    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Reparacje wojenne od Niemiec mają szansę?
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Fri, 2 Sep 2022 11:47:21 +0200

    On Fri, 2 Sep 2022 09:51:05 +0200, KIKI wrote:
    > Reparacje wojenne od Niemiec mają szansę?
    > https://twitter.com/Reuters/status/15653073374721802
    33

    > Ja wiem, że to się tak nie da, no bo trzeba by się cofnąć do czasów
    > Imperium Romanum, kolonializmu niektórych krajów zachodnich i płacić
    > wstecznie.
    >
    > Ale czy to nie jest tak, że ostatnio Niemcy chciały za przeproszeniem
    > wyruchać pół europy na gazie na NS1 i NS2 robiąc nieformalne
    > porozumienie z Rosją przeciw nam? Przecież od razu było wiadomo jak się
    > to skończy, że te nitki z gazem staną się bronią.

    Trudno powiedziec, ze przeciw nam.
    Bardziej chyba przeciw Lukaszence.

    No i cos kojarze, ze proponowali nam odnoge z NS, choc moze to tylko
    dla pozorow.
    Ale mysmy dumnie powiedzieli "nie", bo chcielismy supportowac Ukraine.

    W sumie wyszlo chyba w miare niezle, mamy dwie rury i gazoport,
    tylko troche drogo.

    A jesli chodzi o reparacje:
    a) mam nadzieje, ze jakos rzetelnie wyliczyli wartosc i jest do tego
    stosowny spis w załączniku, i kontrowersje nie przekrocza 50%.

    b) Mularczyk mowi "pokażcie mi dokument". Bo rzekomo Bierut w 1953
    cos podpisal, tylko sladu po tym nie ma, nie opublikowane w DU.

    Tylko potem ponoc ustalenia potwierdzily nowe rzady w 1993 i juz
    2000cos.
    Jak niemiecki porzadek zadziala i znajdą ten papierek w swoich
    archiwach, to wyjdziemy na idiotow i pieniaczy.
    (zreszta zgodnie z prawdą za PiS ?)

    https://www.youtube.com/watch?v=kcFXaAJTIys

    c) Jakby nie patrzec, to dostalismy od Niemców "ziemie odzyskane",
    i to sa tez grube miliardy. W budynkach, fabrykach, weglu, miedzi.
    Żeby nie bylo, ze oni tez podliczą i kazą zwrocic roznice.
    Zreszta te podpisy byly glownie po to, zeby Niemcy uznali nowe
    granice, bo "wypędzonych" jest tam troche, i prawo wyborcze mają.

    A tu jeszcze Mularczyk mowi, ze zadecydowano za nas, a nic o nas
    bez nas ... to nam jeszcze Niemcy każą wyp* z zachodu, bo za nich
    tez zadecydowano i oni sie nie zgadzaja.

    d) zaraz Izrael zacznie liczyc ile pieniedzy im sie tych reparacji
    należy.

    Cos mi sie widzi, ze PiS usilnie chce puszke Pandory otworzyc.

    > Niemcy chciały w białych rękawiczkach wydymać pół europy przy okazji
    > zbrojąc Rosję, dostarczając technologie militarne.

    Tak to juz jest, ze jak kupujesz rope, wegiel i gaz, to cos trzeba
    sprzedac. Cos, co sie samemu produkuje. Bron dobra, bo droga.

    Rosja broni nie chce, bo sama produkuje, ale "technologie" to bardzo
    chetnie.

    > Nawet teraz Niemcy jakby bały się kompromatów na najwyższych polityków
    > niemieckich, którzy nawet sprzedali własny kraj.
    >
    > Teraz Niemcy ogłosiły modernizację armii za 100 miliardów euro i pewnie
    > za ileś lat kogoś napadną.

    Za iles lat, to sie moze okazac, ze znow maja przestarzałą bron.

    J.