    From: "bulo" <b...@2...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo,pl.misc.telefonia.isdn
    Subject: TPSA i podwyżki.
    Date: Sun, 17 Aug 2003 16:21:59 +0200

    Witam szanownych PRAWNIKÓW.

    Pewnego pięknego dnia znalazłem w skrzynce pocztowej ulotki reklamowe/cennik
    TPSA stwierdzające o ZAPRZESTANIU świadczenia usługi OCTOPUS ISDN, której
    jestem odbiorcą. Zaproponowała mi (TPSA) świadczenie innej usługi ISDN-owej:
    TP ISDN. Róznica jak łatwo się domyślić tkwi (jak zawsze w przypadku TPSA) w
    cenach. Powiem krótko: opłaty za korzystanie z nowej usługi są dla mnie
    niekorzystne. Mało tego: zostałem wręcz zobowiązany do zmiany usługi do 1
    grudnia br. gdyż po tym terminie usługa OCTOPUS przestaje istnieć - jeśli
    nie odwiedzę miejscowego BOK-u i nie zmienię umowy to automatycznie zostanie
    mi aktywowana jedna z nowych usług (od 1.12). W czasie lektury materiałów
    TPSA zrodziły się w mojej głowie następujące wątpliwości co do prawidłowości
    prawnego aspektu działań podjętych przez TPSA:
    1) Aby ZAPRZESTAĆ świadczenie usługi należałoby NAJPIERW rozwiązać/zmienić
    umowy ze wszystkimi którzy z niej korzystają??? tak/nie???
    2) Na jakiej podstawie TPSA może mi wypowiedzieć/zmienić "umowę o
    świadczenie usługi OCTOPUS ISDN"????
    Dla ułatwienia podam, że:
    Rozdział 5 "Regulaminu świadczeń..." p.t. "Rozwiązanie umowy" dopuszcza
    jedynie rozwiązanie umowy przez TPSA w przypadku zalegania z opłatami (w
    moim przypadku nie ma znaczenia).
    Rozdział 4 ww regulaminu traktujący o zmianie umowy wyraźnie stwierdza, że
    umowa może być zmienieniona TYLKO w formie pisemnej po uzgodnieniu przez
    strony. (Nigdy nie podpiszę umowy, która jest dla mnie niekorzystna!!!)

    3) Jakie inne akty prawne mogą pozwolić na takie bezpodstawne
    rozwiązanie/zmianę umowy???

    Z punktu widzenia technicznego nic się nie zmienia. Z punktu widzenia
    konsumenta ZMIENIAJĄ SIĘ TYLKO CENA(niekorzystana) I NAZWA(zupełnie
    obojętna). Można wnioskować, że jest to ta sama usługa - czynności podjęte
    przez TPSA mają za zadanie tylko zakamuflowanie CHĘCI UZYSKANIA WIĘKSZYCH
    ZYSKÓW...!!!

    Urząd Ochrony Konsumenta i Konkurencji chyba powinien się tym zająć!!!

    Oczekuje niecierpliwie rzeczowych odpowiedzi.

    Bulo

    PS
    BARDZO WAŻNE: usługa OCTOPUS (obecna) jest zawarta na czas nieokreślony!!!