  • 21. Data: 2003-06-05 16:54:48
    Temat: Re: Nieumyślne spowodowanie śmierci
    Od: Jubei <j...@f...pl>

    Dnia 03-06-05 17:39, Użytkownik Leszek napisał:
    > Nie prościej było w jednym słowie odpowiedzieć Tristanowi -"NIE". ?

    Na pewno prościej, ale to pozostawiałoby pewien niedosyt. Poza tym
    bardziej wiarygodne jest "nie" z uzasadnieniem.

    --
    Jubei

  • 22. Data: 2003-06-05 17:06:13
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Pawel" <pzkw_panther@(nospam)gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:Xns9391BF2BD238Cpzkwpanthergazetapl@193.42.231.
    152...

    > Moze i truizmy ale ona ma racje.

    Nie nie ma.Jej post jest oderwany od tematu.Pytanie Tristana brzmiało:
    " Czy jeśli nie będę pijany, nie będę łamał przepisów, po prostu kogoś
    rozjadę, bo mi wskoczy pod koła albo wpadnę w poślizg, albo właśnie
    wysiądzie coś w samochodzie, to i tak dostanę wyrok
    jako winny?

    I odpowiedź na to pytanie brzmi "nie".Rozwinął to kol.Jubei (aż 7
    kB).
    Teraz poczytaj post którego bronisz a zobaczysz ze jest bez
    sensu.Zwyczajne wodolejstwo.

    >Nie ma schematu co do orzekania w sprawach karnych chyba co nie?

    Schematu nie ma ale zobacz o czym jest ten wątek.

    >Trzeba rozwazyc kazda okolicznosc sprawy--to pewnie wg ciebie tez
    > bedzie truizm.

    Nie.To akurat jest oczywiste.Ale o to kol.Tristan nie pytał.Przejrzyj
    jeszcze raz cały wątek.
    Post koleżanki którego bronisz nijak ma sie do pytania kol.Tristana a
    zawarta w nim treść jest oczywista nawet dla w miarę bystrego 10-cio
    latka.

    Leszek

    GG 1631219
    "Ludzie, nie gryźcie się
    szkoda zębów"

  • 23. Data: 2003-06-05 17:15:54
    Od: Pawel <pzkw_panther@(nospam)gazeta.pl>

    "Leszek" <l...@p...fm> wrote in

    > Nie nie ma.Jej post jest oderwany od tematu.Pytanie Tristana brzmia?o:
    > " Czy jeśli nie b?d? pijany, nie b?d? ?ama? przepisów, po prostu kogoś
    > rozjad?, bo mi wskoczy pod ko?a albo wpadn? w poślizg, albo w?aśnie
    > wysiądzie coś w samochodzie, to i tak dostan? wyrok
    > jako winny?

    Zgadzam sie,bylo nieco oderwane od tematu

    > I odpowied? na to pytanie brzmi "nie".Rozwiną? to kol.Jubei (a? 7
    > kB).
    > Teraz poczytaj post którego bronisz a zobaczysz ze jest bez
    > sensu.Zwyczajne wodolejstwo.

    Ten watek w ogole sie powinien skonczyc na stwierdzeniu ze albo sprawa zostanie
    umorzona (co sam zauwazyles w poscie na gorze) albo jesli juz prokurator bedzie
    uparty i wniesie akt oskarzenia,to po prostu kierowca-oskarzony zostanie
    uniewinniony.Tak chyba jest mam nadzieje bo prawem karnym sie nie zajmuje prawie w
    ogole.

    > Nie.To akurat jest oczywiste.Ale o to kol.Tristan nie pyta?.Przejrzyj
    > jeszcze raz ca?y wątek.
    > Post kole?anki którego bronisz nijak ma sie do pytania kol.Tristana a
    > zawarta w nim treś? jest oczywista nawet dla w miar? bystrego 10-cio
    > latka.

    Bronilem z tego powodu ze kolezanka dorzucila calkiem prawidlowe chociaz oczywiste
    uogolnienie a mialem wrazenie ze po prostu wziales ja na zaczepke.

    Pozdrawiam Pawel
    PS mam nadzieje ze mi post pocielo prawidlowo bo ten moj xnews to wyjatkowa
    beznadzieja.

