  • 391. Data: 2020-09-17 02:25:12
    Temat: Re: Sprawa zamieciona
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-09-15, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Nie pasuje mi to, że tam już inne osoby udzielały pomocy. W mojej ocenie
    > nie obliogowało to ratownika do włączenia się w akcję.

    Istotą udzielenia pomocy jest zapewne jej skuteczność. Posuwając rzecz
    do absurdu, możemy rozważać 10 osób bez rąk i nóg obecnych przy
    poszkodowanym. A tu mamy sytuacje, gdy jedna z tych osób wysyła klarowny
    komunikat, że jest potrzebna dalsza pomoc. Per analogia z wypadkiem
    samochodowym, którą przytoczyłeś: widzisz wypadek, zatrzymujesz się,
    pytasz czy potrzebna pomoc, słyszysz, że tak. No to przecież
    przynajmniej wysiądziesz i sam sprawdzisz, a nie odjedziedz, bo tam już
    były inny osoby.

    > Po pierwsze nie wiem,m czy od razu. Po drugie ja nie twierdzę, że AED
    > nie przydałoby się, tylko że decyzja o tym nie była oczywista w świetle
    > przekazanych ratownikowi informacji.

    Skoro nie byłą oczywista to należało się upewnić, a nie arbitralnie
    powiedzieć "won". Co innego jakby sytuacja oczywista była.

    > Zwłaszcza, gdy pilnuje pustego magazynu amunicji i:-)

    A jak widzisz praktyczną konstrukcję przepisu warunkującą obowiązki
    wartownika w zalezności od stanu magazynowego?

    --
    Marcin

  • 392. Data: 2020-09-17 06:48:44
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > pytasz czy potrzebna pomoc, słyszysz, że tak. No to przecież
    > przynajmniej wysiądziesz i sam sprawdzisz, a nie odjedziedz, bo tam już

    Tylko dotąd, dopóki nie robisz kurwy z logiki. Nie da się niezauważyć,
    że tu się to właśnie czyni.

    > A jak widzisz praktyczną konstrukcję przepisu warunkującą obowiązki
    > wartownika w zalezności od stanu magazynowego?

    Przede wszystkim to ratownik nie nosi munduru i nie podlega regulacją
    wojskowym. Jak już pisałem - długotrwałe noszenie munduru nieodwracalnie
    upośledza funkcje myślowe i potem masz takie kwiatki...

    --
    Shrek

  • 393. Data: 2020-09-17 10:23:44
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 16 Sep 2020 23:46:32 GMT, Marcin Debowski napisał(a):

    > Popraw mnie, ale to zdaje się nic ponad okreslenie zwyczajowe

    No niezupełnie. Promotor tudzież recenzent doktoratu musi mieć habilitację,
    czyli być owym "samodzielnym pracownikiem". To samo dotyczy członków
    komisji egzaminującej delikwenta i głosującej po obronie.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 394. Data: 2020-09-17 11:12:39
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-09-17, Olin <k...@a...w.stopce> wrote:

    > No niezupełnie. Promotor tudzież recenzent doktoratu musi mieć habilitację,
    > czyli być owym "samodzielnym pracownikiem". To samo dotyczy członków
    > komisji egzaminującej delikwenta i głosującej po obronie.

    Piszesz o formalnych wymogach warunkowanych zapewne jakimiś zapisami
    prawnymi, ja dla odmiany czepiam się tej samodzielności naukowej w
    znaczeniu faktycznym. Ale to grupa "prawo", więć może i tak. No to gdzie
    jest zdefiniowany formalnie ten cały "samodzielny pracownik naukowy"? :)

    --
    Marcin

  • 395. Data: 2020-09-17 11:24:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2020-09-15, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    dowcow-policja-nie-widzi-zagrozenia/ar/c1-14550185

    >Sąd w ramach doraźnego rozstrzygania o zakazie przemarszu?

    Nie, w ramach postepowania o delegalizacje czy jak to tam wyglada.

    >No, ale sąd musi mieć jakieś podstawy. Jeśli nie ma oczywistego
    >zagrożenia porządku publicznego to na jakiej podstawie?

    Ja przede wszystkim o tym, ze sad wcale nie musi tu byc zamieszany.

    >Ale to jest już inna para kaloszy, bo to jest kwestia porządku
    >publicznego, a dyskusja dotyczy propagowania faszyzmu.

    Propagowanie faszyzmu byloby zakloceniem porzadku, ale trzeba miec
    podstawy, aby tak uznac.

    >Zresztą nawet
    >sprowadzając rzecz do tego porządku, to co, jeśli organizator wykaże,
    >że
    >zatrudnił jakąś firmę do ochrony, rozrób nie będzie, za to będą
    >swastyki? A co jeśli będą rozróby mimo zatrudnienia ochrony?

    Nie wiem ... moze nic, bo ochroniarze sobie poradza, a moze nie ... i
    trzeba agencji licencje odebrac, za zle oszacowanie zagrozenia ?

