  • 1. Data: 2003-08-17 14:21:59
    Temat: TPSA i podwyżki.
    Od: "bulo" <b...@2...pl>

    Witam szanownych PRAWNIKÓW.

    Pewnego pięknego dnia znalazłem w skrzynce pocztowej ulotki reklamowe/cennik
    TPSA stwierdzające o ZAPRZESTANIU świadczenia usługi OCTOPUS ISDN, której
    jestem odbiorcą. Zaproponowała mi (TPSA) świadczenie innej usługi ISDN-owej:
    TP ISDN. Róznica jak łatwo się domyślić tkwi (jak zawsze w przypadku TPSA) w
    cenach. Powiem krótko: opłaty za korzystanie z nowej usługi są dla mnie
    niekorzystne. Mało tego: zostałem wręcz zobowiązany do zmiany usługi do 1
    grudnia br. gdyż po tym terminie usługa OCTOPUS przestaje istnieć - jeśli
    nie odwiedzę miejscowego BOK-u i nie zmienię umowy to automatycznie zostanie
    mi aktywowana jedna z nowych usług (od 1.12). W czasie lektury materiałów
    TPSA zrodziły się w mojej głowie następujące wątpliwości co do prawidłowości
    prawnego aspektu działań podjętych przez TPSA:
    1) Aby ZAPRZESTAĆ świadczenie usługi należałoby NAJPIERW rozwiązać/zmienić
    umowy ze wszystkimi którzy z niej korzystają??? tak/nie???
    2) Na jakiej podstawie TPSA może mi wypowiedzieć/zmienić "umowę o
    świadczenie usługi OCTOPUS ISDN"????
    Dla ułatwienia podam, że:
    Rozdział 5 "Regulaminu świadczeń..." p.t. "Rozwiązanie umowy" dopuszcza
    jedynie rozwiązanie umowy przez TPSA w przypadku zalegania z opłatami (w
    moim przypadku nie ma znaczenia).
    Rozdział 4 ww regulaminu traktujący o zmianie umowy wyraźnie stwierdza, że
    umowa może być zmienieniona TYLKO w formie pisemnej po uzgodnieniu przez
    strony. (Nigdy nie podpiszę umowy, która jest dla mnie niekorzystna!!!)

    3) Jakie inne akty prawne mogą pozwolić na takie bezpodstawne
    rozwiązanie/zmianę umowy???

    Z punktu widzenia technicznego nic się nie zmienia. Z punktu widzenia
    konsumenta ZMIENIAJĄ SIĘ TYLKO CENA(niekorzystana) I NAZWA(zupełnie
    obojętna). Można wnioskować, że jest to ta sama usługa - czynności podjęte
    przez TPSA mają za zadanie tylko zakamuflowanie CHĘCI UZYSKANIA WIĘKSZYCH
    ZYSKÓW...!!!

    Urząd Ochrony Konsumenta i Konkurencji chyba powinien się tym zająć!!!

    Oczekuje niecierpliwie rzeczowych odpowiedzi.

    Bulo

    PS
    BARDZO WAŻNE: usługa OCTOPUS (obecna) jest zawarta na czas nieokreślony!!!

  • 2. Data: 2003-08-17 15:53:27
    Temat: Re: TPSA i podwyżki.
    Od: "corner" <c...@i...pl>

    Użytkownik bulo <b...@2...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:bho33j$poa$...@n...news.tpi.pl...
    TPSA) w
    > cenach. Powiem krótko: opłaty za korzystanie z nowej usługi są dla mnie
    > niekorzystne.

    Dla mnie też, ale przecież to dla naszego dobra, nie doczytałeś?

  • 3. Data: 2003-08-17 16:08:12
    Od: "Pe.Ka" <m...@k...lewaP>

    Użytkownik "bulo" napisał:

    | Witam szanownych PRAWNIKÓW.