  • 24. Data: 2003-06-05 18:02:08
    Temat: SPROSTOWANIE: Re: Nieumyślne spowodowanie śmierci
    Od: Jubei <j...@f...pl>

    Dnia 03-06-05 17:28, Użytkownik Jubei napisał:

    > (...) lecz gdy okoliczności te zostaną ujawnione po
    > rozpoczęciu postępowania sądowego sąd UNIEWINNIA oskarżonego (chyba że w
    > chwili czynu był niepoczytalny) (art. 414 § 1. zd. 2 kpk)

    Powinno być:

    (...) lecz gdy okoliczności te zostaną ujawnione po
    rozpoczęciu PRZEWODU SĄDOWEGO sąd UNIEWINNIA oskarżonego (chyba że w
    chwili czynu był niepoczytalny) (art. 414 § 1. zd. 2 kpk)

    Przepraszam za omyłkę.

    --
    Jubei

  • 25. Data: 2003-06-06 04:32:14
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <bbo0a8$m4e$1@nemesis.news.tpi.pl>, Jubei wrote:

    > Na pewno prościej, ale to pozostawiałoby pewien niedosyt. Poza tym
    > bardziej wiarygodne jest "nie" z uzasadnieniem.

    Ja to przeczytałem ze sporym zainteresowaniem, po czym posłałem mojej
    kobiecie (polonistka), która wczoraj narzekała na strawność tekstu Prawa
    Autorskiego i paru innych ustaw. Nie, żebym cos do tego miał, czy negował
    potrzebę, ale dla laika to może być lekki szok.
    Jakbym miał to podać prościej to powiedziałbym bardzo odkrywczą myśl że
    zawsze należy wykazać powiązanie skutku z przyczyną, i jeśli ta ostatnia
    nie leży po stronie kierującego to jest on niewinny.
    Czyli jeśli facet jechał sprawnym technicznie samochodem, przestrzegał
    przepisów ruchu drogowego włączając w to swój stan psycho-somatyczny i
    dostosowanie prędkości do warunków na drodze to nie ponosi winy za to że
    ktoś mu się rzuci pod koła.
    Co więcej, nawet jeśliby (np.) przekroczył prędkość, to również powinien
    zostać uznany za niewinnego jeśli nie zdołano by udowodnić że miało to
    wpływ na skutek, czyli przejechanie kogoś.
    Jeśli się mylę to proszę mnie poprawić.

    --
    Marcin

  • 26. Data: 2003-06-06 11:05:31
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@n...net> napisał w wiadomości

> [...]
    > zostać uznany za niewinnego jeśli nie zdołano by udowodnić że miało
    > wpływ na skutek, czyli przejechanie kogoś.

    Nie , nie mylisz się.Dokładnie tak jest i na szczęście sądy też tak
    wyrokują.

    Pozdr
    Leszek

  • 27. Data: 2003-06-06 19:26:05
    Od: "Andrzej Lawa" <a...@l...com>

    Użytkownik "Ewcia" <m...@m...pl> napisał w wiadomości
    > Przepraszam Leszku, ale chyba stanę w obronie Kasi. Nie sądzę,
    > aby konieczne było karcenie Jej, jak smarkuli.

    Uprzejmie proszę o nie dokarmianie tolla (wabi się Leszek). Troll jest w
    trakcie leczenia ;)
    Procedura postępowania jest analogiczna do postępowania z trollem wabiącym
    się Expierd (a.k.a. Expert) - ignorować.

  • 28. Data: 2003-06-06 22:08:51
    Od: maHo <l...@m...com.pl>

    On Thu, 05 Jun 2003 19:15:54 +0200, Pawel wrote:

    > "Leszek" <l...@p...fm> wrote in
    [ciach]

    > Zgadzam sie,bylo nieco oderwane od tematu

    a ja przeciwnie, uwa?am ?e by?o jak najbardziej na temat, do?ae
    wyczerpuj?co. Poda?a dwa skrajne przypadki zawieraj?ce si? w zakresie
    pytania inicjatora w?tku.

    pozdrav

    maHo

  • 29. Data: 2003-06-07 08:07:12
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...com> napisał w
    wiadomości news:bbqptr$cjv$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Użytkownik "Ewcia" <m...@m...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Uprzejmie proszę o nie dokarmianie tolla (wabi się Leszek).

    Ale ja w przeciwieństwie do ciebie rodzonej babci od drzwi nie
    odganiam jak psa.Wstydź się!!!

    Leszek

  • 30. Data: 2003-06-07 08:09:55
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Uzytkownik "maHo" <l...@m...com.pl> napisal w wiadomosci

    > a ja przeciwnie, uwa?am ?e by?o jak najbardziej na temat, do?ae
    > wyczerpuj?co. Poda?a dwa skrajne przypadki zawieraj?ce si? w
    zakresie
    > pytania inicjatora w?tku.

    Podajac te dwa przypadki wzbogacila Twoja wiedze? Poszerzyla Twoje
    horyzonty?

    Pozdr
    Leszek