  • 11. Data: 2022-09-02 15:35:31
    Temat: Re: Reparacje wojenne od Niemiec mają szansę?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 2 Sep 2022 14:20:20 +0200, KIKI wrote:

    > Niemcy to dalej ci sami Niemcy, którzy wzniecili dwie poprzednie wojny
    > światowe.

    A gdzie tam.
    A jak sobie przypomnisz, to w 1914 jakos wszyscy chcieli cos zalatwic
    i sie zrobila wojna swiatowa.

    A wojne niby zaczeli Austryjacy, a moze Serbowie .. czy raczej jeden
    Serb.

    > Tak samo nienawidzą nas podludzi i dalej mają w sobie rasę
    > panów tylko przez poprawność polityczną tego nie okazują.

    Albo dobrze ukrywaja, albo im sie troche pozmienialo.

    > Pamięć
    > historyczną w narodzie mają i upokorzenie porażki w wojnach.

    To moze pamietaja, ze wojna sie nie oplaca, szczegolnie ze ... i co
    zyskają w razie wygranej?

    Ale poczekaj jeszcze 50 lat, ropa sie skonczy, moze znów teren bedzie
    w cenie.

    > Zbrodnie ISIS, czy zbrodnie Ruskich, Bucza/Irpień w Ukrainie to gilgotki
    > w stosunku do tego co zrobił naród niemiecki w czasie WW2. Pomniki tego
    > ich zbrodniczego zachowania mamy do dziś.

    Fakt, ze cos im odbilo. Moze nie calemu narodowi, ale sporej czesci.
    Faktycznie filozofia nadludzi?
    W Iws tego nie bylo ...

    > Teraz chcą odbudować armię i znowu zrobią burdę naszym dzieciom czy
    > wnukom.

    A gdzie tam, armia kosztuje i dobrze im bylo z niewielką.

    > Nie potrafią zająć stanowiska kto jest agresorem ani nie chcą
    > udzielić pomocy i stanąć po jednej stronie. Oni by chętnie za ruskimi
    > stanęli żeby Siemensy, Basfy czy inne IG Farben dalej mogły robić biznes
    > as jużułal kosztem większości krajów w Europie.

    Nie mowie nie, ale jak widzisz i w tym cos sie zmienia.

    Poza tym to na razie byloby "kosztem Ukrainy, dla dobra wiekszosci
    krajow Europy".

    J.

  • 12. Data: 2022-09-02 15:39:27
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 2 Sep 2022 14:11:32 +0200, KIKI napisał(a):

    > Teraz nie wali się ani przez PiS ani Przez PO.

    Pieniądze się same nie dodrukowały.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    pewno znowu coś ukradli."
    Michaił Sałtykow Szczedrin

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 13. Data: 2022-09-02 15:54:28
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 02.09.2022 o 14:11, KIKI pisze:

    > Teraz nie wali się ani przez PiS ani Przez PO. Wali się przez Putina.
    > Trudno powiedzieć co by zrobił Tusk będąc u władzy za Kaczyńskiego.
    > Mógłby robić to sami i pomagać Ukrainie ale mógłby też chować się jak
    > Szolc albo negocjować jak Macron.

    Wydaje mi się, że tu akurat PiS to dobrze rozegrał. Moim zdaniem
    problemem jest to, że nie ma na kogo zagłosować. Na chwilę obecną nie
    widzę takiej partii, na którą bym chciał zagłosować.

    --
    Robert Tomasik

  • 14. Data: 2022-09-02 16:38:20
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 2 Sep 2022 13:11:32 +0200, Olin wrote:

    > Pisożyty chcą dalej doić po przyszłorocznych wyborach, więc muszą na kogoś
    > poszczuć, bo wszystko się wali i trzeba jakoś zająć suterena, to może
    > zapomni o inflacji.

    No, 1 wrzesnia jest tez dosc symboliczny ...
    ale za rok bedzie kolejny przed wyborami.

    J.

  • 15. Data: 2022-09-02 16:43:40
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Kviat napisał(a) :
    > A wracając do Niemców, to... to nie są ci sami Niemcy, którzy wzniecili
    > dwie poprzednie wojny. Tamci albo już nie żyją, albo robią w pieluchy i
    > nie mają siły wyjść z domu.

    Są ci sami. Trochę się jednak ucywilizowali. Nie koniecznie to taka
    zasłona dymna.
    Posłuchaj podcastów na youtubie Ziętek-Wielomskiej. O cywilizacji
    niemieckiej była seria, bodajże 4 odcinków. Pozwala to trochę
    zrozumieć kim są Niemcy i dlaczego są jacy są. I w ogóle chyba
    wyłącznie o Niemcach nagrywa.

    > Wyobraź sobie, że w jednym ze sklepów (Aldi) na kasie pracują osoby
    > niepełnosprawne (nie tylko z jakimiś ograniczeniami ruchowymi, również
    > opóźnieni umysłowo), strasznie długo im szło przesuwanie towarów nad
    > czytnikiem, problemy z koncentracją itp., a ludzie grzecznie czekają w
    > kolejce, nikt się nie denerwuje, ludzie uśmiechają się do siebie... i to
    > nie był jakiś wyjątkowy dzień w tym sklepie.
    > Dziwne, nie?

