  • 11. Data: 2003-08-17 23:23:58
    Temat: Re: TPSA i podwyżki.
    Od: Dredd<...@...pl>

    > | 2) Na jakiej podstawie TPSA może mi
    wypowiedzieć/zmienić "umowę o
    > | świadczenie usługi OCTOPUS ISDN"????

    Pewnie na podstawie kodeksu cywilnego

    Art. 750. Do umów o świadczenie usług, które nie są uregulowane
    innymi przepisami, stosuje się odpowiednio przepisy o zleceniu.

    (nie przypominam sobie by regulowało to prawo telekomunikacyjne)

    Art. 746. § 1. Dający zlecenie może je wypowiedzieć w każdym czasie.
    Powinien jednak zwrócić przyjmującemu zlecenie wydatki, które ten
    poczynił w celu należytego wykonania zlecenia; w razie odpłatnego
    zlecenia obowiązany jest uiścić przyjmującemu zlecenie część
    wynagrodzenia odpowiadającą jego dotychczasowym czynnościom, a
    jeżeli wypowiedzenie nastąpiło bez ważnego powodu, powinien także
    naprawić szkodę.
    § 2. Przyjmujący zlecenie może je wypowiedzieć w każdym czasie.
    Jednakże gdy zlecenie jest odpłatne, a wypowiedzenie nastąpiło bez
    ważnego powodu, przyjmujący zlecenie jest odpowiedzialny za szkodę.
    § 3. Nie można zrzec się z góry uprawnienia do wypowiedzenia zlecenia
    z ważnych powodów.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 12. Data: 2003-08-18 05:46:04
    Od: "bulo" <b...@2...pl>

    Dzięki!!!

    Nareszcie strzał w dziesiątkę...
    :)))
    MOże ktoś ma coś jeszcze .....
    Pozdrawiam

    Bulo

  • 13. Data: 2003-08-18 09:06:22
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Sun, 17 Aug 2003 19:30:38 +0200, "bulo" <b...@2...pl> wrote:

    >istnieć. Czy tpsa może na siłę, bez mojej zgody zmienić mi usługę? lub
    >zerwać umowę na świadczenie usługi bez mojej zgody? Umowa przewiduje, że
    >nie, ale czuję tu jakiś haczyk

    IMHO mylisz się. Obie strony mogą umowę wypowiedzieć (przynajmniej tak
    jest w przypadku mojej umowy z nimi). Być może "promocyjne" mają inne
    warunki.

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 14. Data: 2003-08-18 09:09:28
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Mon, 18 Aug 2003 00:43:16 +0200, "bulo" <b...@2...pl> wrote:

    >Właśnie, że to jest istotne, BARDZO ISTOTNE!!!!!! Pobieżnie przejżałem PT
    >pod kątem rozwiązywani/zmiany umowy:
    >art. 50 ust. 2 stwierdza, że operator w regulaminie świadczenia usług
    >powinien określić zasady zawierania i rozwiązywania umów.
    >tpsa zrobiła to niechlujnie i nie przewidziała (nie chciała przewidzieć)
    >najprostszej sytuacji: rozwiązanie umowy z przyczyn tkwiących po stronie
    >niej samej. A wystarczyło pare słów np TPSA może rozwiązać umowę po
    >miesięcznym wypowiedzeniu. Z teleksem zły przykład. Nie można porównywać

    ciekawe, bo moja umowa sprzed 5 lat zawiera klauzulę o 30-dniowym
    terminie wypowiedzenia.

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 15. Data: 2003-08-18 12:03:36
    Od: TheZas <t...@p...onet.pl>

    Cześć Jarek !

    Dnia Poniedziałek, 18-Sie-2003 o godz. 11:06:22
    Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>
    Napisał na temat #'Re: TPSA i podwyżki.'#

    > IMHO mylisz się. Obie strony mogą umowę wypowiedzieć (przynajmniej tak
    > jest w przypadku mojej umowy z nimi). Być może "promocyjne" mają inne
    > warunki.

    Promocyjną mam na czas określony i mogę ją wypowiedzieć ale 1500 zł opłaty
    ;)
    Chyba, że coś się zmieniło w związku z tą zmianą usługi.

    --
    Hej !

  • 16. Data: 2003-08-18 13:56:57
    Od: "Sławek" <s...@N...firmowki.pl>

    No i stalo sie! 17 sie 2003 roku "Telesfor Baudot"
    <T...@S...poczta.NIE.onet.TU.pl> zebral sie w sobie i
    napisał na grupę pl.misc.telefonia.isdn:

    > O zaprzestaniu świadczenia usług stanowi min. ustawa PRAWO
    > Telekomunikacyjne. Ale to nieistyotne. TP zaprzestała juz
    > świadczenia wielu innych usług np. teleksu.
    >
    > Zaprzestaje i koniec. Nikt nie jest w stanie zmusic
    > kogokoliwek aby bezterminowo świadczył jakieś usługi,
    > produkować Trabanty i Syrenki, itp.

