-08-14 19:54:31
    Temat: [OT] Re: Wynajem mieszkania, coś zjada mi prąd
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2018-08-14 o 18:24, Wiesiaczek pisze:

    > No i 38 stopni ma obecnie Wyborowa!
    > [...]
    > Za PRL-u było 45 stopni!

    Jest tzw. trzecia prawda.

    Wyborowa zawsze miała 38%.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 190. Data: 2018-08-14 21:26:20
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Wiesiaczek <W...@v...pl> wrote:

    > Pomysł niezły, ale nie proponowałem, ponieważ jest zbyt kłopotliwy.
    > Jako odbiornik wziąłbym wzmacniacz m.cz. z wysokoomowym wejściem. Na
    > wejście kawałek drutu jako antenę a na wyjściu słuchawki.

    Ale generator i odbiornik już mam :)

    > Tu wystarczy zwykły miernik z cęgami do pomiaru prądu, tani i
    > powszechnie używany.

    Ano właśnie. Nie miałem, ale już mam (w sensie przekładnik, ale dał radę).

    Namierzyłem (najpierw zgrubnie generatorem i odbiornikiem VLF, później
    dokładniej przekładnikiem), że prąd ucieka do skrzynki dawnej TP:

    http://www.chmurka.net/r/usenet/skrzynka-tp.jpg

    Konkretnie płynie środkową skrętką. Idzie tam tylko jedna żyła (nie wiem
    czy idzie faza czy wraca zero), bo jakby szły obie to przekładnik nie
    pokazywałby mi poboru. A pokazuje. Jak odłączę w mieszkaniu ten przewód,
    to nie pokazuje.

    Dalej raczej już nie namierzę (nie będę dewastował tej skrzynki),
    pozostaje poczekać na magików z Innogy.