    ??? Ale witam :-)

> [...]
    zostanie
    | mi aktywowana jedna z nowych usług (od 1.12). W czasie lektury materiałów

    Przeczytaj uważnie co Ci napisali.
    "Jeśli nie otrzymamy od Państwa odpowiedzi (...) Państwa linia zostanie
    aktywowana".
    Jeśli dasz im odpowiedź to juz nie bardzo mogą coś sami robić. A wcale nie
    musisz odpowiedzieć że się zgadzasz :-)

    | 1) Aby ZAPRZESTAĆ świadczenie usługi należałoby NAJPIERW rozwiązać/zmienić
    | umowy ze wszystkimi którzy z niej korzystają??? tak/nie???

    No niby tak...

    | 2) Na jakiej podstawie TPSA może mi wypowiedzieć/zmienić "umowę o
    | świadczenie usługi OCTOPUS ISDN"????

    Jak grzecznie płacisz to zgodnie z tym co sama TP w swoich papiurach pisze
    na żadnej (jeśli jesteś dobrym klientem tj. płacisz i gniazdek nie psujesz)

> [...]
    podjęte
    | przez TPSA mają za zadanie tylko zakamuflowanie CHĘCI UZYSKANIA WIĘKSZYCH

    No nie do końca. Zmienia się ZAKRES ŚWIADCZONEJ USŁUGI. Gdyby było tak jak
    piszesz to by było po ptokach bo była by to zmiana cennika, na którą
    podpisując umowę wyraziłeś zgodę. Ale właśnie to zmianą cennika nie jest.

    | Urząd Ochrony Konsumenta i Konkurencji chyba powinien się tym zająć!!!

    Chyba powinien :-)

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 4. Data: 2003-08-17 17:28:59
    Od: "Telesfor Baudot" <T...@S...poczta.NIE.onet.TU.pl>

    Użytkownik "bulo" <b...@2...pl> napisał w wiadomości
    > Witam szanownych PRAWNIKÓW.
    Jest to kolejne "malo eleganckie" (to taki dyplomatyczny efemizm zastępujące
    bardziej dosadne, ale prtawdziwsze inwektywy) zagranie. Nie jestem
    prawnikiem, ale nic TP nie zarzucisz od tej strony.

    > 1) Aby ZAPRZESTAĆ świadczenie usługi należałoby NAJPIERW rozwiązać/zmienić
    > umowy ze wszystkimi którzy z niej korzystają??? tak/nie???

    O zaprzestaniu świadczenia usług stanowi min. ustawa PRAWO
    Telekomunikacyjne. Ale to nieistyotne. TP zaprzestała juz świadczenia wielu
    innych usług np. teleksu.

    Zaprzestaje i koniec. Nikt nie jest w stanie zmusic kogokoliwek aby
    bezterminowo świadczył jakieś usługi, produkować Trabanty i Syrenki, itp.

    Oczywiście w takim przypadku umowa ulega rozwiazaniu. TP idzie ci na rękę i
    oferuje ci automatycznie zawarcie umowy na nową usługę (to że rózni się ona
    tylko nazwą handlowa i kilkoma bajerami niepotrzebnymi albo dzialałjącymi na
    twoją niekorzyść jak np. zaliczanie sekundowe, mniej MSNów - to już inna
    bajka). W tym przypadku nie musisz nic robić. Nic nie robienie jest twoim
    oswaidczeniem woli. Możesz jednak udac się do BOK (lub w inny sposób, np.
    list polecony najlepiej ZPO) wyrazić swoją wolę, że nowa usługa cię nie
    interesuje i tym samym nie chcesz jej na nowych warunkach, rezygnując z
    ISDN.

    > 2) Na jakiej podstawie TPSA może mi wypowiedzieć/zmienić "umowę o
    > świadczenie usługi OCTOPUS ISDN"????

    Na podstawie zawartejumowy , regulaminu tej usługi, ustaw i rozporządzeń
    obowiązujących w RP>

    > 3) Jakie inne akty prawne mogą pozwolić na takie bezpodstawne
    > rozwiązanie/zmianę umowy???

