  • 1. Data: 2018-09-26 07:19:16
    Temat: Tajemnica adwokacka
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W skrócie - o zwolnieniu z tajemnicy zawodowej będzie decydował nie sąd
    a zobrokurator.

    "Teraz ministerstwo planuje udogodnić prokuratorom pozyskiwanie
    informacji od adwokatów i innych przedstawicieli zawodów zaufania
    publicznego. Zgodnie z jego propozycją śledczy samodzielnie będzie mógł
    decydować o uchyleniu tajemnicy w trakcie śledztwa."

    Uzasadnienie rozwala - czy oni naprawdę mają ludzi za kretynów?

    "Takie rozwiązanie przyspieszy postępowanie, zmniejszy obciążenie sądów,
    a jednocześnie zachowa pełne gwarancje zarówno dla stron, jak i
    depozytariusza tajemnicy - przekonuje wiceminister sprawiedliwości
    Marcin Warchoł, główny architekt zapowiadanej nowelizacji kodeksu."

    Uwaga przetwarzam. Marcin Warchoł - kolejne nazwisko warte zapamiętania.

    Shrek

  • 2. Data: 2018-09-26 09:20:18
    Temat: Re: Tajemnica adwokacka
    Od: p...@g...com

    dawaj linka a nie tylko cytuj fragmenty:
    http://prawo.gazetaprawna.pl/artykuly/1273453,tajemn
    ica-zawodowa-adwokacka-zmiany-w-procedurze-karnej.ht
    ml

    czytamy dalej

    To koniec tajemnicy adwokackiej - uważa mec. Jerzy Naumann, adwokat.

    Przyznaje jednak, że tajemnica zawodowa zbyt często bywa dziś wykorzystywana jako
    parasol ochronny dla przestępczych działań podejmowanych przez profesjonalnych
    prawników i ich klientów, to jednocześnie podkreśla, że rozwiązanie, które forsuje
    resort, uderzy we wszystkich uczciwych adwokatów.

    uczciwy adwokat to prawie jak Yeti :-) wszyscy o nim slyszeli ale nikt nie widzial
    ... srodowisko nie dalo rady wyprostowac cwaniakow to bekna wszyscy

  • 3. Data: 2018-09-26 09:25:30
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Shrek <...@w...pl> pisze:
> [...]
    > Marcin Warchoł, główny architekt zapowiadanej nowelizacji kodeksu."
    >
    > Uwaga przetwarzam. Marcin Warchoł - kolejne nazwisko warte zapamiętania.

    A od takiej decyzji prokuratora według projektu można się będzie odwołać
    _do sądu_ ? Diabeł tkwi w "szczegółach". Taka "drobna" różnica między
    "nie najlepiej" a "strasznie".

    Wiec albo bądź _precyzyjny_ albo się wal na pl.soc.POLITYKA.

    --
    A. Filip

  • 4. Data: 2018-09-26 10:02:56
    Od: "Stokrotka" <o...@i...pl>

> [...]
    > Zgodnie z jego propozycją śledczy samodzielnie będzie mógł decydować o
    > uchyleniu tajemnicy w trakcie śledztwa."

    Z tajemnicy spowiedzi też?

    --
    (tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

  • 5. Data: 2018-09-26 10:33:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Stokrotka" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >Z tajemnicy spowiedzi też?

    To dopiero jak sie z Watykanu wypiszemy i Kaczynski zostanie głową
    kosciola.

    J.

  • 6. Data: 2018-09-26 10:48:41
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-09-26 o 10:33, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Stokrotka"  napisał w wiadomości grup
    pl...

    > To dopiero jak sie z Watykanu wypiszemy i Kaczynski zostanie głową
    > kosciola.
    A gdzie zakonnica? :-)

    Robert

  • 7. Data: 2018-09-26 13:15:41
    Od: Sonn <x...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-09-26 o 09:25, A. Filip pisze:

    > A od takiej decyzji prokuratora według projektu można się będzie odwołać
    > _do sądu_ ? Diabeł tkwi w "szczegółach". Taka "drobna" różnica między
    > "nie najlepiej" a "strasznie".

    Odwołać się po jej ujawnieniu na przesłuchaniu, półgłówku?

    > Wiec albo bądź _precyzyjny_ albo się wal na pl.soc.POLITYKA.

    Sam wypierdalaj. I to w podskokach.

    --
    Sonn

  • 8. Data: 2018-09-26 14:18:57
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Sonn <x...@p...onet.pl> pisze:

    > Odwołać się po jej ujawnieniu na przesłuchaniu, półgłówku?
    > [...]

    No to wal linka z tekstem propozycji i "straszliwymi" fragmentami albo
    wal się na drzewo z _domysłami_ które ci _politycznie_ pasują.

    Dla mnie PiS nie jest poza podejrzeniami o możliwość prób _debilnej_
    zmiany w prawie do tajemnicy adwokackiej. Tylko że ja ni złamanego wuja
    nie będę ich (ostro) opierdalał na podstawie cudzych "wrogich domysłów".
    Na podstawie _tekstu propozycji_ całkiem łatwo jak będzie za co.
    Po za tym może mieć miejsce klasyczne "polityczne rozpoznanie bojem":
    rzuca się "bardzo daleko idącą" propozycje (z której się można łatwo
    wycofać) żeby zdobyć wyczucie ile da się przepchnąć.

    <cynizm> PiS niby naprawdę chce żeby "po oderwaniu PiS+ od żłoba władzy"
    adwokatów PiS _łatwo_ było zwalniać z tajemnicy adwokackiej? </cynizm>

    --
    A. Filip

  • 9. Data: 2018-09-26 15:17:34
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 26-09-18 o 07:19, Shrek pisze:
    > W skrócie - o zwolnieniu z tajemnicy zawodowej będzie decydował nie sąd
    > a zobrokurator.

    Hiszpania, Francja - tam o zwolnieniu z tajemnicy decyduje Sędzia
    Śledczy, czyli to, co u nas jest Prokuratorem. Ale w takich Niemczech,
    to o zwolnieniu z każdej tajemnicy decyduje sąd (nie wiem, czy we
    wszystkich landach). U nas z tajemnicy służbowej / zawodowej Prokurator
    zwalniał chyba do 1997 roku (stary kpk).

    Resumując: rozwiązanie, jak każde inne. Na postanowienie zapewne służy
    zażalenie do sądu, za to w wielu oczywistych przypadkach skróci to czas
    postępowania.

  • 10. Data: 2018-09-26 15:22:06
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 26-09-18 o 13:15, Sonn pisze:

    > Odwołać się po jej ujawnieniu na przesłuchaniu, półgłówku?

    Ja - a i pewnie większość normalnych ludzi - to by się odwoływała
    pomiędzy doręczeniem postanowienia, a przesłuchaniem. Ale oczywiście
    możesz próbować po przesłuchaniu, skoro bardzo się upierasz :-D