    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Reparacje wojenne od Niemiec mają szansę?
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Fri, 2 Sep 2022 12:44:55 +0200

    On Fri, 2 Sep 2022 12:03:54 +0200, KIKI wrote:

    > Ja myślę, że dla pozorów.

    Nie wyrazilismy checi, to sie nie dowiemy.

    Albo sie dowiedzilismy - mielibysmy dzis rurke z gazem i wojne.

    > To prawda i te ziemie, moim zdaniem, są lepsze niż były przed wojną w
    > sensie geograficznym.

    Ja tylko o pieniądzach :-)

    > No tak chodziło głównie o uznanie naszych granic zachodnich, Bierut
    > Bierutem ale chodziło o zamknięcie konfliktu.
    >
    > Tylko, że działania Niemiec są wrogie, armii nie mają, sprzętu nie mają
    > i dobrze by było żeby nie zbroili się. Przecież każdy przeczuwał czym
    > się skończy rura do Niemiec, że Rusek od razu użyje tych lądowych rur do
    > szantażu. Niemcy doskonale wiedzieli, że tam będzie.

    Z drugiej strony - Rosja kiedys znormalnieje.
    Beda chcieli samochody, telewizory, komputery, domki z basenami,
    a nie czolgi.
    Skad wiadomo, ze to nie pare lat temu nastąpiło?

    Dla Niemcow to niekoniecznie rura szantażu, ale tez drugie źrodło.
    I tansze, i konkurencje robi.

    I na koniec - gdzies tam trafilem na dane ile kosztuje tranzyt gazu.
    I mi wyszlo, ze to czysty biznes. Tzn mozliwosci szantażu dochodzą
    ekstra.

    A przy okazji źródlo do zarobku, jak będą Niemcy ten gaz dostarczac
    Holandii, Francji, Szwajcarii ...

    > Mnie tylko zastanawia kto sabotował niemiecki przemysł i oddał w ruskie
    > ręce gazownictwo i rafinerie u nich?

    Dobre pytanie. Schroeder? Niekoniecznie swiadomie.
    Ale przeciez minelo sporo czasu od jego kadencji, wiec ktos jeszcze
    musial. Tez niekoniecznie swiadomie.

    A moze po prostu "prywatyzacja" i "outsourcing" - takie modne slowa.
    I utracili strategiczną kontrole.

    A PiS nie wiadomo - chce utrzymac strategiczną kontrole, czy miec
    stołki dla swoich i media dla siebie ...

    > To nie tylko polityczne, wrogie działanie w zmowie z rosją. To też jakaś
    > gigantyczna korupcja u nich, tak tylko mówię :-)

    Cos w tym jest, gdy premier do Gazpromu trafia :-)

    J.