  • 181. Data: 2020-09-07 22:48:25
    Temat: Re: Sprawa zamieciona
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Od lat postuluję aby każdy glina na służbie miał kamerkę nie do
    > wyłączenia i nie do skasowania. Wydawaną i zdawaną u specjalnego,
    > zaprzysiężonego urzędnika nie mającego nic wspólnego z policją.
    > Wtedy było by jasne, czy nożyczki zagrażały albo czy naprawdę chciał
    > rozjechać. Zniknęłyby pobicia w sraczach czy korytarzach. Policyjni
    > socjopaci byliby pod kontrolą.

    A i ile pomówień by padło. Jestem za. Przy czym nożyczki są raczej
    faktem. Znaleziono je, a i wszyscy twierdzą, że zastrzelony je miał.
    Podobno jakieś folijki nimi wcześniej ciął. Wątpliwość wzbudza ich
    ostrość, ale to też da się przecież teraz ocenić. To, że uciekinier
    obrócił się do policjanta można stwierdzić po tym, że przecież w plecy
    go nie postrzelił. Tak wiec postulat słuszny, tylko w tym konkretnym
    wypadku mało wnoszący do sprawy.

    --
    Robert Tomasik

  • 182. Data: 2020-09-07 22:51:54
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 07.09.2020 o 13:40, RadoslawF pisze:

    > A teraz udowodnij że to był atak na funkcjonariusza. Bo ostatnie co
    > widzieli świadkowie to jak umundurowany bandyta atakuje a potem goni
    > ofiarę. Jeśli to był atak to na dzisiaj mamy tylko dowody że zabójca
    > atakował ofiarę.

    Postrzelił go w brzuch, a nie plecy. No to musiałbyś założyć, ze facet
    uciekał tyłem, co wydaje się niedorzeczne w świetle doświadczenia
    życiowego.

    > A z nożyczkami to jak na razie kazdemu wolno chodzić.

    Nie ma zakazu chodzenia z nożem, siekierą, czy mieczem samurajskim, ale
    jak się tym zamachniesz na kogoś, a ten Cię zastrzeli, to brak zakazu
    niewiele tu wniesie do sprawy.

    Tak, czy siak od czasów prawa rzymskiego wszelkie niejasności należy
    tłumaczyć na korzyść oskarżonego, więc jeśli nie znajdziemy dowodu na
    to, ze nie zaatakował, to policjant będzie niewinny.

    --
    Robert Tomasik

  • 183. Data: 2020-09-07 22:57:34
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Niestety, Tomasik, walnąłeś gluta i teraz idziesz w zaparte. Ja ci z
    > litości odpuściłem, ale Kviat nie zdołał :)

    Myślisz, ze jemu jest potrzebny adwokat?

    --
    Robert Tomasik

  • 184. Data: 2020-09-08 02:20:44
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    > Postrzelił go w brzuch, a nie plecy. No to musiałbyś założyć, ze facet
    > uciekał tyłem, co wydaje się niedorzeczne w świetle doświadczenia
    > życiowego.

    Zagonił go w zaułek i dzieciak się odwrócił.

> [...]
    > tłumaczyć na korzyść oskarżonego, więc jeśli nie znajdziemy dowodu na
    > to, ze nie zaatakował, to policjant będzie niewinny.

    Źle to interpretujesz.
    O tym że policjant bez powodu zaatakował i pobiegł za ofiarą już wiemy.
    Poza miejscem gdzie byli świadkowie zastrzelił ofiarę.
    Dowodu na to nie potrzebujemy bo sam to przyznał.
    Skazać morderce za zabójstwo chyba że udowodni coś innego.
    I nie myl "udowodni" z "zaznał".

    Pozdrawiam

  • 185. Data: 2020-09-08 02:22:07
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-09-06, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Marcin! Nie ma. Już wiele razy sobie przyrzekałem, że nie będę tych
    > wypisywanych tu głupot komentował, ale jak widzę te idiotyzmy, to co raz
    > się przełamuję. Po prostu niektórzy tu sobie wymyślają jaką teorię z
    > dupy, oderwaną od rzeczywistości i realiów, a potem usilnie próbują
    > przekonywać innych do tego, że mają rację. I w zasadzie to ich sprawa,
    > że robią z siebie kretyna. Tylko problemem jest to, że Google to
    > archiwizuje i ludzie czytują te ich wywody.

    Ale to nie działa. To nie jest tak, że walczysz tutaj z jakąś
    specyficzną grupą oszołomów. Po prostu ++99% ludzi tak odbierze Twoją
    argumentację, a raczej jej podanie. A czym dalej w te argumenty brniesz,
    mimo całej ich poprawności, tym gorzej, bo robi się z tego bezsensowne
    drążenie n-tej skłądowej problemu tracąc perspektywę w tym emocjonalną.
    Taka jest specyfika tego typu dyskusji.