    Moze kodeks cywilny albo prawo telekomunikacyjne?

    > Urząd Ochrony Konsumenta i Konkurencji chyba powinien się tym zająć!!!

    Zajmuje się juz tym, ale nie sądzę aby podskoczył TP SA (czy ktos wie jaki
    jest stosunek: "wynagrodzenie prawnika zatrudnionego przez TP" /
    "wynagrodzenie prawnika zatrudnionego przez UOKIK"?).

    Telesfor Baudot (Tele200 at poczta kropka onet kropka pl)
    http://tele2001.republika.pl

  • 5. Data: 2003-08-17 17:30:38
    Od: "bulo" <b...@2...pl>

    Użytkownik "Pe.Ka" <m...@k...lewaP> napisał w wiadomości

> [...]
    > aktywowana".
    > Jeśli dasz im odpowiedź to juz nie bardzo mogą coś sami robić. A wcale nie

    No więc właśnie, próbuję ustalić co teraz zrobić:

    z jednej strony: "Jeśli nie otrzymamy od Państwa odpowiedzi (...) Państwa
    linia zostanie aktywowana". - sugerowana odpowiedź odmowna w piśmie do tpsa.
    Odmowna odpowiedź i tak na nic się zda gdyż od 1.12 stare usługi przestają
    istnieć. Czy tpsa może na siłę, bez mojej zgody zmienić mi usługę? lub
    zerwać umowę na świadczenie usługi bez mojej zgody? Umowa przewiduje, że
    nie, ale czuję tu jakiś haczyk
    Sugerowana odpowiedź: TPSA wszystko może)))))

    z drugiej strony podpisaliśmy kiedyś umowę, w której każda ze stron do
    czegoś tam się zobowiązała, a teraz nagle tpsa przewraca świat do góry
    nogami (moim zdaniem bezprawnie) - sugerowane wyrzucenie materiałów
    promocyjnych do kosza i dmuchanie na to (nie mają prawa), ale......
    Przyjdzie 31.12 i nowa faktura a tam........

    Usiłuję właśnie ustalić czy nie ma jakichś dziwnych przepisów pozwalających
    tpsie na takie idiotyczne postępowanie.

    > No niby tak...

    A ja się nie zgadzam!!!!!! Sprzeciw!!! OCTOPUS jest CUDOWNY:))))))) Nie ma
    lepszego ISDN:))))

> [...]
    > piszesz to by było po ptokach bo była by to zmiana cennika, na którą
    > podpisując umowę wyraziłeś zgodę. Ale właśnie to zmianą cennika nie jest.

    Niewątpliwie, nie mówimy o zmianie cennika!!!!! To jest zmiana usługi!!! Z
    pewnością inny jest zakres świadczonej usługi, ALE nie zmienia się
    infrastruktura techniczna potrzebna do jej realizowania, koszty
    przedsięwzięcia są niewspółmiernie małe do osiągniętych dochodów: wniosek
    WIĘKSZY ZYSK. Ten zysk (jeszcze hipotetyczny) uzyskany w bardzo brzydki
    sposób - poprzez WYMUSZENIE ZMIANY UMOWY.
    A może niedokładnie przeczytałem: może poprzez "zaprzestanie świadczenia
    usługi" tpsa zamierza nie podpisywać następnych umów, istniejące będą
    kontynuowane? Świat jest zbyt okrutny na tak piękne wyjście.....;(((

  • 6. Data: 2003-08-17 18:43:09
    Od: "Marcin \"Radmar\" Wasilewski" <r...@o...pl>

    Użytkownik "Telesfor Baudot" <T...@S...poczta.NIE.onet.TU.pl> napisał w
    wiadomości news:bhog4g$qec$1@atlantis.news.tpi.pl...

