  • 21. Data: 2018-09-26 21:50:56
    Temat: Re: Tajemnica adwokacka
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 26-09-18 o 17:20, Sonn pisze:

    > Postanowienie dostaniesz na przesłuchaniu. Jeśli myślisz że ktokolwiek
    > doręczy ci je wcześniej to jesteś naiwny.

    Jeśli masz zamiar z tajemnicy skorzystać, to nawet nie przyjdziesz na
    takie wezwanie.

  • 22. Data: 2018-09-26 22:53:13
    Od: Kviat

    > Jeśli masz zamiar z tajemnicy skorzystać, to nawet nie przyjdziesz na
    > takie wezwanie.

    To bardzo przyśpieszy postępowanie.
    Cel zmiany zostanie osiągnięty. Brawo.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 23. Data: 2018-09-26 23:27:29
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 26-09-18 o 22:53, Kviat pisze:

    > To bardzo przyśpieszy postępowanie.
    > Cel zmiany zostanie osiągnięty. Brawo.

    Dostajesz wezwanie bez postanowienia o zwolnieniu, to dzwonisz i pytasz.
    Czasem się dogadujesz z przesłuchującym faktycznie, że Ci postanowienie
    doręczy podczas przesłuchania. Ale jeśli nie chcesz się dogadać, to
    czekasz na postanowienie i składasz zażalenie.

    Jeśli prowadzący wie, ze jesteś chroniony tajemnicą, to postanowienie
    dołącza do wezwania. I wówczas albo przychodzisz, albo żalisz się.
    Prokurator osobiście i tak rzadko przesłuchuje świadków, by ewentualnie
    mógł "do protokołu" kogoś zwolnić. Zmiana ogranicza przesyłanie akt
    pomiędzy prokuratorem i sadem, co zawsze tamuje bieg czynności.
    Przeważnie nikt się na to nie żali.

  • 24. Data: 2018-09-26 23:34:41
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 26-09-18 o 19:04, Shrek pisze:

    > Jak się chcesz odwołać od decyzji, która jeszcze nie nastapiła?

    Czy Ty sobie wyobrażasz, że na przesłuchanie świadka przychodzi sąd i
    osobiście rozważa, czy Cię zwolnić, czy nie z tajemnicy? Przecież
    postanowienie musi zostać wydane i przesłane. Tego się nie robi do
    protokołu. Masz tam terminy.

    W praktyce przeważnie prokurator / sąd zleca doręczenie postanowienie
    Policji i wówczas czasem się dogaduje ze świadkiem, ze mu się skan lub
    faks wysyła, a oryginał doręcza na przesłuchaniu. Ale czasem prokurator
    / sąd to sami wysyłają świadkowi.

  • 25. Data: 2018-09-27 00:09:36
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 26-09-18 o 19:37, Kviat pisze:

    > To zapewne skróci postępowanie, jeżeli przesłuchujący i tak będzie
    > musiał czekać na rozpatrzenie odwołania przez sąd...

    Ale przeważnie nikt się na to nie żali.

    > Zakładasz optymistycznie, że adwokaci tak bez walki zrezygnują z
    > tajemnicy, bo im jakiś ziobroprokurator kazał?

    A ile takich postanowień zapada? Powiedzmy w skali całej Polski w roku?

    > A celem nie było właśnie skrócenie postępowania?
    > To gdzie tu sens i logika, skoro od takiego postanowienia można się do
    > sądu odwołać przed przesłuchaniem?

    Tu, że w sprawach oczywistych nikt się nie będzie odwoływał.

  • 26. Data: 2018-09-27 00:26:28
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 26-09-18 o 19:25, Shrek pisze:

    > Może tam nie stawiają zarzutów dla dobra świadków.

    Może, choć nie mam zielonego pojęcia, co to ma do rzeczy. No i jak ktoś
    ma zarzuty, to nie jet świadkiem, tylko podejrzanym.

  • 27. Data: 2018-09-27 00:54:03
    Od: Kviat

    > Dostajesz wezwanie bez postanowienia o zwolnieniu, to dzwonisz i pytasz.

    O co?
    Mam się pytać, czemu nie dostałem wezwania bez postanowienia o
    zwolnienie z tajemnicy?
    To trochę zabawne...

    > Czasem się dogadujesz z przesłuchującym faktycznie, że Ci postanowienie
    > doręczy podczas przesłuchania.

    Że co?
    Mam się dogadywać z prokuratorem, żeby łaskawie dał postanowienie o
    zwolnieniu z tajemnicy podczas przesłuchania, a nie przed?
    To żart, tak?

    > Ale jeśli nie chcesz się dogadać, to
    > czekasz na postanowienie i składasz zażalenie.

    Tak, to faktycznie przyśpieszy postępowanie. Brawo.

    > Jeśli prowadzący wie, ze jesteś chroniony tajemnicą, to postanowienie
    > dołącza do wezwania. I wówczas albo przychodzisz,

    :):)
    Już widzę adwokata, który z własnej woli godzi się na postanowienie
    ziobroprokuratora o zwolnieniu z tajemnicy i idzie. Nawet nie tyle co
    idzie. Bierze rozpęd i biegnie.

> [...]

    > Prokurator osobiście i tak rzadko przesłuchuje świadków, by ewentualnie
    > mógł "do protokołu" kogoś zwolnić. Zmiana ogranicza przesyłanie akt

    Na co się nie żali?
    Na to, że prokurator zwalnia z tajemnicy?
    Jak ktoś miał się na to żalić, skoro do tej pory prokurator nie miał
    takich uprawnień?
    Tak, faktycznie, teraz te zażalenia na pewno przyśpieszą postępowanie.
    OMG...

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 28. Data: 2018-09-27 00:57:43
    Od: Kviat

    > A ile takich postanowień zapada? Powiedzmy w skali całej Polski w roku?

    A ilu ziobroprokuratorów wydało takie postanowienia? Powiedzmy w skali
    całej Polski w roku?

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 29. Data: 2018-09-27 00:59:36
    Od: Kviat

    > Może, choć nie mam zielonego pojęcia, co to ma do rzeczy. No i jak ktoś
    > ma zarzuty, to nie jet świadkiem, tylko podejrzanym.

    No zaraz... rozmawiamy o zwolnieniu z tajemnicy adwokata, czy świadka
    albo podejrzanego?

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 30. Data: 2018-09-27 01:04:47
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    W dniu 2018-09-27 o 00:54, Kviat pisze:

> [...]
    > takich uprawnień?
    > Tak, faktycznie, teraz te zażalenia na pewno przyśpieszą postępowanie.
    To po co to RODO wymyslili. Zupełnie bez sensu.

    --
    animka