  • 1. Data: 2022-08-30 13:10:11
    Temat: idzie nowe
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    https://wiadomosci.onet.pl/kraj/wplywowy-ksiadz-skaz
    any-za-molestowanie-dziecka-bronia-go-arystokraci/dt
    hd4mb
    https://oko.press/wplywowy-ksiadz-skazany-za-molesto
    wanie-dziecka-bronia-go-arystokraci-w-tym-senator-ja
    ckowski/

    Ksieża drżyjcie ...

    Ale trzy lata za pare pocałunków ... cos mi sie to za duzo wydaje,
    chyba, ze ktos zapomnial o zawiasach napisac.

    J.

  • 2. Data: 2022-08-30 17:26:36
    Temat: Re: idzie nowe
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 30.08.2022 o 13:10, J.F pisze:
    > Ksieża drżyjcie ...

    Zauważ, że nawet ONET to cytuje za OKO.PRESS. Sugerowałbym ostrożność i
    powstrzymanie się od komentowania aż do momentu, gdy jakaś bardziej
    wiarygodna informacja bedzie :-)

    --
    Robert Tomasik

  • 3. Data: 2022-08-30 18:29:49
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 30 Aug 2022 17:26:36 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Zauważ, że nawet ONET to cytuje za OKO.PRESS. Sugerowałbym ostrożność i
    > powstrzymanie się od komentowania aż do momentu, gdy jakaś bardziej
    > wiarygodna informacja bedzie :-)

    Zauwazylem, ale jest tego wiecej

    https://lodz.wyborcza.pl/lodz/7,35136,28843617,czy-p
    rawnik-z-ordo-iuris-ze-wsparciem-arystokracji-wybron
    i-ksiedza.html
    nie mam subskrypcji ... tez cytują?

    Bo faktycznie wiele stron cytuje okopress ... wszyscy przegapili?

    Ale co - myslisz, ze okopress sobie wyrok zmysliło?
    No, jakby tak podac ogolnie - "ksiadz Mirosław N. skazany" ... moglby
    sie ktos poczuc obrażony?
    Ale sa miejscowosci, funkcje, a i poreczyciele wymienieni z nazwiska.

    Natomiast wiadomo - każda mała informacja z tekstu moze byc
    naciągnieta.

    P.S. "diecezjalny psycholog i kapelan ziemian" ... pasuje do
    arystokracji i szlachty?

    J.

  • 4. Data: 2022-08-30 18:36:02
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 30.08.2022 o 18:29, J.F pisze:

    > Zauwazylem, ale jest tego wiecej

    Powiem tak - jak robert stara się umniejszyć znaczenie publikacji u
    "pismaków" to przypomina się hasło "nie wierzę w niezdementowane
    informacje":P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 5. Data: 2022-08-30 19:13:47
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 30 Aug 2022 18:36:02 +0200, Shrek wrote:

    > Powiem tak - jak robert stara się umniejszyć znaczenie publikacji u
    > "pismaków" to przypomina się hasło "nie wierzę w niezdementowane
    > informacje":P

    Ale co by nie mowic, to pismakom sie zdarzalo przeinaczac fakty.

    Ale tak teraz patrze na te "cytowania"
    https://infoskierniewice.pl/pl/11_wiadomosci/68460_w
    plywowy-ksiadz-ze-skierniewic-skazany-za-molestowani
    e-dziecka.html

    "Lewandowski w dokumencie wskazuje na szereg nieprawidłowości podczas
    przewodu z marca 2022 r. W jego opinii księdza - z powodu
    nieprawidłowego poinformowania o terminie rozprawy - pozbawiono
    możliwości złożenia wyjaśnień. "

    A tego jakos nie moge tu wyczytac
    https://oko.press/wplywowy-ksiadz-skazany-za-molesto
    wanie-dziecka-bronia-go-arystokraci-w-tym-senator-ja
    ckowski/

    Wiec rozwinęli informacje, czy wyczytali na innej stronie okopress?

    Za to czytam "Wyrok zapada już po czterech dniach i jest surowszy, niż
    chcieli śledczy"

    Jakos szybko mi sie wydaje. 4 dni rozpraw, 4 dni rozpraw w kolejnych
    dniach, czy jeszcze inaczej?
    No i jak - nie bylo oskarzonego na sali? Moze faktycznie zle
    powiadomiono ... obroncy tez nie bylo?

    Za to tak ogolnie patrząc:
    "Wśród ministrantów krążyły opowieści, że na jego obozach dzieją się
    dziwne rzeczy, bali się tam jeździć - wspomina w rozmowie z nami były
    kleryk."
    Ale tego nikt nie sprawdzi.
    A fakty takie, ze od 40 lat te obozy robia (co prawda fakt
    niesprawdzony). I dzieciom sie podoba.
    Sama ofiara (tez niesprawdzone)
    "po raz pierwszy jedzie do Mikaszówki w 2013 roku, ma 11 lat. Jego
    rodzice znają księdza N., utrzymują z nim koleżeńskie relacje, ksiądz
    bywa u nich w domu. Na obóz wysyłają syna ponownie w lipcu 2016 roku.
    Na koniec turnusu ksiądz N. proponuje 14-letniemu Pawłowi, by został
    dłużej i pomagał podczas następnych rekolekcji dla rodzin. Chłopak się
    zgadza. Wraz z kolegami pracują jako obsługa obozowego sklepiku."