    Na razie tepsa nie wykonała żadnego prawnie wiążącego kroku, poza
    listem, który można nazwać piernięciem... tj. zniesmaczyła nim abonentów.

    Przecież to było wysłane pocztą zwykłą, czyli zawsze mozesz powiedziec,
    ze nic nie dostałeś. Nawet jak likwidują usługę to obowiązuje okres
    wypowiedzenia itd.

  • 7. Data: 2003-08-17 18:46:02
    Od: "Jachu" <j...@N...gazeta.pl>

    Użytkownik "bulo" <b...@2...pl> napisał w wiadomości

    > Urząd Ochrony Konsumenta i Konkurencji chyba powinien się tym zająć!!!
    >
    > Oczekuje niecierpliwie rzeczowych odpowiedzi.

    Myślę, że działania TPSA jest tak samo nieeleganckie jak Twoje:
    * słanie crosspostów i
    * nie czytanie archiwum grupy (pmti) przed napisaniem nowego wątku (albo
    jeśli wolisz: pisanie tak, jakby już temat tu nie był poruszany).

    Jachu

  • 8. Data: 2003-08-17 21:45:22
    Od: "SPS" <s...@s...info>

    TP SA ogłasało się, że ISDN to dwa cyfrowe telefony w cenie jednego
    abonamentu.
    Teraz chce tą cene jednego abonamentu podnieść. To jest nieuczciwe zagranie.
    W samym podneisieniu abonanmentu nie było by nic złego, ale to sekundowe
    nalicznie,
    które nie dość, że kosztuje 20 groszy za samo wybranie numeru, to jeszcze 30
    groszy za kazde 3 minuty !
    Pozdrawiam
    SPS

  • 9. Data: 2003-08-17 22:43:16
    Od: "bulo" <b...@2...pl>

> [...]
    >
    > O zaprzestaniu świadczenia usług stanowi min. ustawa PRAWO
    > Telekomunikacyjne. Ale to nieistyotne. TP zaprzestała juz świadczenia

    Właśnie, że to jest istotne, BARDZO ISTOTNE!!!!!! Pobieżnie przejżałem PT
    pod kątem rozwiązywani/zmiany umowy:
    art. 50 ust. 2 stwierdza, że operator w regulaminie świadczenia usług
    powinien określić zasady zawierania i rozwiązywania umów.
    tpsa zrobiła to niechlujnie i nie przewidziała (nie chciała przewidzieć)
    najprostszej sytuacji: rozwiązanie umowy z przyczyn tkwiących po stronie
    niej samej. A wystarczyło pare słów np TPSA może rozwiązać umowę po
    miesięcznym wypowiedzeniu. Z teleksem zły przykład. Nie można porównywać
    bardzo starej usługi obsługiwanej przez rozklekotane maszyny, których
    częstokroć nie ma kto naprawić a zainteresowanie nią jest nikłe z nową
    usługą jaką w Polsce jest isdn. W przypadku teleksu nie było mowy o
    utworzeniu nowej usługi "purple teleks" gdzie tpsa zobowiązuje się drukować
    depesze na różowym papierze a usługa jest droższa o stówę, dwie albo zgoła
    pięćset zł., tudzież sygnał teletex przesyłać po złotych kablach za tysiąc
    dwieście albo coś równie absurdalnego.:((( To było zaprzestanie świadczenia
    usługi. W przypadku isdn zmiana ma na celu co innego.......
    No i najważniejsze: Sposób w jaki próbują to zrobić. Czy zgodnie z prawem??

    > Zaprzestaje i koniec. Nikt nie jest w stanie zmusic kogokoliwek aby
    > bezterminowo świadczył jakieś usługi, produkować Trabanty i Syrenki, itp.

