    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Sprawa zamieciona
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <5f54b779$0$17359$65785112@news.neostrada.pl>
    <5f54dfec$0$17354$65785112@news.neostrada.pl>
    <melkv89j3xm9$.fgll68gbpzi6.dlg@40tude.net>
    <5f54fe10$0$31099$65785112@news.neostrada.pl>
    <h4sts6smnta$.1jo8u70r83hfu.dlg@40tude.net>
    <5f5530b0$0$521$65785112@news.neostrada.pl>
    <loiewtvhh9ik.1e8bajc5iztng$.dlg@40tude.net>
    <5f55d421$0$508$65785112@news.neostrada.pl>
    <5f561feb$0$516$65785112@news.neostrada.pl>
    <5f569be5$0$552$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: Tue, 8 Sep 2020 08:21:27 +0200

    Dnia Mon, 7 Sep 2020 22:45:24 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > To nie był on przede wszystkim :-)

    Ale oni tak mysleli.

    > Kłamstwo trzeba udowodnić.

    A tu 4 funkcjonariuszy mowi jedno, a tylko jeden swiadek przezyl.

    > Wiem tyle, co jest w internecie. jak zastrzelili kierującego, to mógł
    > nie dojechać do policjantów.

    Przydalby sie jakies fotki - ale to z jakiej odleglosci oni go
    zatrzymywali - 50m ?

    > Nie zrozumiałeś. Za bardzo uprościłem. Zatrzymywali podejrzanego
    > czterdziestolatka. Nie ważne, kto siedział za kierownicą, bo podstawą
    > użycia broni nie była sama osoba kierującego, tylko fakt, że próbował
    > rozjechać policjantów.

    O ile naprawde probowal.

    > I tu już nie miało znaczenia, że to nie
    > poszukiwany 40-to latek, bo i do niego nie powinni strzelać, o ile by
    > się zatrzymał.

    Owszem, tylko ... ile razy Cie drogowka zatrzymywala do kontroli z
    pistoletem w reku ?

    > Błąd policjantów co do rozpoznania poszukiwanego nie ma żadnego
    > znaczenia. Natomiast sposób zatrzymania pozostawia wiele do życzenia,
    > choć wygląda na to, że odbyło się to zgodnie z przepisami.

    Sie chyba nie dowiemy jak bylo naprawde ... ale jak zabijesz paru
    uzbrojonych i zamaskowanych bandytow, co ci wpadli do domu, to nawet
    oskarzenia nie bedzie, czy jednak za zabicie policjanta na sluzbie, bo
    to AT bylo i wchodzilo zgodnie z przepisami ?

    > Nie, choć pamiętam, ze bezpośrednio po zdarzeniu były fotki w internecie
    > postrzelanej maski.

    No wlasnie zniklo wszystko ..

    > Czemu uważasz, że nie? Wielu osobom się wydaje, że jak strzelą w
    > samochód, to dojdzie do spektakularnego jego zatrzymania. A to nie
    > prawda. Samochód może zatrzymać pojedynczy strzał ze strzelby pociskiem
    > BRENEKA, albo z karabinka - z broni dostępnej Policji. 500 J pocisku 9 x
    > 19 PARA, czy 300 J pocisku 9 x 18 MAKAROV bloku nie rozbije.

    Mam pewne watpliwosci, ale przyjmijmy ze nie na tyle, aby pojazd
    zatrzymac na miejscu.
    Zastrzelenie kierowcy tez nie zatrzyma pojazdu od razu, wiec to zadna
    obrona konieczna. Z tego co znalazles - to jeszcze spory kawalek ten
    samochod przejechal.

    Glina musi zeznac, ze go usilowal przejechac, bo inaczej sam bedzie
    oskarzony - taka prawda :-(
    A przed samochodem najlepiej uskoczyc w bok - celowe przejechanie
    kogos jest prawie niemozliwe, chyba ze z zaskoczenia.

    > I tu
    > wewalenie kilkudziesięciu pocisków nic nie zmieni, a jest bardzo
    > niebezpieczne dla pasażerów, a nawet samych policjantów.

    A i tak wystrzelili kilkadziesiat ?
    No i slusznie im sad wytknal, ze pasazera postrzelili bezprawnie -
    tylko jakos nie skazal ?

    > Nabój BRENEKA
    > ma ponad 5.000 J. Pocisk z AKMS-a około 2.000 J. Karabin wyborowy, to
    > 3.000 ~ 5500 J. I tego blok silnikowy nie wytrzyma. Wystarczy jeden
    > strzał.

    Dziura bedzie ale czy silnik stanie tak od razu ?
    A pojazd i tak bedzie jecha i sunal dalej, bo bezwladnosc ma.

    > Ale to podobna sprawa jak z tygrysem i zastrzeleniem weterynarza. Nikomu
    > ze strzelających tam nie przyszło do głowy, że strzelanie do tygrysa z
    > pistoletu może go co najwyżej wk....ć.

    wk*, odstraszyc, zabolec na tyle ze ucieknie ... a cos mi sie widzi,
    ze i zabic mozna.
    No i co policjant mial zrobic, jak widzial, ze tygrys sie rzuca na
    weterynarza? Nic, bo regulamin nie przewiduje?
    Wiec sie wcale nie dziwie, ze strzelal z tego, co mial.

    Tylko trzeba strzelac w tygrysa, a nie w weterynarza.

    > Ależ nie wiadomo, czy ten zarzut jest celny. Przecież nikt tego nie
    > zbadał. Umorzenie z powodu przedawnienia pozbawiło nas ostatecznego
    > zbadania sprawy.

    Chyba jednak od razu wiadomo, ze wystrzelenie paru magazynkow tworzy
    zagrozenie. No i mamy postrzelonego pasazera na dowod.

    > Ależ dopuszczam. Uważam jedynie, że wałkowanie tego 7 razy jest
    > naruszeniem choćby konwencji o prawach człowieka.

    No chyba ze byli winni, to im sie slusznie nalezy i 77 razy, jesli
    skazac raz nie mozna.
    Tako rzeczę ja, Suweren :-P

    >Po za tym, skoro sprawa była na tyle niepewna, że tyle lat to badano,

    Skutki apelacji raczej i wolnego biegu naszych sadow.

    > to moim zdaniem
    > niewinność policjantów może wynikać choćby z art. 28 kk. Skoro tylu
    > mądrych przez tyle lat nie byli w stanie ustalić, czy naruszono prawo,
    > to oni, jeśli nawet naruszyli, to mogli się po prostu pomylić.

    Jakos w sprawie smierci Papały policja nie chce przyjac podobnej
    argumentacji.

    > Przykre,
    > że jedna osoba zginęła, a druga została inwalidą. Ale z drugiej strony
    > życie jest najwyższa wartością.

    Tak prawde mowiac to umierasz raz, a meczysz sie na wozku przez cała
    reszte zycia.

    > No nie, bo można w nieskończoność wyciągać, ze czegoś tam nie
    > wyjaśniono. Sprawa poważna, więc nikt się nie podłoży.

    No to prokurator wyjasni, i nie musi chyba nawet policjantow
    informowac ?

    J.