  • 81. Data: 2022-09-13 11:30:48
    Temat: Re: Reparacje wojenne od Niemiec mają szansę?
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 12.09.2022 o 13:20, Olin pisze:

    > Nie wiem, które słowa są dla Ciebie niezrozumiałe, ale ogólnie rzecz
    > biorąc chodzi o to, że winny opóźnień jest przede wszystkim Trybunał
    > Konsumpcyjny i przyznał za to odszkodowanie. W 2021 Sąd Okręgowy w
    > Warszawie nakazał przywrócenie emki do po wysokości przed 1.10.2017
    > To sugeruje, że jednak da się dochodzić swoich praw przed sądem, a
    > pisałeś, że nie.

    Problemem jest to, że sądy pozawieszały sprawy na czas zajęcia
    stanowiska przez Sąd Najwyższy, a Sąd Najwyższy nie zajmuje stanowiska.
    To - tak w skrócie. Jestem głęboko przekonany, że to stanowisko może być
    tylko jedno i większość ludzi kiedyś wygra te sprawy, a Polska (czyli my
    wszyscy) zapłacimy olbrzymie odszkodowania, ale chwilowo nie o to chodzi.

    Chodzi o to, że rozpatrzenie czegoś, co gołym okiem widać, że jest
    oczywiste przeciągane na lata nie jest żadnym prawem do sądu. Równie
    dobrze można się powoływać na "sąd ostateczny", który najpewniej kiedyś
    nastąpi. To, że po czterech latach komuś się udało na wiele tysięcy
    represjonowanych, to też nie jest dowód czegokolwiek. Zwłaszcza, ze
    podobno jest tak, że Biuro Emerytalno-Renotowe nie odwołuje się tylko od
    tych spraw do kolejnych instancji, w których różnice są groszowe (renty
    rodzinne, gdzie renta po funkcjonariuszu jest kilka złotych wyższa od
    najniższej możliwej prawnie). Nie wiemy, o jaki przypadek w cytacie chodzi.

    --
    Robert Tomasik

  • 82. Data: 2022-09-13 11:44:26
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 13 Sep 2022 11:30:48 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Problemem jest to, że sądy pozawieszały sprawy na czas zajęcia
    > stanowiska przez Sąd Najwyższy, a Sąd Najwyższy nie zajmuje stanowiska.

    Zazwyczaj bardzo chwalisz PiS, jak to dobrze wszystko wymyśla, więc tym
    razem wyjątkowo się dołączę i przyznam, że są nad wyraz skuteczni.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl