  • 1. Data: 2003-08-17 12:47:05
    Temat: Jednoosobowa dzialalnosc i kilka tel. kom.?
    Od: michal <a...@n...com>

    Czy w przypadku prowadzenia w/w dzialalnosci mozna miec na firme
    dwa,trzy telefony komorkowe? Jesli sa np. dwa tel. w roznych sieciach to
    zawsze mozna powiedziec, ze w pewnych miejscach dana siec nie ma
    zasiegu, a ta druga ma. A co w przypadku gdy ma sie np. trzy telefony i
    np. dwa u tego samego operatora? Czy jest to zgodne z prawem? Jak sie
    mozna tlumaczyc przed US?

    --
    pozdr.
    michal

  • 2. Data: 2003-08-17 17:21:32
    Temat: Re: Jednoosobowa dzialalnosc i kilka tel. kom.?
    Od: "Marcin Olender" <d...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "michal" <a...@n...com> napisal w wiadomosci
> [...]
    > zasiegu, a ta druga ma. A co w przypadku gdy ma sie np. trzy telefony i
    > np. dwa u tego samego operatora? Czy jest to zgodne z prawem? Jak sie

    Jesli zatrudniasz pracowników, to nie ma problemu. Tlumaczyc sie nalezy z
    ich uzycia.

    Depi.

  • 3. Data: 2003-08-17 18:07:23
    Od: "a4" <a...@o...pl>

    hmm... mozesz powiedziec ze 1 jest do kontaktu z klientami biznesowymi,
    2 dla osob fizycznych, np. 3 do ciebie, a 4 co jeszcze cos innego - nie wiem
    jaką działalność prowadzisz... ale nie sądze aby ktoś się przyczepił ....
    chociaż z urzędami naszymi to różnie bywa :) ja mam 4 w idei i 1 w erze ;)

    pozdrawiam
    Krzysiek

  • 4. Data: 2003-08-17 21:22:25
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Kłaniam się, dnia nie 17. sierpnia 2003 14:47 ktoś podpisujący się jako
    michal napisał(a):

> [...]
    > zasiegu, a ta druga ma. A co w przypadku gdy ma sie np. trzy telefony i
    > np. dwa u tego samego operatora? Czy jest to zgodne z prawem? Jak sie

    Ja bym się tłumaczył, że jeden mam dla VIPów i działa 24h na dobę, a drugi
    dla zwykłych klientów. No z trzecim brakuje mi pomysłu :-) Generalnie nie
    szalej :-)

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

    Nie próbuj uczyć świni śpiewu. Stracisz swój czas, a i świnię zdenerwujesz.

  • 5. Data: 2003-08-18 13:17:47
    Od: "Maciej Tabert" <t...@k...art.pl>

    Witam!

    > Czy w przypadku prowadzenia w/w dzialalnosci mozna miec na firme
    > dwa,trzy telefony komorkowe? Jesli sa np. dwa tel. w roznych sieciach

    Nie rozumiem dlaczego miałbyś się z tego tłumaczyć? MSZ możesz mieć 24
    telefony u 3 operatorów plus po 4 linie u Tepsy, w Dialogu i gdzie tam
    jeszcze
    chcesz. Nie musi Cię być na nie stać. Najwyżej firma zbankrutuje, w
    końcu to
    Ty poniesiesz za to odpowiedzialność. Nie widzę powodu dla którego
    jakiś
    urząd miałby się tym interesować. Inna sprawa to łątwowierność
    telekomów
    rozdających komórki na lewo i prawo :-).

    Pozdrawiam,
    Maciej Tabert <t...@d...rpg.pl>

  • 6. Data: 2003-08-18 13:28:24
    Od: n...@s...strefa.pl (SDD)

> [...]
    > końcu to
    > Ty poniesiesz za to odpowiedzialność. Nie widzę powodu dla którego

    Zeby ustalic, czy wydatki ponoszone na uslugi telekomunikacyjne ponoszone sa w celu
    uzyskania przychodu - a nie np. w celu zaspokojenia fanaberii jednoosobowego
    biznesmena :)

  • 7. Data: 2003-08-18 13:36:46
    Od: "Maciej Tabert" <t...@k...art.pl>

    Witam!

    : Zeby ustalic, czy wydatki ponoszone na uslugi telekomunikacyjne
    ponoszone
    : sa w celu uzyskania przychodu - a nie np. w celu zaspokojenia
    fanaberii jednoosobowego biznesmena :)

    Proszę pokazać mi podstawę prawną do tego typu działań. Pieniądze
    biznesmena, jego wybór,
    przyzwolenie gsmów... Nie widzę tu nic zdrożnego.

    Pozdrawiam,
    Maciej Tabert <t...@d...rpg.pl>

  • 8. Data: 2003-08-18 13:40:55
    Od: n...@s...strefa.pl (SDD)

> [...]
    > biznesmena, jego wybór,
    > przyzwolenie gsmów... Nie widzę tu nic zdrożnego.

    Ustawa o podatku dochodowym od osob fizycznych.

  • 9. Data: 2003-08-18 13:42:35
    Od: n...@s...strefa.pl (SDD)

  • 10. Data: 2003-08-18 14:23:21
    Od: "Andrzej R." <a...@p...onet.pl>

    Możesz mieć Kolego i 100 telefonów "na firmę", każdy w innym kolorze. Tego
    nikt Ci nie jest w stanie zabronić. Jednakże w ciężar kosztów zaliczyć
    możesz tylko i wyłącznie te wydatki, które służą uzyskaniu przychodu. A
    ciężar dowodzenia czemu taki, zaliczony w koszty wydatek służy - spoczywa
    niestety na Tobie. W UoPDoOF (wszak jesteś "jednoosobowym przedsiębiorcą"
    opodatkowanym na zasadach ogólnych ?) enumeratywnie wymienione są tylko te
    wydatki, których nie można zaliczać w KUP. I nie ma tam telefonów ; ani
    stacjonarnych, ani komórkowych, ani satelitarnych. Twoje pieniądze, Twój
    wybór i Twoja d...a po kontroli kosztów.

    Pozdrawiam i życzę szczęścia w "biznesie".
    AR
    Ps. Nieśmiało proponuję jeden z telefonów zamienić na Ustawę o Podatku
    Dochodowym od Osób Fizycznych i w miarę możliwości ją przeczytać.