  • 1. Data: 2003-06-04 10:11:23
    Temat: sad grodzki, powaga rzeczy osadzonej
    Od: "Mateusz Dr praca" <n...@w...pl>

    Przed sadem grodzkim zapadlo orzeczenie miedzy stronami X i Y, uznajace wine
    X.
    Tymczasem na wniosek X dalej toczy sie w tym samym sadzie postepowanie w
    tej samej sprawie miedzy tymi
    samymi stronami.

    Czy ktos moglby podrzucic jakis dobry link z wiadomosciami o sadach
    grodzkich? Rozpoznaja one
    jedynie sprawy o wykroczenia czy rozniez sprawy cywilne?

    dziekuje i pozdrawiam

  • 2. Data: 2003-06-04 10:29:55
    Temat: Odp: sad grodzki, powaga rzeczy osadzonej
    Od: "Mateusz Dr praca" <n...@w...pl>

    Użytkownik Mateusz Dr praca <n...@w...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:bbkgqd$4nl$...@n...onet.pl...
> [...]
    > grodzkich? Rozpoznaja one
    > jedynie sprawy o wykroczenia czy rozniez sprawy cywilne?

    Czy istnieje cos takiego jak rzecz osadzona w postepowaniu z wykroczenia
    przed Sadem Grodzkim.
    Chodzi o wypadek samochodowy. Jedna strona juz uzyskala wyrok korzystny dla
    siebie. Mimo tego toczy sie postepowanie z wniosku 2 strony.
    Czy sprawa cywilna w tym przypadku moze miec miejsce przed Sadem grodzkim ?
    (tylko postepowania uproszczone, ale przeciez tu zobowiazanie nie powstalo z
    umowy ani nie jest to czynsz etc.)

    Strasznie mieszam, ale po prostu ktos podal mi taka informacje:
    sprawa o odpowiedzialnosc za wypadek samochodowy
    cywilna
    przed sadem grodzkim
    juz osadzona
    nadal toczy sie drugie postepowanie przed Sadem Grodzkim w tej samej sprawie
    z wniosku 2 strony wypadku

    Czy to sie w ogole trzyma kupy?

    pozdrawiam
    mdr

  • 3. Data: 2003-06-04 10:32:24
    Od: "Mateusz Dr praca" <n...@w...pl>

    Bardzo dziekuje Panie Kamilu, prosze zobaczyc moj 2 post.
    pozdrawiam
    mdr

  • 4. Data: 2003-06-04 10:33:31
    Temat: Re: sad grodzki, powaga rzeczy osadzonej
    Od: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl>

    Mateusz Dr praca wrote:
> [...]
    > X.
    > Tymczasem na wniosek X dalej toczy sie w tym samym sadzie postepowanie w

    obie sprawy cywilne? o to samo?

    > Czy ktos moglby podrzucic jakis dobry link z wiadomosciami o sadach
    > grodzkich?

    prawo o ustroju sądów powszechnych?

    Rozpoznaja one
    > jedynie sprawy o wykroczenia czy rozniez sprawy cywilne?

    a to różnie (zależy od sądu, dokładnie jest określone w odpowiednim
    rozporządzeniu) - niektóre zajmują się sprawami cywilnymi w postępowaniu
    uproszczonym, inne tylko wykroczeniami itp.

    Art. 13. § 1. W sądzie rejonowym mogą być tworzone, w jego siedzibie lub
    poza jego siedzibą, sądy grodzkie jako wydziały lub wydziały zamiejscowe
    sądów rejonowych.
    § 2. Sądom grodzkim powierza się rozpoznawanie spraw:
    1) o wykroczenia w pierwszej instancji,
    2) o wykroczenia skarbowe i przestępstwa skarbowe zagrożone karą grzywny
    do 360 stawek dziennych lub zagrożone karą ograniczenia wolności albo
    karą pozbawienia wolności do lat 2,
    3) o przestępstwa ścigane z oskarżenia prywatnego, z wyjątkiem spraw
    podlegających rozpoznaniu z udziałem ławników,
    4) o pozostałe przestępstwa, podlegające rozpoznaniu w postępowaniu
    uproszczonym,
    5) cywilnych podlegających rozpoznaniu w postępowaniu uproszczonym oraz
    dotyczących depozytów sądowych i przepadku rzeczy.
    § 3. Sądy grodzkie tworzy i znosi Minister Sprawiedliwości w drodze
    rozporządzenia. W rozporządzeniu o utworzeniu sądu grodzkiego należy
    określić jego siedzibę, obszar właściwości w granicach obszaru
    właściwości sądu rejonowego oraz zakres spraw przekazanych do
    rozpoznawania sądowi grodzkiemu, spośród spraw wymienionych w § 2. Przy
    tworzeniu i znoszeniu sądów grodzkich należy kierować się ilością spraw
    wpływających do sądów oraz względami ekonomii postępowania sądowego.

