  • 1. Data: 2008-06-24 11:01:46
    Temat: zwrot towaru niezgodnego z umowa
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <i...@...pl>

    Witam,
    nie wiem na ile jestem w stanie otrzymać jakąś pomoc na tej grupie, ale kto
    pyta nie błądzi.
    Na prawie sie nie znam, ale doczytalem na googlowni o czymś takim jak
    niezgodność towaru z umową, nie wszystko jednek jest dla mnie jasne.

    Od początku..
    Kupilem przez allegro felgi do mojego samochodu.
    Felgi sprzedaje firma (na marginesie - jak sie okazuje po pieczątce - firma
    budowlana). Aukcja na allegro wyraźnie opisuje kupione przeze mnie felgi
    jako pasujące do Mercedesa E klasa.
    Kliknąłem Kup-teraz, wplaciłem siano na konto. Felgi otrzymałem w krótkim
    czasie.
    Niestety felgi nie pasują do mojego samochodu (Mercedes E klasa - żeby nie
    bylo).
    Dzwonie i mówie, ze nie pasują i że chce oddać felgi. Niestety tu zaczynają
    sie schody, bo kierownik nie chce nawet o tym słyszec i w zasadzie teraz już
    nie mam nawet mozliwości rozmowy z nim (a tylko On zajmuje sie w tej firmie
    budowlaniej sprzedażą felg). Albo jest poza firmą, albo jest zajęty i tyle.
    Proponuje mi wymiane felg na inne (chętnie bym sie zgodził, ale ja chce ten
    wzór felg, a to niestety determinuje to, ze felgi nie pasują do mojego auta,
    wiec wymiana na inne nie wchodiz w gre). Drugą opcją jest otrzymanie od nich
    dystansów do felg (taki kołnież, który zakłada sie między felge a piaste -
    jednak to już nie jest oryginalne połączenie koła z samochodem i nie chce
    partyzanckich rozwiązań - wiec też nie wchodzi w gre.
    Felgi są oczywiście w stanie takim, w jakim je otrzymałem, opakowania są
    nieuszkodzone - wszystko dokladnie tak jak do mnie dotarło.
    Chce oddać felgi, jestem w stanie pokryć koszt wysyłki także i w tą strone.

    Nie wiem jakich argumentów użyć, aby móc zwrócić towar, ktory okazał sie
    inny niż w opisie aukcji.
    Wygoglałem narazie
    "Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie
    Kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca 2002 r. (Dz. U. 141 poz. 1176)"
    Rozdział 1
    Sprzedaż konsumencka
    Art6
    oraz
    Art 8, pkt 4

    ... niestety nie znam sie zupełnie na prawie i nie wiem nawet czego
    dokladnie szukac.
    Czy ktoś jest w stanie mi jakoś pomóc?
    Gdzie sie zwrócić, co napisać, co powiedziec...
    Felgi kosztowały niewiele - raptem 1100 zł. Żaden majątek, ale jestem na
    maksa wkurzony, bo traktują mnie jak śmiecia bez żadnych praw
    Do ichniejszej firmy mam prawie 300km i nie chce mi sie tam jechac... jednak
    jestem na tyle poirytowany, że jesli nie pomogą prośby/groźby wsiąde w auto
    i zawioze im te felgi, mimo,. ze na samo paliwo wydam ze 300 zl.
    Wolałbym jednak w jakiś sprytny sposob udowodnić im, ze mam racje (bo mam -
    prawda?) i zmusić ich do zmiany stanowiska.

    help ;)

    Kuba (aka cita) gg:1461968

  • 2. Data: 2008-06-24 11:54:00
    Temat: Re: zwrot towaru niezgodnego z umowa
    Od: "Loko" <l...@l...pl>

    1. Jeżeli nie mineło 10 dni od otrzymania felg to masz prawo spakowac felgi
    i odesłac z oświadczeniem, że odstępujesz od umowy.

    2. Jeżeli mineło 10 dni od otrzymania felg to pakujesz felgi i odsyłasz z
    pismem reklamacyjnym że żądasz wymiany na towar zgodny z umową lub zwrot
    gotówki.

