    From: Marcin Debowski <a...@n...net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Nieumyślne spowodowanie śmierci
    Date: Fri, 6 Jun 2003 12:32:14 +0800

    In article <bbo0a8$m4e$1@nemesis.news.tpi.pl>, Jubei wrote:

    > Na pewno prościej, ale to pozostawiałoby pewien niedosyt. Poza tym
    > bardziej wiarygodne jest "nie" z uzasadnieniem.

    Ja to przeczytałem ze sporym zainteresowaniem, po czym posłałem mojej
    kobiecie (polonistka), która wczoraj narzekała na strawność tekstu Prawa
    Autorskiego i paru innych ustaw. Nie, żebym cos do tego miał, czy negował
    potrzebę, ale dla laika to może być lekki szok.
    Jakbym miał to podać prościej to powiedziałbym bardzo odkrywczą myśl że
    zawsze należy wykazać powiązanie skutku z przyczyną, i jeśli ta ostatnia
    nie leży po stronie kierującego to jest on niewinny.
    Czyli jeśli facet jechał sprawnym technicznie samochodem, przestrzegał
    przepisów ruchu drogowego włączając w to swój stan psycho-somatyczny i
    dostosowanie prędkości do warunków na drodze to nie ponosi winy za to że
    ktoś mu się rzuci pod koła.
    Co więcej, nawet jeśliby (np.) przekroczył prędkość, to również powinien
    zostać uznany za niewinnego jeśli nie zdołano by udowodnić że miało to
    wpływ na skutek, czyli przejechanie kogoś.
    Jeśli się mylę to proszę mnie poprawić.

    --
    Marcin