  • 1. Data: 2008-06-24 09:05:25
    Temat: Sklep internetowy - odmowa sprzedazy
    Od: Jasko Bartnik <b...@g...com>

    Witamm serdecznie.

    Chcialem sie dowiedziec, czy sklep moze odmowic sprzedazy towaru,
    ktory oferuje. Wchodze na ich strone, pojawia sie produkt, ktorego
    szukam, klikam "zamawiam", przechodze przez formularz od zamawiania
    towaru i dostaje mailem potwierdzenie zlozenia zamowienia.

    Sklep odzywa sie, ze towaru nie ma i miec nie bedzie, dlatego nie moga
    zrealizowac zamowienia. Zastanawiam sie, czy cos takiego mogloby
    przejsc na serwisie aukcyjnym - sprzedawac nie towar ale samo
    zamowienie i tlumaczyc sie, ze do umowy kupna-sprzedazy nie doszlo, bo
    oni maja takie widzi-misie i swoje regulaminy.

    Ich regulamin glosi cos takiego:
    § 2 Przedmiot transakcji
    1. Przedmiotem transakcji w sklepie internetowym Electromarket.pl są
    towary uwidocznione na stronach WWW sklepu internetowego
    Electromarket.pl w chwili składania zamówienia, z zastrzeżeniem pkt 5
    niniejszego paragrafu.
    5. Niektóre z oferowanych towarów mogą być w danej chwili niedostępne.
    W takim przypadku Sprzedawca nie jest związany ofertą kupna, zaś
    pracownik Sklepu niezwłocznie informuje o tym fakcie Klienta.

    Czy to ma prawne rece i nogi? Czy juz samo wystawienie przedmiotu z
    cena w ramach sklepu nie jest "oferta handlowa"?

    Czy mozna sie domagac wydania takiego towaru?

    Z gory dziekuje za pomocne odpowiedzi.

  • 2. Data: 2008-06-24 10:09:14
    Temat: Re: Sklep internetowy - odmowa sprzedazy
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 24 Jun 2008, Jasko Bartnik wrote:

    > Czy to ma prawne rece i nogi? Czy juz samo wystawienie przedmiotu
    > z cena w ramach sklepu nie jest "oferta handlowa"?

    Odpowiedz sobie sam: a czym różni się takie "wystawienie" od reklamy
    (np. w gazecie) przy której podano cenę?
    Sklep mówi: "to jest wstępna informacja handlowa do negocjacji" :]

    > Czy mozna sie domagac wydania takiego towaru?

    AFAIK przy podanych warunkach nie...

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2008-06-25 01:11:38
    Od: "Stefek W." <s...@g...pl>

    Użytkownik Jasko Bartnik napisał:
> [...]
    > towaru i dostaje mailem potwierdzenie zlozenia zamowienia.
    >
    > Sklep odzywa sie, ze towaru nie ma i miec nie bedzie, dlatego nie moga

    Ale ty się uparłeś i będziesz się włóczył po sądach?
    Boszsz..

  • 4. Data: 2008-06-25 07:25:46
    Od: "Marek Radwański" <l...@W...gazeta.pl>

    Jasko Bartnik <b...@g...com> napisał(a):

    > Witamm serdecznie.

    ciach

    > Czy można sie domagać wydania takiego towaru?
    >
    > Z góry dziękuje za pomocne odpowiedzi.

    wyluzuj bracie :))

    pzdr
    marek radwański

  • 5. Data: 2008-06-25 07:32:58
    Od: Marian <m...@a...pl>

    Jasko Bartnik wrote:
    > Czy mozna sie domagac wydania takiego towaru?
    >
    > Z gory dziekuje za pomocne odpowiedzi.

    OMHO domagac sie mozna, ale szybciej jest zaglosowac butami...

    :)

  • 6. Data: 2008-06-25 10:35:16
    Od: Jasko Bartnik <b...@g...com>

    >   Odpowiedz sobie sam: a czym różni się takie "wystawienie" od reklamy
    > (np. w gazecie) przy której podano cenę?
    >   Sklep mówi: "to jest wstępna informacja handlowa do negocjacji" :]

    Ale mi to bardziej przypomina sytuacje: produkt lezy na polce z
    przyklejona cena, bierzesz go do koszyka a przy kasie mowia - nie
    sprzedamy, bo produktu nie bylo, nie ma i nie bedzie. Ja rozumiem, ze
    kazdy moze sie pomylic i dac np. stara cene na produkcie, zapomniec
    sprawdzic stan magazynowy czy cos podobnego - ale isc w zaparte, ze
    takiego produktu nigdy nie mieli i nie planuje miec?! Saturny i MM jak
    daja jakies "megapromocje", to przynajmniej podaja od ktorej godziny i
    ktorego dnia jest ta promocja, zeby miec swiadomosc, ze moze na cala
    Polske jest tylko jeden egzemplarz w takiej cenie :)

    Na serio klient jest bezsilny na takie prowokacje sklepu? Ze oni sie
    np. reklamuja 62" plazma znanej firmy na "sz" za 1000 zl a w praktyce
    nigdy tego w sklepie nie bylo...