    Czyli tez mu sie podobaly dwa pobyty.

    Sporadyczne takie zachowanie księdza?

    "Warunki - surowe. Nie ma elektryczności ani bieżącej wody, są za to
    czteroosobowe namioty. ,,[...] W tych warunkach dzieci i młodzież
    kształtują swoje charaktery, swoje ciało, a przede wszystkim swojego
    ducha" - piszą organizatorzy na stronie internetowej.

    Na obozach nie można też korzystać z telefonów komórkowych. Na
    początku turnusu oddaje się je do depozytu, a rozmowy z rodziną trzeba
    najpierw uzgadniać z opiekunami. Rodzice mają zakaz dzwonienia do
    dzieci i zakaz odwiedzin. ,,Wszelkie telefony oraz odwiedziny
    utrudniają i zaburzają funkcjonowanie obozu rekolekcyjnego" - głosi
    regulamin."

    Normalne, czy nienormalne?

    Telefony moze nie takie dziwne - ostatnio slysze o obozie harcerskim
    bez telefonow, zreszta gdzie je ładowac.
    Telefony od rodzicow w czasie rekolekcji ... moze i nieporządane.
    Zakaz odwiedzin ... dziwny jakis, ale wiekszosc dzieci widac
    zadowolona ..

    J.

  • 6. Data: 2022-08-30 19:30:22
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 30.08.2022 o 19:13, J.F pisze:

    > Ale co by nie mowic, to pismakom sie zdarzalo przeinaczac fakty.

    Ale zawsze jak robert się pieklił, to okazywało się że generalnie mają
    rację i wrzucają granat w jakieś gówno - zwykle albo policyjne albo
    kościółkowe (no dobra raz "strzeleckie" ale kościelny też był):P
    Zaczynam się zastanawiać, czy robert po godzinach w kościele nie robi;)

> [...]
    ckowski/

    > Wiec rozwinęli informacje, czy wyczytali na innej stronie okopress?

    A nawet jak za okopress to co? Kupa portali powtarza za pap...

    > Jakos szybko mi sie wydaje. 4 dni rozpraw, 4 dni rozpraw w kolejnych
    > dniach, czy jeszcze inaczej?
    > No i jak - nie bylo oskarzonego na sali? Moze faktycznie zle
    > powiadomiono ... obroncy tez nie bylo?

    Raczej nie - jak nie ma strony której stawiennictwo jest obowiązkowe to
    spada z wokandy.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 7. Data: 2022-08-30 19:44:10
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 30 Aug 2022 19:30:22 +0200, Shrek wrote:

> [...]
    > Zaczynam się zastanawiać, czy robert po godzinach w kościele nie robi;)

    wanie-dziecka-bronia-go-arystokraci-w-tym-senator-ja

    Ale tego akurat w okopress nie ma, wiec skad sie wzielo ?

    > Raczej nie - jak nie ma strony której stawiennictwo jest obowiązkowe to
    > spada z wokandy.

    Czyzby nie bylo obowiazkowe?
    Ale jesli byl obecny, to jakie naruszenie prawa do wypowiedzi?

    J.

  • 8. Data: 2022-08-30 20:27:30
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 30.08.2022 o 19:44, J.F pisze:

    > Ale tego akurat w okopress nie ma, wiec skad sie wzielo ?

    Wyszperali pismaki.

    > Czyzby nie bylo obowiazkowe?
    > Ale jesli byl obecny, to jakie naruszenie prawa do wypowiedzi?

    Nie wiem. NIech robert coś wymyśli;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 9. Data: 2022-08-30 20:49:23
    Temat: Ech ci geje w sutannach. ZAKAŁA NARODU!
    Od: _Master_ <M...@...pl>

  • 10. Data: 2022-08-30 21:59:29
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > Bo faktycznie wiele stron cytuje okopress ... wszyscy przegapili?
    > Ale co - myslisz, ze okopress sobie wyrok zmysliło?

    Oko.press przeważnie nic nie zmyśla, tylko często przedstawia w taki
    sposób, że jeśli nie wiesz o co chodzi, to od nich na pewno się nie
    dowiesz. U nas było kilka takich artykułów - przeważnie inspirowanych
    przez jednych polityków na drugich. W znanych mi wypadkach z realiami
    miały niewiele wspólnego. Daje to podstawy do obaw, że i w tych
    nieznanych mi sprawach te ich relacje są mało wiarygodne.

> [...]
    > naciągnieta.
    > P.S. "diecezjalny psycholog i kapelan ziemian" ... pasuje do

    Jak ktoś koniecznie próbuje coś naciągnąć :-) A już poważnie, choćby
    rzuca mi się w oczy wewnętrzna sprzeczność tego artykułu, bo albo można
    jeszcze wybronić księdza i nie ma wyroku, albo jest i nie ma kogo bronić.

    Po za tym, nie wiem o co pretensje, że bronią. Każdemu należy się
    uczciwy proces i nie bardzo rozumiem pretensje, że ma adwokata.

    --
    Robert Tomasik