    >Całkiem słuszna uwaga. Byłby pewien problem. Miejmy nadzieję, że
    >jednak nie należą.

    >Ale jakoś jakby mniej tego było.

    Tak czy inaczej - za poprzedniej wladzy policja dzielnie walczyla z
    demonstracjami na ulicach, ale sedna problemu nie tknela.

    A za tej jak widac - ma przykazane "nie utrudniach" :-)

    >...czy przypadkowy przechodzień.

    Skoro wymieniony na pismie jeszcze przed wydarzeniem, to raczej nie
    przypadkowy.

    J.

  • 396. Data: 2020-09-17 11:25:42
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > pytasz czy potrzebna pomoc, słyszysz, że tak. No to przecież
    > przynajmniej wysiądziesz i sam sprawdzisz, a nie odjedziedz, bo tam już

    OK!, ale zanim wysiądę zaparkuję w bezpiecznym miejscu mój samochód,
    upewnię się, że powiedzmy pojazd poszkodowany nie jest podpięty do
    prądu, a jeśli jest to podejmę działania zmierzające na jego odłączeni
    (pisze przykładowo o tramwaju, trolejbusie), ubiorę rękawiczki by siebie
    zabezpieczyć i poszkodowanego zabezpieczyć. I nikt mi zarzutu nie może
    zrobić z tego, że nie wyskoczyłem natychmiast i nie tamowałem krwotoku.
    Po za tym, jeśli nawet mam w samochodzie AED, ale uznam, że nie będzie
    przydatnym, to nie ma możliwości, by ktokolwiek postawił mi zarzut
    nieużycia. Nawet, gdyby później się okazało, że byłoby to słuszne, a już
    na pewno - jak to niektóre tu osoby próbują przedstawiać - że na wszelki
    wypadek go nie podłączyłem ofierze, bo przecież nie zaszkodzi - a gołym
    okiem widać, ze facet nogę skręcił, albo rękę ma rozciętą.

    > Skoro nie byłą oczywista to należało się upewnić, a nie arbitralnie
    > powiedzieć "won". Co innego jakby sytuacja oczywista była.

    Może, ale nie ma przepisu "Kto nieumiejętnie udziela pierwszej pomocy".
    Zastanawiam się teraz, na ile można by było uznać, że ratownik utrudniał
    akcję ratowniczą - bo tu bym uznał, że utrudniał. Mamy przykładowo art.
    82a kw - ale dotyczy on utrudniania akcji ratowniczej w wypadku pożaru.
    Nie znalazłem analogicznego dotyczącego innych akcji, a moim zdaniem
    zdecydowanie powinien być. Moze ktoś znajdzie. Nie wiem czemu
    utrudnianie gaszenia wychodka miałoby być szczególnie bardziej
    napiętnowane, niż utrudnianie reanimacji osoby z atakiem serca - ale
    chwilowo wygląda na to, że tak jest.

    > A jak widzisz praktyczną konstrukcję przepisu warunkującą obowiązki
    > wartownika w zalezności od stanu magazynowego?

    Nie widzę i dlatego dumnie tego obiektu strzegłem. Zwracam jedynie na
    samą konstrukcję przepisu, która czasem może powodować, że
    zdroworozsądkowe analizowanie niekoniecznie musi być właściwe.

    --
    Robert Tomasik

  • 397. Data: 2020-09-17 11:35:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    W dniu 16.09.2020 o 20:33, J.F. pisze:

    >To już kwestia do rozstrzygnięcia przez twórcę opinii. Ale wcale to
    >oczywiste nie jest. O ile handel narkotykami od organizatora koncertu
    >nie zależy, zatem najwidoczniej nie ma on po prostu wpływu na ten
    >aspekt
    >i nie jest w stanie zapewnić tu bezpieczeństwa.

    Co stanowi podstawe do negatywnej opinii ?

    >O tyle rodzaj
    >wznoszonych na zaplanowanym przez organizatora marszu okrzyków
    >poniekąd
    >przynajmniej z założenia powinien zależeć od niego.

    Bardzo smiala teza, szczegolnie gdy to marsz otwarty i kazdy moze
    przyjsc.

    >Co więcej, śmieniem
    >twierdzić, że we wniosku o zezwolenie zapewnia on, że nie będzie
    >niezgodnych z prawem okrzyków tolerował.

    Mozliwe. To wezwac go wyjasnienia w jaki sposob nie bedzie tolerowal
    :-)

    >I teraz pytanie, czy to narusza prawo :-)

    We Wroclawiu spalili kukłę Żyda, to jakby cos wiecej.

    Ale ..
    https://www.tvp.info/35041098/spalil-kukle-zyda-skaz
    any-trafil-na-oddzial-zamkniety

    "Piotr Rybak, skazany prawomocnie za spalenie kukły Żyda, będzie
    odbywał karę więzienia w surowszych warunkach. Na wniosek sądu
    zmieniono system odbywania kary z półotwartego na zamknięty. To
    konsekwencja wywiadu, jakiego Rybak udzielił, odbywając karę, przez
    telefon.