    No dziwne. Dla nas :-) Bo jakoś tak odnoszę wrażenie, że w państwach
    anglosaskich ludzie są bardziej życzliwi tak na co dzień, w
    codziennych sytuacjach i kontaktach z innymi ludźmi. Pierwszy szok
    przeżyłem jadąc do Berlina Zachodniego, gdy wchodziłem do jakiegoś
    sklepu. Od razu byłem witany przez obsługę, zanim otworzyłem usta.
    Potem zrobiłem dwuroczny eksperyment socjologiczny ;-) i wchodząc do
    polskich sklepów nigdy nie mówiłem pierwszy "dzień dobry". I chyba
    nigdy nie zostałem przywitany jako pierwszy :-)

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65

  • 16. Data: 2022-09-02 18:11:50
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 02.09.2022 o 16:43, Zbynek Ltd. pisze:

    > Są ci sami.

    To niemożliwe. Ludzie tak długo nie żyją.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 17. Data: 2022-09-02 18:26:25
    Od: KIKI <a...@a...com>

    On 02.09.2022 15:54, Robert Tomasik wrote:

    > Wydaje mi się, że tu akurat PiS to dobrze rozegrał. Moim zdaniem
    > problemem jest to, że nie ma na kogo zagłosować. Na chwilę obecną nie
    > widzę takiej partii, na którą bym chciał zagłosować.

    Powinna być demokraacja 3.0 taka aby można było posła odwołać przez
    internet i aby za złamanie obietnic dostawał paragraf KK. Kiedyś musi
    się to zmienić w tym kierunku.

  • 18. Data: 2022-09-02 18:43:54
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 02.09.2022 o 18:26, KIKI pisze:

    > Powinna być demokraacja 3.0 taka aby można było posła odwołać przez
    > internet i aby za złamanie obietnic dostawał paragraf KK. Kiedyś musi
    > się to zmienić w tym kierunku.

    Mnie by wystarczyło, bym mógł zagłosować - jak w wyborach samorządowych
    - na określoną osobę.

    --
    Robert Tomasik

  • 19. Data: 2022-09-02 18:46:19
    Od: KIKI <a...@a...com>

    On 02.09.2022 15:35, J.F wrote:

    > Fakt, ze cos im odbilo. Moze nie calemu narodowi, ale sporej czesci.
    > Faktycznie filozofia nadludzi?
    > W Iws tego nie bylo ...

    Dzisiaj podawali, że w Rosji 87% jest za wojną z Ukrainą i posłuchajcie
    co mówią mieszkańcy zaczepiani na ulicy czy ruscy na wakacjach w
    Europie. To jest dokładnie to co hailujący Niemcy przed wojną.

    > A gdzie tam, armia kosztuje i dobrze im bylo z niewielką.

    100 miliardów euro mają wydać na armię. Nie wiem czy to dobrze dla
    Europy. Moim zdaniem źle, bo jak poczują siłę to zrobią kolejną burdę.
    Jedyna szansa w tym, że F35 można będzie im wyłączyć zdalnie.

    > Nie mowie nie, ale jak widzisz i w tym cos sie zmienia.
    >
    > Poza tym to na razie byloby "kosztem Ukrainy, dla dobra wiekszosci
    > krajow Europy".

    Moim zdaniem to by było kosztem wszystkich krajów w Europie. Niemcy
    sobie obmyśliły plan, że za bardzo niską cenę gazu, prawdopodobnie dużo
    niższą niż my czy inni, będą mieli gazowy hub i władzę nad resztą
    krajów. Doskonale wiedzieli czym to śmierdzi, bo to jest oczywiste, że
    Rosja by szantażowała naziemnymi dostawami. Tak było z ropą do rafinerii
    w Możejkach jakby ktoś nie pamiętał. Rurociąg się zepsuł i nie ma go do
    dziś.
    Własny interes Niemiec ponad wszystko to jedno ale i chęć dokopania
    reszcie to drugie.

    Dziwi mnie tylko czemu sami tak wpadli w bagno i oddali przemysł
    Gazpromowi? Ja myślę, że to zwykła korupcja i zdrada kraju. Politycy
    przebierali nogami kiedy skończy się kadencja i zostaną dyrektorami w
    Moskwie.
    To są właśnie Niemcy, nieobliczalni. Teraz się boją dać parę czołgów
    żeby im Putin czegoś nie zrobił. Przecież ich nie napadnie, bo nie graniczą.
    Niemcy się musieli dogadać z Ruskimi i są teraz szantażowani przez Kreml.
    Bardziej im zależało na współpracy z Rosją niż na EU. W EU chcieli tylko
    mieć ostatnie zdanie.

    I to nie byłoby tylko kosztem Ukrainy, Putin by najechał po kolei
    wszystkich.

  • 20. Data: 2022-09-02 19:44:17
    Od: KIKI <a...@a...com>

    On 02.09.2022 18:43, Robert Tomasik wrote:

    > Mnie by wystarczyło, bym mógł zagłosować - jak w wyborach samorządowych
    > - na określoną osobę.

    Tak na początek OK ale przy tym mechanizm odwoływania też by się
    przydał. Referendum przez internet w ePUAP-ie.
    Nie ma żadnych przeciwwskazań, są algorytmy pozwalające anonimizować
    głosującego przy jednoczesnej możliwości sprawdzenia czy głos oddany na
    tak czy na nie.
    Jest blockchain do tego specjalny.