    From: "Telesfor Baudot" <T...@S...poczta.NIE.onet.TU.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo,pl.misc.telefonia.isdn
    Subject: Re: TPSA i podwyżki.
    Date: Sun, 17 Aug 2003 19:28:59 +0200

    Użytkownik "bulo" <b...@2...pl> napisał w wiadomości
    news:bho33j$poa$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Witam szanownych PRAWNIKÓW.
    Jest to kolejne "malo eleganckie" (to taki dyplomatyczny efemizm zastępujące
    bardziej dosadne, ale prtawdziwsze inwektywy) zagranie. Nie jestem
    prawnikiem, ale nic TP nie zarzucisz od tej strony.

    > 1) Aby ZAPRZESTAĆ świadczenie usługi należałoby NAJPIERW rozwiązać/zmienić
    > umowy ze wszystkimi którzy z niej korzystają??? tak/nie???

    O zaprzestaniu świadczenia usług stanowi min. ustawa PRAWO
    Telekomunikacyjne. Ale to nieistyotne. TP zaprzestała juz świadczenia wielu
    innych usług np. teleksu.

    Zaprzestaje i koniec. Nikt nie jest w stanie zmusic kogokoliwek aby
    bezterminowo świadczył jakieś usługi, produkować Trabanty i Syrenki, itp.

    Oczywiście w takim przypadku umowa ulega rozwiazaniu. TP idzie ci na rękę i
    oferuje ci automatycznie zawarcie umowy na nową usługę (to że rózni się ona
    tylko nazwą handlowa i kilkoma bajerami niepotrzebnymi albo dzialałjącymi na
    twoją niekorzyść jak np. zaliczanie sekundowe, mniej MSNów - to już inna
    bajka). W tym przypadku nie musisz nic robić. Nic nie robienie jest twoim
    oswaidczeniem woli. Możesz jednak udac się do BOK (lub w inny sposób, np.
    list polecony najlepiej ZPO) wyrazić swoją wolę, że nowa usługa cię nie
    interesuje i tym samym nie chcesz jej na nowych warunkach, rezygnując z
    ISDN.

    > 2) Na jakiej podstawie TPSA może mi wypowiedzieć/zmienić "umowę o
    > świadczenie usługi OCTOPUS ISDN"????

    Na podstawie zawartejumowy , regulaminu tej usługi, ustaw i rozporządzeń
    obowiązujących w RP>

    > 3) Jakie inne akty prawne mogą pozwolić na takie bezpodstawne
    > rozwiązanie/zmianę umowy???

    Moze kodeks cywilny albo prawo telekomunikacyjne?

    > Urząd Ochrony Konsumenta i Konkurencji chyba powinien się tym zająć!!!

    Zajmuje się juz tym, ale nie sądzę aby podskoczył TP SA (czy ktos wie jaki
    jest stosunek: "wynagrodzenie prawnika zatrudnionego przez TP" /
    "wynagrodzenie prawnika zatrudnionego przez UOKIK"?).

    Telesfor Baudot (Tele200 at poczta kropka onet kropka pl)
    http://tele2001.republika.pl