  • 1. Data: 2022-09-02 09:51:05
    Temat: Reparacje wojenne od Niemiec mają szansę?
    Od: KIKI <a...@a...com>

    Reparacje wojenne od Niemiec mają szansę?
    https://twitter.com/Reuters/status/15653073374721802
    33

    Ja wiem, że to się tak nie da, no bo trzeba by się cofnąć do czasów
    Imperium Romanum, kolonializmu niektórych krajów zachodnich i płacić
    wstecznie.

    Ale czy to nie jest tak, że ostatnio Niemcy chciały za przeproszeniem
    wyruchać pół europy na gazie na NS1 i NS2 robiąc nieformalne
    porozumienie z Rosją przeciw nam? Przecież od razu było wiadomo jak się
    to skończy, że te nitki z gazem staną się bronią.
    Niemcy chciały w białych rękawiczkach wydymać pół europy przy okazji
    zbrojąc Rosję, dostarczając technologie militarne.
    Nawet teraz Niemcy jakby bały się kompromatów na najwyższych polityków
    niemieckich, którzy nawet sprzedali własny kraj.

    Teraz Niemcy ogłosiły modernizację armii za 100 miliardów euro i pewnie
    za ileś lat kogoś napadną.

  • 2. Data: 2022-09-02 11:47:21
    Temat: Re: Reparacje wojenne od Niemiec mają szansę?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 2 Sep 2022 09:51:05 +0200, KIKI wrote:
> [...]
    > porozumienie z Rosją przeciw nam? Przecież od razu było wiadomo jak się
    > to skończy, że te nitki z gazem staną się bronią.

    Trudno powiedziec, ze przeciw nam.
    Bardziej chyba przeciw Lukaszence.

    No i cos kojarze, ze proponowali nam odnoge z NS, choc moze to tylko
    dla pozorow.
    Ale mysmy dumnie powiedzieli "nie", bo chcielismy supportowac Ukraine.

    W sumie wyszlo chyba w miare niezle, mamy dwie rury i gazoport,
    tylko troche drogo.

    A jesli chodzi o reparacje:
    a) mam nadzieje, ze jakos rzetelnie wyliczyli wartosc i jest do tego
    stosowny spis w załączniku, i kontrowersje nie przekrocza 50%.

    b) Mularczyk mowi "pokażcie mi dokument". Bo rzekomo Bierut w 1953
    cos podpisal, tylko sladu po tym nie ma, nie opublikowane w DU.

    Tylko potem ponoc ustalenia potwierdzily nowe rzady w 1993 i juz
    2000cos.
    Jak niemiecki porzadek zadziala i znajdą ten papierek w swoich
    archiwach, to wyjdziemy na idiotow i pieniaczy.
    (zreszta zgodnie z prawdą za PiS ?)

    https://www.youtube.com/watch?v=kcFXaAJTIys

    c) Jakby nie patrzec, to dostalismy od Niemców "ziemie odzyskane",
    i to sa tez grube miliardy. W budynkach, fabrykach, weglu, miedzi.
    Żeby nie bylo, ze oni tez podliczą i kazą zwrocic roznice.
    Zreszta te podpisy byly glownie po to, zeby Niemcy uznali nowe
    granice, bo "wypędzonych" jest tam troche, i prawo wyborcze mają.

    A tu jeszcze Mularczyk mowi, ze zadecydowano za nas, a nic o nas
    bez nas ... to nam jeszcze Niemcy każą wyp* z zachodu, bo za nich
    tez zadecydowano i oni sie nie zgadzaja.

    d) zaraz Izrael zacznie liczyc ile pieniedzy im sie tych reparacji
    należy.

    Cos mi sie widzi, ze PiS usilnie chce puszke Pandory otworzyc.

    > Niemcy chciały w białych rękawiczkach wydymać pół europy przy okazji
    > zbrojąc Rosję, dostarczając technologie militarne.

    Tak to juz jest, ze jak kupujesz rope, wegiel i gaz, to cos trzeba
    sprzedac. Cos, co sie samemu produkuje. Bron dobra, bo droga.

    Rosja broni nie chce, bo sama produkuje, ale "technologie" to bardzo
    chetnie.

> [...]
    > niemieckich, którzy nawet sprzedali własny kraj.
    >
    > Teraz Niemcy ogłosiły modernizację armii za 100 miliardów euro i pewnie

    Za iles lat, to sie moze okazac, ze znow maja przestarzałą bron.

    J.

  • 3. Data: 2022-09-02 12:03:54
    Od: KIKI <a...@a...com>

    On 02.09.2022 11:47, J.F wrote:

    > Trudno powiedziec, ze przeciw nam.
    > Bardziej chyba przeciw Lukaszence.
    >
    > No i cos kojarze, ze proponowali nam odnoge z NS, choc moze to tylko
    > dla pozorow.