    To co z tego wszystkiego zostanie w archiwach to powracające, wyrwane z
    kontekstu zdania, którymi się lubi nad Tobą pastwic np. Shrek :) Że
    przypomnę już klasyczne "policjant nie musi podawać prawdziwego powodu
    interwencji", i dobrych parę innych. Nikt nie będzie analizował
    argumantów i przebiegu dyskusji.

    > Ja naprawdę się czasem zastanawiam, czy gdyby u nas było prawo
    > pozwalające na strzelanie do uciekającego zawsze (a nie niekiedy) to by
    > nie było mniej ofiar. Bo te przypadkowe ofiary, to co rusz się zdarzają,

    Nie byłoby mniej, bo byłoby więcej naduzyc i wiecej sytuacji wątpliwych.

    > certolił. Do gówniarzerii nikt nie strzela i do nieszczęścia dochodzi,
    > gdy po prostu jest coś, czego nie przewidzieli. A to coś, to często
    > pomyłka Policji, która bierze dowcipnisia za poważnego zbrodniarza.

    Problem, tak jak wczesniej napisałem, jest MZ nie w tym, że się
    zdarzyło, co jak takie sprawy są załatwiane.

    --
    Marcin

  • 186. Data: 2020-09-08 02:24:10
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    > Ale racjonalną do czego? Do stwierdzenia, że został zabity na pewno tak.
    > natomiast co do oceny zasadności użycia broni, to trochę mało przydatna
    > okoliczność.

    Do oceny zasadności przydadzą się znane fakty tuż sprzed zabójstwa.
    Czyli napaść i pogoń zabójcy za ofiarą.
    Dogonił i zabił, sam się do tego przyznał.
    Posadzić najpierw do sprawy a potem na tyle ile za stosowne uzna sąd.

    Pozdrawiam

  • 187. Data: 2020-09-08 02:27:11
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    > No tego, że gość pojedzie na czerwone światło, to już zaplanować nie
    > mogli. Bez przesady.

    A zaplanowali?
    Z tego co wiem liczyli że go zastraszą bronią na środku ulicy.
    W łapkach mieli pistolety a nie odznaki czy legitymacje.

    > Tylko, czy to aby ostatni :-) Bo później jest umorzenie. Po za tym,
    > czemu ostatni uważać za właściwy, a poprzednie kilka nie?

    Jak znasz późniejszy to się podziel linkiem.
    Chętnie poczytam.

    Pozdrawiam

  • 188. Data: 2020-09-08 08:21:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 7 Sep 2020 22:45:24 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > To nie był on przede wszystkim :-)

    Ale oni tak mysleli.

    > Kłamstwo trzeba udowodnić.

    A tu 4 funkcjonariuszy mowi jedno, a tylko jeden swiadek przezyl.

    > Wiem tyle, co jest w internecie. jak zastrzelili kierującego, to mógł
    > nie dojechać do policjantów.

    Przydalby sie jakies fotki - ale to z jakiej odleglosci oni go
    zatrzymywali - 50m ?

    > Nie zrozumiałeś. Za bardzo uprościłem. Zatrzymywali podejrzanego
    > czterdziestolatka. Nie ważne, kto siedział za kierownicą, bo podstawą
    > użycia broni nie była sama osoba kierującego, tylko fakt, że próbował
    > rozjechać policjantów.

    O ile naprawde probowal.

    > I tu już nie miało znaczenia, że to nie
    > poszukiwany 40-to latek, bo i do niego nie powinni strzelać, o ile by
    > się zatrzymał.

    Owszem, tylko ... ile razy Cie drogowka zatrzymywala do kontroli z
    pistoletem w reku ?

    > Błąd policjantów co do rozpoznania poszukiwanego nie ma żadnego
    > znaczenia. Natomiast sposób zatrzymania pozostawia wiele do życzenia,
    > choć wygląda na to, że odbyło się to zgodnie z przepisami.

    Sie chyba nie dowiemy jak bylo naprawde ... ale jak zabijesz paru
    uzbrojonych i zamaskowanych bandytow, co ci wpadli do domu, to nawet
    oskarzenia nie bedzie, czy jednak za zabicie policjanta na sluzbie, bo
    to AT bylo i wchodzilo zgodnie z przepisami ?

    > Nie, choć pamiętam, ze bezpośrednio po zdarzeniu były fotki w internecie
    > postrzelanej maski.

    No wlasnie zniklo wszystko ..

    > Czemu uważasz, że nie? Wielu osobom się wydaje, że jak strzelą w
    > samochód, to dojdzie do spektakularnego jego zatrzymania. A to nie
    > prawda. Samochód może zatrzymać pojedynczy strzał ze strzelby pociskiem
    > BRENEKA, albo z karabinka - z broni dostępnej Policji. 500 J pocisku 9 x
    > 19 PARA, czy 300 J pocisku 9 x 18 MAKAROV bloku nie rozbije.

