  • 11. Data: 2008-06-24 13:32:05
    Temat: Re: zwrot towaru niezgodnego z umowa
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Kuba (aka cita)" <i...@...pl> napisał w wiadomości
    news:g3qpap$l9a$2@inews.gazeta.pl...
    > Tak jak pisalem wyżej - nic nie dostalem.
    >
    > Jak rozumiem moge odesłać felgi z pisemkiem o odstąpieniu od umowy - tylko co
    > w przypadku, kiedy je wyśle a na pieniądze bede czekał w nieskonczoność?

    albo jak sprzedawca nie odbierze paczki - bedziesz do tyłu na kosztach wysyłki
    na początek spróbuj załatwić sprawe przez allegro

  • 12. Data: 2008-06-24 13:36:14
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    gasper pisze:
> [...]
    > wysyłki
    > na początek spróbuj załatwić sprawe przez allegro

    Zawsze będzie do tyłu o koszta wysyłki - w przypadku zwrotu w ciągu
    10 dni, koszty wysyłki w obie strony nie są zwracane.

    L.

  • 13. Data: 2008-06-24 13:50:37
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Zawsze będzie do tyłu o koszta wysyłki - w przypadku zwrotu w ciągu 10 dni,
    > koszty wysyłki w obie strony nie są zwracane.

    ale chodzi mi o opłate za przesyłke zwrotną - a felgi małe nie są więc to też
    troche bedzie kosztować

  • 14. Data: 2008-06-24 13:55:44
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    gasper pisze:
    > Użytkownik "Liwiusz" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > ale chodzi mi o opłate za przesyłke zwrotną - a felgi małe nie są więc
    > to też troche bedzie kosztować

    Nie ma znaczenia w którą stronę - za żądną przesyłkę sprzedawca Ci nie
    zwróci.
    Możesz dostać jedynie zwrot ceny towaru.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 15. Data: 2008-06-24 14:01:36
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    > Nie ma znaczenia w którą stronę - za żądną przesyłkę sprzedawca Ci nie zwróci.
    > Możesz dostać jedynie zwrot ceny towaru.

    wiem to !!!! ale sprzedawca może nie odebrać przesyłki i wtedy firma kurierska
    policzy za kolejną przesyłke a przy felgach to niemało - i kupujący będzie
    jeszcze jedną przesyłke do tyłu!!!

  • 16. Data: 2008-06-24 14:04:05
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    > Nie ma znaczenia w którą stronę - za żądną przesyłkę sprzedawca Ci nie zwróci.
    > Możesz dostać jedynie zwrot ceny towaru.

    no i dlatego lepiej reklamować niż zwrócić - przy uznanej reklamacji sprzedawca
    pokryje koszty

  • 17. Data: 2008-06-24 14:53:23
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 24 Jun 2008, Kuba (aka cita) wrote:

    > Od początku..
    > Kupilem przez allegro felgi do mojego samochodu.
    > Felgi sprzedaje firma (na marginesie - jak sie okazuje po pieczątce - firma
    > budowlana). Aukcja na allegro

    Dla porządku: niemal na pewno nie kupiłeś na aukcji.
    "Kup teraz" to nie jest (z prawnego p. widzenia) aukcja, lecz zwykła
    sprzedaż, co przypadkiem stawia Cię w uprzywilejowanej sytuacji :)
    Niemniej, jakbyś jednak *naprawdę* kupował na aukcji (z licytacją itepe)
    to miej to na uwadze - np. przepisy konsumenckie takich zdarzeń nie
    obejmują!

    pzdr, Gotfryd

  • 18. Data: 2008-06-24 15:02:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 24 Jun 2008, Kuba (aka cita) wrote:

    > Jak rozumiem moge odesłać felgi z pisemkiem o odstąpieniu od umowy - tylko co
    > w przypadku, kiedy je wyśle a na pieniądze bede czekał w nieskonczoność?

    Nie wiem, czy zauważyłeś, co pisała Maddy: pismo *z reklamacją o uznanie
    niezgodności z umową*.
    Poleconym, w wersji "hard" za potwierdzeniem odbioru :]
    Jeśli w ciągu 14 dni od otrzymania kierownik nie znajdzie czasu, aby
    "rozpatrzeć reklamację", to po odczekaniu na wszelki wypadek paru
    dni (aby uniknąć sporu, czy czas przesyłania pocztą się liczy czy nie)
    radośnie go powiadomisz że uznał reklamację.
    Przecież to ich wina, a nie Twoje widzimisię, prawda?

    > Czy mógłbym prosić o jakiś wzór takiewgo pisma, ktore mógłbym do nich wysłać,
    > a byloby jakoś "prawniczo" skonstruowane?

    Chyba coś pisałeś że do federacji konsumentów zajrzałeś? :)

    pzdr, Gotfryd

  • 19. Data: 2008-06-24 15:47:05
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał w wiadomości
    > Dla porządku: niemal na pewno nie kupiłeś na aukcji.
    > "Kup teraz" to nie jest (z prawnego p. widzenia) aukcja,

    no i tu jest pies pogrzebany - dlaczego? jeden powie, że jest aukcją KT a drugi,
    że nie - i co zrobisz?

  • 20. Data: 2008-06-24 15:54:01
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    gasper pisze:
    > wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0806241651180.960@quad...
    >
    > no i tu jest pies pogrzebany - dlaczego? jeden powie, że jest aukcją KT
    > a drugi, że nie - i co zrobisz?

    Gotfryd wyraził się nieprecyzyjnie ;) Nie chodzi o aukcję, tylko o
    licytację.

    L.