    Chyba nie do końca tak.
    Ze mną niecałe 2 miesiące temu zawarli umowę terminową (na 3 lata) na usługę, której
    świadczenia mają zamiar zaprzestać. Nie chciałbym się bawić w zgadywanie, ale
    istnieje bardzo
    duże prawdopodobieństwo, że w ostatnich dniach maja trwały już prace nad nową ofertą.

    Takich zmian nie wprowadza się chyba z dnia na dzień.
    Przyjmując więc takie założenie, można chyba powiedzieć, że TP działała w złej
    wierze, celowo
    namawiając mnie na rezygnację z dotychczasowego, konkurejcyjnego, operatora, oferując

    korzystną cenowo usługę, którą mieli zamiar zlikwidować, a w jej miejsce zaoferować
    usługę
    znacznie mniej korzystną dla mnie, jako klienta.
    Skoro to TP, a nie ja, domagała się zawarcia umowy na okres 3 lat to chyba mam prawo
    wymagać,
    aby się z niej wywiązała - czyli przez 3 lata oferowała mi usługę Octopus S?

    --
    ============ Slawek =============
    TANIE KARTY PLASTIKOWE www.firmowki.pl

  • 17. Data: 2003-08-18 16:50:25
    Od: TheZas <t...@p...onet.pl>

    Cześć Sławek !

    Dnia Poniedziałek, 18-Sie-2003 o godz. 15:56:57
    Sławek <s...@N...firmowki.pl>
> [...]

    > prawo wymagać, aby się z niej wywiązała - czyli przez 3 lata oferowała mi

    Jestem tego samego zdania ale oni dobrze wiedzieli co robią.
    Stwierdzili, że rynek się już napompował i czas podnieść ceny.

    Hej !
    --
    TheZas

  • 18. Data: 2003-08-19 04:14:20
    Od: "Cezary T." <c...@2...pl>

    Użytkownik "SPS" <s...@s...info> napisał w wiadomości
    > TP SA ogłasało się, że ISDN to dwa cyfrowe telefony w cenie jednego
    > abonamentu.
    > Teraz chce tą cene jednego abonamentu podnieść. To jest nieuczciwe
    zagranie.
    > W samym podneisieniu abonanmentu nie było by nic złego, ale to sekundowe
    > nalicznie,
    > które nie dość, że kosztuje 20 groszy za samo wybranie numeru, to jeszcze
    30
    > groszy za kazde 3 minuty !
    > Pozdrawiam
    > SPS

    Moze zeby wybrnac z tej sytuacji wystarczy podniesienie abonamentu na analog
    do 55zł netto i sprawa reklam bedzie zalatwiona. A uzytkownikom ISDN
    odbierze jeden argument ( i dostarczy go innym)
    Cezary T.

  • 19. Data: 2003-08-19 06:54:10
    Od: "Sławek" <s...@N...firmowki.pl>

    No i stalo sie! 19 sie 2003 roku "Cezary T."
    <c...@2...pl> zebral sie w sobie i napisał na grupę
    pl.misc.telefonia.isdn:

    > Moze zeby wybrnac z tej sytuacji wystarczy podniesienie
    > abonamentu na analog do 55zł netto i sprawa reklam bedzie
    > zalatwiona.

    Nie kracz, bo jeszcse możesz wtkrakać...
    Wprawdzie w firmie mam ISDN ale w domu poczciwy analoag

  • 20. Data: 2003-08-19 11:06:44
    Od: Tomek Kruk <t...@s...rubikon.pl>

> [...]

    > tpsa zrobiła to niechlujnie i nie przewidziała (nie chciała przewidzieć)
    > najprostszej sytuacji: rozwiązanie umowy z przyczyn tkwiących po stronie

    ale STRONY MAJĄ PRAWO rozwiazac umowe z zachowaniem miesiecznego
    wypowiedzenia,wiec TPSA rozwiaze umowe z przyczyn przewidzianych w
    regulaminie i finał

    > A wystarczyło pare słów np TPSA może rozwiązać umowę po
    > miesięcznym wypowiedzeniu. Z teleksem zły przykład. Nie można porównywać
    > bardzo starej usługi obsługiwanej przez rozklekotane maszyny,

    nie ma żadnej roznicy, i to jest usluga i to jest usluga