    NIe porównuj towarów z usługami.
    Mam prawo domagać się aby przewoźnik u którego kupiłem bilet miesięczny
    woził mnie przez ten miesiąc. Mam prawo nie zgodzić się jednak na umowę z
    przewoźnikiem, który zoobowiązuje mnie oprócz kupienia biletu miesięcznego
    do zakupupu własnego fotela za powiedzmy dwa tysiące zł i podróżowania tylko
    na nim oraz zastrzega sobie prawo do tego, że może zrezygnować z wożenia
    mnie np po tygodniu. A jeśli jest on jednocześnie "jedynym słusznym
    przewoźnikiem" i w podobny sposób traktuje dziesiątki, setki, czy tysiące
    osób" to narażony jest interes społeczny, niezależnie czy wozi ich autosanem
    czy ikarusem. Tylko nie porównywać isdn-u do mercedesa z klimą, bo isdn z
    pewnością nim nie jest. Mam prawo wiedzieć przed podpisaniem umowy, żę tpsa
    dopuszcza możliwość zaprzestania świadczenia NOWEJ usługi po niespełna roku,
    miesiącu, tygodniu. Dlaczego mój operator sieci komórkowej, choć zmieniał
    już usługi ze dwa czy trzy razy, dalej umożliwia mi pozostanie przy usłudze,
    którą ja wybrałem kilka lat temu???? Już starożytni mówili, że "umowy muszą
    być dotrzymane".... Ja chcę tylko dotrzymania umowy.
    A może TPSA uważa, że jeśli czegoś nie zabrania jaj prawo to może to
    robić...???? Idąc tym tokiem rozumowania: prezes URT może wyrazić sprzeciw
    wobec projektu cennika usług powszechnych. PT nie zabrania mu jednak składać
    sprzeciwu wobec projektu cennika usług wykluczonych z powszechnych (np.
    isdn). A może właśnie poiwinien to zrobić??? Wszak nikt mu tego nie
    zabrania.... Dotrzymać umów!!!

> [...]
    > ISDN.

    > Na podstawie zawartej umowy , regulaminu tej usługi, ustaw i rozporządzeń

    Umowa nie przewiduje takiej możliwości, regulamin też, PT odsyła do
    regulaminu, ustawy i rozporządzenia - jakie???

> [...]
    > jest stosunek: "wynagrodzenie prawnika zatrudnionego przez TP" /
    > "wynagrodzenie prawnika zatrudnionego przez UOKIK"?).

    No właśnie!!! Ile może zażądać zdolny adwokat za wygranie takiej sprawy???
    Założymy stoważyszenie i ściepniemy się na DOBREGO PRAWNIKA????

  • 10. Data: 2003-08-17 23:03:58
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Z tego co wiem, to mogą zmienić regulamin z zachowaniem okresu
    wypowiedzenia. Nie pamiętam teraz z czego to prawo wynika. Albo z prawa
    telekomunikacyjnego albo z kodeksu cywilnego. Możesz odmówić uznania nowego
    regulaminu i umowę rozwiązać albo go przyjąć. I oni na tym właśnie bazują.
    Jak nie wypowiesz umowy, to będzie po nowemu. Możesz oczywiście pod koniec
    grudnia zripostować ich nową fakturę, że wystawiona jest niezgodnie z umową.
    No i wówczas doręczą Ci nowy regulamin listem poleconym i zyskasz trzy
    miesiące wypowiedzenia które będą musieli naliczać po staremu. Boję się, że
    nic więcej nie wskórasz, a i wydarcie tego pewnie będzie się łączyło z
    koniecznością pozywania ich do sądu.

    Dla przeciwwagi, nie wszędzie tak jest. Ja mam w GSM+ taką korzystną taryfę
    i płacę 10 zł abonamentu miesięcznie. Już od 5 lat. Co jakiś czas proponują
    mi korzystniejszą ofertę, cirkla koło 30-40 zł/mieś., a ja trwam z uporem
    maniaka przy starej. I nie zmieniają jej mimo tego, że tej mojej taryfy nie
    znajdziesz nigdzie w cennikach. Ja jednak dostaję wg niej faktury do dziś.