  • 1. Data: 2003-08-17 06:47:19
    Temat: Prawo Pracy - Dzialalnosc Gospodarcza-PILNE
    Od: "news.tpi.pl" <j...@p...nospam.pl>

    Dzien dobry grupowicze.
    Mam takie pytanie...
    Jestem studentem informatyki w trybie zaocznym, i jednoczesnie do konca
    sierpnia tego roku mam status absolwenta szkoly sredniej. Planuje otworzyc
    dzialalnosc gospodarcza i tu pojawia sie problem.
    Czy ze wzgledu na to ze jestem studentem lub absolwenem przysluguje mi
    jakies prawo mowiace o tym ze w okresie pierwszych 12 miesiecy zwolniony
    jestem z uiszczania comiesiecznej skladki emerytalnej Zus a jedynie place
    skladke zdrowotna zus???? kiedys slyszalem o takim prawie ktore mialobyc
    szansa i ulatwieniem dla absolwentow chcacych otworzyc swoja DzG...Szukalem
    w internecie lecz nie udalo mi sie znalezc potwierdzenia tej informacji
    dlatego postanowilem spytac fachowcow :)
    Prosze, opiszcie mi jak ta sprawa wyglada. dziekuje i pozdrawiam.
    Jakub Jablonski

  • 2. Data: 2003-08-17 09:59:37
    Temat: Re: Prawo Pracy - Dzialalnosc Gospodarcza-PILNE
    Od: "Robert Kondraciuk" <m...@U...pl>

    Użytkownik "news.tpi.pl" napisał w wiadomości

    > Jestem studentem informatyki w trybie zaocznym, i jednoczesnie do konca
    > sierpnia tego roku mam status absolwenta szkoly sredniej.

    Jesteś tego pewien, że do końca sierpnia?

    Status absolwenta ma się przez rok od daty która jest na
    świadectwie itp. dokumentach.

> [...]
    > jestem z uiszczania comiesiecznej skladki emerytalnej Zus a jedynie place

    Studenci nie mają żadnych ulg w opłacaniu składek.
    Zwolnione w opłacaniu są jedynie osoby
    mające status absolwenta, nie płacą one
    ubezpieczenia emerytalnego, a wszystkie pozostałe
    płacą normalnie. Czyli, oprócz wymienionego przez
    ciebie ubezpieczenia zdrowotnego płacą jeszcze:
    - wypadkowe
    - rentowe
    - Fundusz pracy
    - chorobowe (dobrowolnie)

    Szczególne informacje na temat zwolnienia z opłacania
    ubezpieczenia emerytalnego znajdziesz na stronie ZUS:

    http://www.zus.pl/niusy/udarpdg.htm

    ______
    Robert

  • 3. Data: 2003-08-19 20:25:16
    Od: "Rafal M" <markii@No_Spam_poczta.gazeta.pl>

    Użytkownik "news.tpi.pl" <j...@p...nospam.pl> napisał w wiadomości
> [...]

    Polecam strone tego rzadowego programu - jest wszytsko w dosyc przystepny
    sposob wytlumaczone
    http://www.1praca.gov.pl

    Pozdrawiam
    Rafal