    From: "bulo" <b...@2...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo,pl.misc.telefonia.isdn
    Subject: Re: TPSA i podwyżki.
    Date: Mon, 18 Aug 2003 00:43:16 +0200

    Użytkownik "Telesfor Baudot" <T...@S...poczta.NIE.onet.TU.pl> napisał w
    wiadomości news:bhog4g$qec$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Użytkownik "bulo" <b...@2...pl> napisał w wiadomości
    > Jest to kolejne "malo eleganckie" (to taki dyplomatyczny efemizm
    zastępujące
    > bardziej dosadne, ale prtawdziwsze inwektywy) zagranie. Nie jestem
    > prawnikiem, ale nic TP nie zarzucisz od tej strony.

    > O zaprzestaniu świadczenia usług stanowi min. ustawa PRAWO
    > Telekomunikacyjne. Ale to nieistyotne. TP zaprzestała juz świadczenia
    wielu
    > innych usług np. teleksu.

    Właśnie, że to jest istotne, BARDZO ISTOTNE!!!!!! Pobieżnie przejżałem PT
    pod kątem rozwiązywani/zmiany umowy:
    art. 50 ust. 2 stwierdza, że operator w regulaminie świadczenia usług
    powinien określić zasady zawierania i rozwiązywania umów.
    tpsa zrobiła to niechlujnie i nie przewidziała (nie chciała przewidzieć)
    najprostszej sytuacji: rozwiązanie umowy z przyczyn tkwiących po stronie
    niej samej. A wystarczyło pare słów np TPSA może rozwiązać umowę po
    miesięcznym wypowiedzeniu. Z teleksem zły przykład. Nie można porównywać
    bardzo starej usługi obsługiwanej przez rozklekotane maszyny, których
    częstokroć nie ma kto naprawić a zainteresowanie nią jest nikłe z nową
    usługą jaką w Polsce jest isdn. W przypadku teleksu nie było mowy o
    utworzeniu nowej usługi "purple teleks" gdzie tpsa zobowiązuje się drukować
    depesze na różowym papierze a usługa jest droższa o stówę, dwie albo zgoła
    pięćset zł., tudzież sygnał teletex przesyłać po złotych kablach za tysiąc
    dwieście albo coś równie absurdalnego.:((( To było zaprzestanie świadczenia
    usługi. W przypadku isdn zmiana ma na celu co innego.......
    No i najważniejsze: Sposób w jaki próbują to zrobić. Czy zgodnie z prawem??

    > Zaprzestaje i koniec. Nikt nie jest w stanie zmusic kogokoliwek aby
    > bezterminowo świadczył jakieś usługi, produkować Trabanty i Syrenki, itp.

    NIe porównuj towarów z usługami.
    Mam prawo domagać się aby przewoźnik u którego kupiłem bilet miesięczny
    woził mnie przez ten miesiąc. Mam prawo nie zgodzić się jednak na umowę z
    przewoźnikiem, który zoobowiązuje mnie oprócz kupienia biletu miesięcznego
    do zakupupu własnego fotela za powiedzmy dwa tysiące zł i podróżowania tylko
    na nim oraz zastrzega sobie prawo do tego, że może zrezygnować z wożenia
    mnie np po tygodniu. A jeśli jest on jednocześnie "jedynym słusznym
    przewoźnikiem" i w podobny sposób traktuje dziesiątki, setki, czy tysiące
    osób" to narażony jest interes społeczny, niezależnie czy wozi ich autosanem
    czy ikarusem. Tylko nie porównywać isdn-u do mercedesa z klimą, bo isdn z
    pewnością nim nie jest. Mam prawo wiedzieć przed podpisaniem umowy, żę tpsa
    dopuszcza możliwość zaprzestania świadczenia NOWEJ usługi po niespełna roku,
    miesiącu, tygodniu. Dlaczego mój operator sieci komórkowej, choć zmieniał
    już usługi ze dwa czy trzy razy, dalej umożliwia mi pozostanie przy usłudze,
    którą ja wybrałem kilka lat temu???? Już starożytni mówili, że "umowy muszą
    być dotrzymane".... Ja chcę tylko dotrzymania umowy.
    A może TPSA uważa, że jeśli czegoś nie zabrania jaj prawo to może to
    robić...???? Idąc tym tokiem rozumowania: prezes URT może wyrazić sprzeciw
    wobec projektu cennika usług powszechnych. PT nie zabrania mu jednak składać
    sprzeciwu wobec projektu cennika usług wykluczonych z powszechnych (np.
    isdn). A może właśnie poiwinien to zrobić??? Wszak nikt mu tego nie
    zabrania.... Dotrzymać umów!!!

> [...]
    na
    > twoją niekorzyść jak np. zaliczanie sekundowe, mniej MSNów - to już inna
    > bajka). W tym przypadku nie musisz nic robić. Nic nie robienie jest twoim
    > oswaidczeniem woli. Możesz jednak udac się do BOK (lub w inny sposób, np.
    > list polecony najlepiej ZPO) wyrazić swoją wolę, że nowa usługa cię nie
    > interesuje i tym samym nie chcesz jej na nowych warunkach, rezygnując z
    > ISDN.

    > Na podstawie zawartej umowy , regulaminu tej usługi, ustaw i rozporządzeń

    Umowa nie przewiduje takiej możliwości, regulamin też, PT odsyła do
    regulaminu, ustawy i rozporządzenia - jakie???

    > Moze kodeks cywilny albo prawo telekomunikacyjne?

    > Zajmuje się juz tym, ale nie sądzę aby podskoczył TP SA (czy ktos wie jaki
    > jest stosunek: "wynagrodzenie prawnika zatrudnionego przez TP" /
    > "wynagrodzenie prawnika zatrudnionego przez UOKIK"?).

    No właśnie!!! Ile może zażądać zdolny adwokat za wygranie takiej sprawy???
    Założymy stoważyszenie i ściepniemy się na DOBREGO PRAWNIKA????