    Mam pewne watpliwosci, ale przyjmijmy ze nie na tyle, aby pojazd
    zatrzymac na miejscu.
    Zastrzelenie kierowcy tez nie zatrzyma pojazdu od razu, wiec to zadna
    obrona konieczna. Z tego co znalazles - to jeszcze spory kawalek ten
    samochod przejechal.

    Glina musi zeznac, ze go usilowal przejechac, bo inaczej sam bedzie
    oskarzony - taka prawda :-(
    A przed samochodem najlepiej uskoczyc w bok - celowe przejechanie
    kogos jest prawie niemozliwe, chyba ze z zaskoczenia.

    > I tu
    > wewalenie kilkudziesięciu pocisków nic nie zmieni, a jest bardzo
    > niebezpieczne dla pasażerów, a nawet samych policjantów.

    A i tak wystrzelili kilkadziesiat ?
    No i slusznie im sad wytknal, ze pasazera postrzelili bezprawnie -
    tylko jakos nie skazal ?

    > Nabój BRENEKA
    > ma ponad 5.000 J. Pocisk z AKMS-a około 2.000 J. Karabin wyborowy, to
    > 3.000 ~ 5500 J. I tego blok silnikowy nie wytrzyma. Wystarczy jeden
    > strzał.

    Dziura bedzie ale czy silnik stanie tak od razu ?
    A pojazd i tak bedzie jecha i sunal dalej, bo bezwladnosc ma.

    > Ale to podobna sprawa jak z tygrysem i zastrzeleniem weterynarza. Nikomu
    > ze strzelających tam nie przyszło do głowy, że strzelanie do tygrysa z
    > pistoletu może go co najwyżej wk....ć.

    wk*, odstraszyc, zabolec na tyle ze ucieknie ... a cos mi sie widzi,
    ze i zabic mozna.
    No i co policjant mial zrobic, jak widzial, ze tygrys sie rzuca na
    weterynarza? Nic, bo regulamin nie przewiduje?
    Wiec sie wcale nie dziwie, ze strzelal z tego, co mial.

    Tylko trzeba strzelac w tygrysa, a nie w weterynarza.

    > Ależ nie wiadomo, czy ten zarzut jest celny. Przecież nikt tego nie
    > zbadał. Umorzenie z powodu przedawnienia pozbawiło nas ostatecznego
    > zbadania sprawy.

    Chyba jednak od razu wiadomo, ze wystrzelenie paru magazynkow tworzy
    zagrozenie. No i mamy postrzelonego pasazera na dowod.

    > Ależ dopuszczam. Uważam jedynie, że wałkowanie tego 7 razy jest
    > naruszeniem choćby konwencji o prawach człowieka.

    No chyba ze byli winni, to im sie slusznie nalezy i 77 razy, jesli
    skazac raz nie mozna.
    Tako rzeczę ja, Suweren :-P

    >Po za tym, skoro sprawa była na tyle niepewna, że tyle lat to badano,

    Skutki apelacji raczej i wolnego biegu naszych sadow.

    > to moim zdaniem
    > niewinność policjantów może wynikać choćby z art. 28 kk. Skoro tylu
    > mądrych przez tyle lat nie byli w stanie ustalić, czy naruszono prawo,
    > to oni, jeśli nawet naruszyli, to mogli się po prostu pomylić.

    Jakos w sprawie smierci Papały policja nie chce przyjac podobnej
    argumentacji.

    > Przykre,
    > że jedna osoba zginęła, a druga została inwalidą. Ale z drugiej strony
    > życie jest najwyższa wartością.

    Tak prawde mowiac to umierasz raz, a meczysz sie na wozku przez cała
    reszte zycia.

    > No nie, bo można w nieskończoność wyciągać, ze czegoś tam nie
    > wyjaśniono. Sprawa poważna, więc nikt się nie podłoży.

    No to prokurator wyjasni, i nie musi chyba nawet policjantow
    informowac ?

    J.

  • 189. Data: 2020-09-08 10:39:14
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 08.09.2020 o 02:24, RadoslawF pisze:

> [...]
    > Dogonił i zabił, sam się do tego przyznał.
    > Posadzić najpierw do sprawy a potem na tyle ile za stosowne uzna sąd.

    A gdyby sąd uznał go za niewinnego, to Ty wypłacasz odszkodowanie, czy
    znowu ze wspólnego? :-)

    --
    Robert Tomasik

  • 190. Data: 2020-09-08 10:40:53
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 08.09.2020 o 02:27, RadoslawF pisze:

    > A zaplanowali?
    > Z tego co wiem liczyli że go zastraszą bronią na środku ulicy.
    > W łapkach mieli pistolety a nie odznaki czy legitymacje.

    Byłeś tam?

    > Jak znasz późniejszy to się podziel linkiem.
    > Chętnie poczytam.

    W tym wątku podałem. Też bym musiał szukać :-)

    --
    Robert Tomasik