    KG

  • 5. Data: 2003-06-04 10:40:52
    Od: k...@a...pl

> [...]
    >
    > dziekuje i pozdrawiam
    >
    > Na priva wyślę Ci fragment z ustawy o ustroju sądów powszechnych, który
    dotyczy zakresu spraw rozpoznawanych przez sądy grodzkie.

    Pozdrawiam Kasia

  • 6. Data: 2003-06-04 10:56:24
    Od: k...@a...pl

    > Taka sytuacja może mieć miejsce. Całkiem niedawno podobny przypadek miał
    miejsce u znajomych. Znajomi mają bardzo konfliktowego sąsiada, który
    regularnie i z determinacją uprzykrza życie okolicznym sąsiadam począwszy od
    wzywania straży miejskiej, pożarnej ,policji i innych urzędników aż do
    zakładania spraw sądowych. Znajomy obcinając żywopłot nie zauważył,że kilka
    gałązek spadło na posesję sąsiada. No i się zaczęło,wyzywali się wzajemnie.
    Więc sąsiad pozwał mojego znajomego do sądu za znieważenie,a mój znajomy zrobił
    to samo. W dwóch postępowaniach jeden drugiemu udawadniał, że został
    znieważony. Akurat w tym wypadku zakończyło się ugodą.

    pozdrawiam kasia

  • 7. Data: 2003-06-04 11:05:16
    Od: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl>

    k...@a...pl wrote:
> [...]

    Ale to dalej nie wyjaśnia co robi sprawa _cywilna_ związana z wypadkiem
    samochodowym w sądzie grodzkim?

    KG

  • 8. Data: 2003-06-04 11:43:56
    Od: "Mateusz Dr" <n...@w...pl>

    Użytkownik Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:3...@p...onet.pl...

    > Ale to dalej nie wyjaśnia co robi sprawa _cywilna_ związana z wypadkiem
    > samochodowym w sądzie grodzkim?
    >
    > KG

    No dobrze, ale czy tutaj sad w stosunku do wniosku wniesionego pozniej nie
    uwzglednia zawislosci?
    bo z tego co wiem w tamtej chwili orzeczenia we wczesniej rozpoczetym
    postepowaniu jeszcze nie bylo.

    A jesli to jest sprawa o wykroczenie (bo nie wiem czy sie zrodlu tych danych
    nie pomylilo):
    Czy w sprawach o wykroczenia przed sadem grockim jest instytucja zawislosci,
    powagi rzeczy osadzonej?

    pozdrawiam
    mdr

  • 9. Data: 2003-06-04 14:50:08
    Temat: Re: Odp: sad grodzki, powaga rzeczy osadzonej
    Od: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl>

    Mateusz Dr wrote:
    > No dobrze, ale czy tutaj sad w stosunku do wniosku wniesionego pozniej nie
    > uwzglednia zawislosci?

    powinien - jeśli sprawa rzeczywiście dotyczy tego samego

> [...]
    > nie pomylilo):
    > Czy w sprawach o wykroczenia przed sadem grockim jest instytucja zawislosci,

    jest:
    kodeks post. w sprawach o wykroczenia
    Art. 5. § 1. Nie wszczyna się postępowania, a wszczęte umarza, gdy:
    8) postępowanie co do tego samego czynu obwinionego zostało prawomocnie
    zakończone lub wcześniej wszczęte, toczy się,

    Ale czy tu nie jest tak, że mamy do czynienia z innymi obwinionymi -
    inne wykroczenia popełnione w tym samym zdarzeniu? Bo jeśli w pierwszym
    winny jest X, a w drugim on złożył wniosek, to znaczy, że obwinionym
    jest Y? Jeśli zdarzenie jest takie, że obie strony mogły się dopuścić
    wykroczenia to nie ma przeszkód.

    KG