    Ja myślę, że dla pozorów.

    > c) Jakby nie patrzec, to dostalismy od Niemców "ziemie odzyskane",

    To prawda i te ziemie, moim zdaniem, są lepsze niż były przed wojną w
    sensie geograficznym.

    > Cos mi sie widzi, ze PiS usilnie chce puszke Pandory otworzyc.

    No tak chodziło głównie o uznanie naszych granic zachodnich, Bierut
    Bierutem ale chodziło o zamknięcie konfliktu.

    Tylko, że działania Niemiec są wrogie, armii nie mają, sprzętu nie mają
    i dobrze by było żeby nie zbroili się. Przecież każdy przeczuwał czym
    się skończy rura do Niemiec, że Rusek od razu użyje tych lądowych rur do
    szantażu. Niemcy doskonale wiedzieli, że tam będzie.

    Mnie tylko zastanawia kto sabotował niemiecki przemysł i oddał w ruskie
    ręce gazownictwo i rafinerie u nich?
    To nie tylko polityczne, wrogie działanie w zmowie z rosją. To też jakaś
    gigantyczna korupcja u nich, tak tylko mówię :-)

  • 4. Data: 2022-09-02 12:12:08
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    Ciekawe jest to że w zasadzie wszyscy od lewa do prawa zgadzają się że
    reparacje się Polsce należą a formalne zagrywki dawnych rusistów nie
    wpływają na sedno sprawy.
    Trzeba tylko mieć jaja i powiedzieć to OFICJALNIE.

    Teraz gdy Niemcy są na politycznych kolanach to chyba dobry moment ;-)

  • 5. Data: 2022-09-02 12:44:55
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 2 Sep 2022 12:03:54 +0200, KIKI wrote:

    > Ja myślę, że dla pozorów.

    Nie wyrazilismy checi, to sie nie dowiemy.

    Albo sie dowiedzilismy - mielibysmy dzis rurke z gazem i wojne.

    > To prawda i te ziemie, moim zdaniem, są lepsze niż były przed wojną w
    > sensie geograficznym.

    Ja tylko o pieniądzach :-)

> [...]
    > się skończy rura do Niemiec, że Rusek od razu użyje tych lądowych rur do
    > szantażu. Niemcy doskonale wiedzieli, że tam będzie.

    Z drugiej strony - Rosja kiedys znormalnieje.
    Beda chcieli samochody, telewizory, komputery, domki z basenami,
    a nie czolgi.
    Skad wiadomo, ze to nie pare lat temu nastąpiło?

    Dla Niemcow to niekoniecznie rura szantażu, ale tez drugie źrodło.
    I tansze, i konkurencje robi.

    I na koniec - gdzies tam trafilem na dane ile kosztuje tranzyt gazu.
    I mi wyszlo, ze to czysty biznes. Tzn mozliwosci szantażu dochodzą
    ekstra.

    A przy okazji źródlo do zarobku, jak będą Niemcy ten gaz dostarczac
    Holandii, Francji, Szwajcarii ...

    > Mnie tylko zastanawia kto sabotował niemiecki przemysł i oddał w ruskie
    > ręce gazownictwo i rafinerie u nich?

    Dobre pytanie. Schroeder? Niekoniecznie swiadomie.
    Ale przeciez minelo sporo czasu od jego kadencji, wiec ktos jeszcze
    musial. Tez niekoniecznie swiadomie.

    A moze po prostu "prywatyzacja" i "outsourcing" - takie modne slowa.
    I utracili strategiczną kontrole.

    A PiS nie wiadomo - chce utrzymac strategiczną kontrole, czy miec
    stołki dla swoich i media dla siebie ...

    > To nie tylko polityczne, wrogie działanie w zmowie z rosją. To też jakaś
    > gigantyczna korupcja u nich, tak tylko mówię :-)

    Cos w tym jest, gdy premier do Gazpromu trafia :-)

    J.

  • 6. Data: 2022-09-02 13:11:32
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 2 Sep 2022 11:47:21 +0200, J.F napisał(a):

    > Cos mi sie widzi, ze PiS usilnie chce puszke Pandory otworzyc.

    Pisożyty chcą dalej doić po przyszłorocznych wyborach, więc muszą na kogoś
    poszczuć, bo wszystko się wali i trzeba jakoś zająć suterena, to może
    zapomni o inflacji.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    ubóstwie."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 7. Data: 2022-09-02 14:11:32
    Od: KIKI <a...@a...com>

    On 02.09.2022 13:11, Olin wrote:

    > Pisożyty chcą dalej doić po przyszłorocznych wyborach, więc muszą na kogoś
    > poszczuć, bo wszystko się wali i trzeba jakoś zająć suterena, to może
    > zapomni o inflacji.