    Loko

  • 3. Data: 2008-06-24 12:16:22
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Loko" <l...@l...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > pismem reklamacyjnym że żądasz wymiany na towar zgodny z umową lub zwrot

    ad. 1 - nie zawsze można odstąpić od umowy - nie napisał czy brał fakture na
    firme

  • 4. Data: 2008-06-24 12:22:07
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Loko pisze:
    > 1. Jeżeli nie mineło 10 dni od otrzymania felg to masz prawo spakowac felgi
    > i odesłac z oświadczeniem, że odstępujesz od umowy.

    Mysle ze nie zostal o tym poinformowany na pismie, oraz nie dostal druku
    pisma odstepujacego od umowy, wiec ten termin sie troche wydluza :)

    Jacek Kustra

  • 5. Data: 2008-06-24 12:23:32
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    gasper pisze:

    > ad. 1 - nie zawsze można odstąpić od umowy - nie napisał czy brał fakture na
    > firme

    Zgadza sie :)

    Jacek Kustra

  • 6. Data: 2008-06-24 12:27:25
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <i...@...pl>

    gasper wrote:
    > Użytkownik "Loko" <l...@l...pl> napisał w wiadomości

    > ad. 1 - nie zawsze można odstąpić od umowy - nie napisał czy brał
    > fakture na firme

    nie, kupowałem prywatnie - nie dostałem żadnego dokumentu potwierdzającego
    nabycie (co jest wg mnie kolejnym argumentem do wykorzystania na drodze
    prawnej)
    mam tylko list przewozowy podbity pieczątką firmy.

    Kuba (aka cita) gg:1461968
    www.autoeden.com.pl
    www.cita.pl

  • 7. Data: 2008-06-24 12:28:54
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <i...@...pl>

    castrol wrote:

    > Mysle ze nie zostal o tym poinformowany na pismie, oraz nie dostal
    > druku pisma odstepujacego od umowy, wiec ten termin sie troche
    > wydluza :)

    Tak jak pisalem wyżej - nic nie dostalem.

    Jak rozumiem moge odesłać felgi z pisemkiem o odstąpieniu od umowy - tylko
    co w przypadku, kiedy je wyśle a na pieniądze bede czekał w nieskonczoność?

    Czy mógłbym prosić o jakiś wzór takiewgo pisma, ktore mógłbym do nich
    wysłać, a byloby jakoś "prawniczo" skonstruowane?

    Kuba (aka cita) gg:1461968
    www.autoeden.com.pl
    www.cita.pl

  • 8. Data: 2008-06-24 12:32:07
    Od: Juzek Kocimientka <k...@i...pl>

    Kuba (aka cita) pisze:

    > Jak rozumiem moge odesłać felgi z pisemkiem o odstąpieniu od umowy -
    > tylko co w przypadku, kiedy je wyśle a na pieniądze bede czekał w
    > nieskonczoność?

    Założysz sprawę w sądzie w trybie uproszczonym a po kilku miesiącach
    komornik ściągnie dla ciebie pieniądze. I będzie to buraków z tej firmy
    kosztowało circa about dwa razy tyle co te felgi.

  • 9. Data: 2008-06-24 13:03:53
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <i...@...pl>

    Juzek Kocimientka wrote:

    > Założysz sprawę w sądzie w trybie uproszczonym a po kilku miesiącach
    > komornik ściągnie dla ciebie pieniądze. I będzie to buraków z tej
    > firmy kosztowało circa about dwa razy tyle co te felgi.

    i już mi sie to podoba. Bo jesli faktycznie nie będą chcieli zmienić zdania,
    to dla mnie ten zamrożony 1000 nie stanowi wielkiego problemu ... ale nie
    lubie takich sytuacji .. bo i po co :(

    Tak czy inaczej zdecydowanie nie lubie sądów i takich tam ... wiec wolałbym
    napisać im coś, co spowoduje, ze po prostu sobie odpuszczą

    Kuba (aka cita) gg:1461968
    www.autoeden.com.pl
    www.cita.pl

  • 10. Data: 2008-06-24 13:21:10
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    Juzek Kocimientka pisze:

    > Założysz sprawę w sądzie w trybie uproszczonym a po kilku miesiącach
    > komornik ściągnie dla ciebie pieniądze. I będzie to buraków z tej firmy
    > kosztowało circa about dwa razy tyle co te felgi.

    Na czym polega uproszczenie postępowania uproszczonego, że tak warto
    o nim wspominać?

    L.