  • 7. Data: 2008-06-25 10:44:14
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Jasko Bartnik napisał(a):

    > Ale mi to bardziej przypomina sytuacje: produkt lezy na polce z
    > przyklejona cena, bierzesz go do koszyka a przy kasie mowia - nie
    > sprzedamy, bo produktu nie bylo, nie ma i nie bedzie.

    Chyba lezy na półce zdjęcie produktu bo sklepy internetowe nie
    prezentuja produktu tylko jego opis/zdjecie oraz cene, ktora zwykle nie
    ma nic wspolnego z cena produktu. Mechanizm zwykle jest taki, ze jak
    Klient kliknie to sklep dopiero szuka produktu u dystrybutora :)

    Od kiedy pojawiły się porównywarki cenowe to taka praktyka staje się
    wręcz normą.

    j.

  • 8. Data: 2008-06-25 11:56:59
    Od: WitCha <c...@d...vito>

    Jasko Bartnik wrote:

> [...]
    > towaru i dostaje mailem potwierdzenie zlozenia zamowienia.
    >
    > Sklep odzywa sie, ze towaru nie ma i miec nie bedzie, dlatego nie moga

    Często robisz zakupy w sieci? Taka sytuacja to norma, gdybym był
    pieniaczem, nic innego bym nie robił, a jedynie ścigał sklepy za
    niezrealizowane zamówienia. Głosuję nogami - sklepy, które nie
    uaktualniają swojej oferty, wpisuję na swoją czarną listę i korzystam z
    usług kilku pewniaków.

    > Czy mozna sie domagac wydania takiego towaru?

    Domagać się można wielu rzeczy :-) Tylko czy nie szkoda na to czasu?
    Skoro nie mają i mieć nie będą, to co, mają Ci wyczarować?

    --

    Pozdrowienia

  • 9. Data: 2008-06-25 13:19:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 25 Jun 2008, Jasko Bartnik wrote:

    > Ale mi to bardziej przypomina sytuacje: produkt lezy na polce
    > z przyklejona cena, bierzesz go do koszyka

    ...i to kładzie porównanie.
    Idzie o to, że przejęcie posiadania (a skoro wziąłeś go do koszyka
    to wszelkie znamiona posiadania wypełniasz!) wpływa na inne aspekty
    czynności prawnych - np. jest warunkiem przejęcia własności rzeczy
    oznaczonej tylko co do gatunku.

    > a przy kasie mowia - nie
    > sprzedamy, bo produktu nie bylo, nie ma i nie bedzie.

    Hm... jak nie ma, to proszę nie naliczać kwoty na metce leżącej
    w koszyku, ja wychodzę ;)

    > Na serio klient jest bezsilny na takie prowokacje sklepu?

    Nie wiem.
    Przeciw bezsilności przemawia fakt, że uparty klient allegro
    wyegzekwował zakup samochodu który sprzedawca wystawił od b.
    niskiej ceny początkowej AFAIR, mimo że sprzedawca dzielnie ;)
    się bronił, włącznie z tym że odważył się powiedzieć wysokiemu
    sądowi (a przynajmniej tak napisali w opisie procesu) że
    "samochodu tak naprawdę nie ma, chciał tylko sprawdzić
    za ile można by sprzedać jakby miał" :>
    AFAIR (piszę "z głowy czyli z niczego") w.s. objaśnił "testera",
    że rozumie, ale skoro umowę zawarł to niech się wywiąże (czyli
    kupi i sprzeda) :>
    Zastrzeżenie: to była licytacja z podanym opisem itp.

    Sklep się pewnie wyłga, że mieć mieli (albo mieli zamówione) ale
    z przyczyn od nich niezależnych towar wybył/nie dotarł itepe.

    > Ze oni sie
    > np. reklamuja 62" plazma znanej firmy na "sz" za 1000 zl a w praktyce
    > nigdy tego w sklepie nie bylo...

    No i to - paradoksalnie - IMO może działać na ich korzyść.
    Bo całkiem sporo sklepów tak działa, że proponuje de facto możliwość
    ściągnięcia towaru na zamówienie - czyli jest to 'zwyczaj' :],
    a potwierdzenie klientowi służy właśnie do złożenia zobowiązania
    że "ściągną".

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2008-06-25 17:21:31
    Od: Jasko Bartnik <b...@g...com>

    On 25 Cze, 15:19, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:
> [...]
    > ściągnięcia towaru na zamówienie - czyli jest to 'zwyczaj' :],
    > a potwierdzenie klientowi służy właśnie do złożenia zobowiązania

    Czas zaczac sprzedawac na allegro "zamowienia" na towary :) Z drugiej
    strony tam sa negatywy, ktore moga popsuc nieco opinie sprzedawcy. Z
    trzeciej zas strony jest na ceneo jeden moj "ulubiony" sklep, ktory
    opinie ma beznadziejna, wszyscy prawie na niego marudza ale sie
    kupuje, bo tanio... tylko trzeba ponad miesiac na towar czekac.