    Teraz nie wali się ani przez PiS ani Przez PO. Wali się przez Putina.
    Trudno powiedzieć co by zrobił Tusk będąc u władzy za Kaczyńskiego.
    Mógłby robić to sami i pomagać Ukrainie ale mógłby też chować się jak
    Szolc albo negocjować jak Macron.

  • 8. Data: 2022-09-02 14:20:20
    Od: KIKI <a...@a...com>

    On 02.09.2022 12:12, _Master_ wrote:
> [...]
    > Trzeba tylko mieć jaja i powiedzieć to OFICJALNIE.
    >
    > Teraz gdy Niemcy są na politycznych kolanach to chyba dobry moment ;-)

    Niemcy to dalej ci sami Niemcy, którzy wzniecili dwie poprzednie wojny
    światowe. Tak samo nienawidzą nas podludzi i dalej mają w sobie rasę
    panów tylko przez poprawność polityczną tego nie okazują. Pamięć
    historyczną w narodzie mają i upokorzenie porażki w wojnach.

    Zbrodnie ISIS, czy zbrodnie Ruskich, Bucza/Irpień w Ukrainie to gilgotki
    w stosunku do tego co zrobił naród niemiecki w czasie WW2. Pomniki tego
    ich zbrodniczego zachowania mamy do dziś.

    Teraz chcą odbudować armię i znowu zrobią burdę naszym dzieciom czy
    wnukom. Nie potrafią zająć stanowiska kto jest agresorem ani nie chcą
    udzielić pomocy i stanąć po jednej stronie. Oni by chętnie za ruskimi
    stanęli żeby Siemensy, Basfy czy inne IG Farben dalej mogły robić biznes
    as jużułal kosztem większości krajów w Europie.

  • 9. Data: 2022-09-02 14:46:20
    Od: alojzy nieborak <a...@g...com>

    KIKI napisał(a):

    > Teraz Niemcy ogłosiły modernizację armii za 100 miliardów euro i pewnie
    > za ileś lat kogoś napadną.

    Bo ich usa ciśnie, podobnie jak ciśnie japońców.

  • 10. Data: 2022-09-02 15:18:49
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 02.09.2022 o 14:20, KIKI pisze:

> [...]
    > panów tylko przez poprawność polityczną tego nie okazują. Pamięć
    > historyczną w narodzie mają i upokorzenie porażki w wojnach.

    Weź czasem wyjedź i sam sprawdź.
    Na tegorocznym urlopie jedynych ludzi, którzy potraktowali mnie jak
    podludzia, to spotkałem tam (przypadkowo) w miasteczku tuż przy granicy
    z Austrią.
    Deptak w centrum miasteczka, stoliki przed restauracją, przystanek na
    piwo...
    Do stolika obok przysiedli się ludzie, usłyszeli polską mowę...
    O! Dzień doby, dzień dobry! A państwo skąd? Bo my stąd... syn do nas
    przyjechał w odwiedziny, bo my tu pracujemy... gadka szmatka o pogodzie
    i nagle wyskakują, że teraz to w Polsce "mamy najlepszy rząd w
    historii"... Jak usłyszeli, że jednak nie mamy, to przestali być mili.

    Chciałem ich jeszcze zapytać, że skoro "mamy najlepszy rząd w historii",
    to co oni tu robią i dlaczego tu pracują... ale mi się odechciało, bo
    pomyślałem, że na chuj mi jakieś wizyty na komisariacie na drugim końcu
    Europy. Jako mądrzejsi wybraliśmy ewakuację do innej restauracji.

    A wracając do Niemców, to... to nie są ci sami Niemcy, którzy wzniecili
    dwie poprzednie wojny. Tamci albo już nie żyją, albo robią w pieluchy i
    nie mają siły wyjść z domu.
    Wyobraź sobie, że w jednym ze sklepów (Aldi) na kasie pracują osoby
    niepełnosprawne (nie tylko z jakimiś ograniczeniami ruchowymi, również
    opóźnieni umysłowo), strasznie długo im szło przesuwanie towarów nad
    czytnikiem, problemy z koncentracją itp., a ludzie grzecznie czekają w
    kolejce, nikt się nie denerwuje, ludzie uśmiechają się do siebie... i to
    nie był jakiś wyjątkowy dzień w tym sklepie.
    Dziwne, nie?

    Pozdrawiam
    Piotr