    Dyrektor Okręgowy Służby Więziennej we Wrocławiu uwzględnił wniosek
    przewodniczącego Wydziału Penitencjarnego Sądu Okręgowego we Wrocławiu
    o nałożenie kary dyscyplinarnej na Rybaka. - Wniosek ten miał związek
    z rozmowami telefonicznymi, które odbył skazany i które później
    zostały opublikowane - powiedział sędzia Marek Poteralski, rzecznik
    Sądu Okręgowego we Wrocławiu. Sąd wskazał, że rozmowy te były za
    długie oraz naruszały porządek prawny. "

    Jest jakis limit na dlugosc rozmów ? System polotwarty, to moze i jest
    ..

    "Chodzi o rozmowy, których zapisy pojawiły się na jednym z portali
    społecznościowych. Według zapisów Rybak mówił tam m.in.: ,,Polska dla
    Polaków, a nie dla innych nacji, które okupują naszą kochaną Polskę.
    Będziemy robić wszystko, żeby odbić Polskę z rąk okupantów, którzy
    najechali naszą ojczyznę po 1989 r."."

    No i najwyrazniej okupant sie obudzil i zareagowal :-)

    J.

  • 398. Data: 2020-09-17 11:39:39
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 17 Sep 2020 09:12:39 GMT, Marcin Debowski napisał(a):

    > No to gdzie
    > jest zdefiniowany formalnie ten cały "samodzielny pracownik naukowy"? :)

    Jakoś nigdy się tym nie interesowałem i wygląda na to, że obecnie nigdzie!
    Stosowna ustawa nie zawiera takiego pojęcia:
    http://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=W
    DU20180001668

    choć kiedyś było inaczej:
    https://www.prawo.pl/akty/dz-u-1965-14-100,16786327.
    html

    Co ciekawe, u mnie w robocie najwyraźniej żyją przeszłością:
    https://www.ifj.edu.pl/instytut/pracownicy/samodziel
    ni-prac-nauk.php

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Niestety, jest to rząd."
    Woody Allen

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 399. Data: 2020-09-17 12:33:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...
    W dniu 17.09.2020 o 02:25, Marcin Debowski pisze:

> [...]
    >będzie
    >przydatnym, to nie ma możliwości, by ktokolwiek postawił mi zarzut

    Ale tu sytuacja inna - ratownik zostal konkretnie poproszony o to
    urzadzenie, i nie wydal.
    Ocenil nie widzac ofiary.
    Moze i "skoro rozmawia to mu niepotrzebne" jest dobrą diagnozą .. ale
    gdyby pacjent zmarl

    >Może, ale nie ma przepisu "Kto nieumiejętnie udziela pierwszej
    >pomocy".

    Chyba jest ... nie podlega karze. Ale jednak udziela pomocy, a nie
    odmawia.

> [...]
    >art.
    >82a kw - ale dotyczy on utrudniania akcji ratowniczej w wypadku

    A trzeba szukac daleko ?
    162.1. Kto człowiekowi znajdującemu się w położeniu grożącym
    bezpośrednim niebezpieczeństwem utraty życia albo ciężkiego uszczerbku
    na zdrowiu nie udziela pomocy, mogąc jej udzielić bez narażenia siebie
    lub innej osoby na niebezpieczeństwo utraty życia albo ciężkiego
    uszczerbku na zdrowiu,

    Choc w sumie jak tak patrze ... ratownik na basenie schodzac z
    posterunku to chyba naraza inne osoby :-)

    Ale AED to juz tylko dotyczy tylko posrednio ...

    J.

  • 400. Data: 2020-09-17 14:52:34
    Od: Kviat

    Skoro nie wiesz, że AED nie przydałby się, to decyzja jest oczywista.
    Wydajesz AED.
    A nie, że tłumaszczysz, skoro nie wiem, to nie dam. To absurd jest.

    > Może, ale nie ma przepisu "Kto nieumiejętnie udziela pierwszej pomocy".

    Został poproszony o wydanie AED przez osobę udzielającą pomocy.

    Ktoś prosi cię o pasek, a ty zaczynasz pieprzyć, że nie dasz, bo nie
    wiesz, czy przypadkiem udzielający pomoc ma zwidy, że poszkodowany ma
    upiedroloną nogę i bez sensu awanturuje się o pasek, bo to jakaś
    histeryczka, która chce ci ukraść pasek...
    I do tego jeszcze niewydanie paska próbujesz podciągnąć pod nieumiejętne
    udzielenie pomocy... jak wielkie trzeba posiadać umiejętności żeby
    wyciągnąć pasek ze spodni (albo AED z szafki)?
    Ręce opadają.

    Nie możesz pójść osobiście, to nie wnikasz w to, czy ktoś założy TWÓJ
    pasek nieumiejętnie, tylko dajesz mu pasek.
    Bo jak nie, to podpadasz pod cytowany tu już wielokrotnie paragraf.

    Reszty twoich dywagacji bez związku nawet nie ma co komentować.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr