  • 1. Data: 2008-06-24 14:18:28
    Temat: Wykroczenie - dane sprawcy
    Od: "Pokrzywdzony" <a...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Zostało popełnione wobec mnie wykroczenie (zostałem zaatakowany przez psa),
    sprawca został ukarany mandatem. Chciałbym domagać się na drodze cywilnej
    odszkodowania. Jednakże pani policjantka powiedziała, że nie może mi przekazać
    danych sprawcy.

    Według niej mogę złożyć pozew bez danych pozwanego i poprosić sąd o
    zażądanie jego danych od policji.

    Według mnie powinienem dane pozwanego podać w pozwie.

    Kto ma rację? Jeśli ja, to na jakie przepisy mogę się powoływać?

  • 2. Data: 2008-06-24 17:32:46
    Temat: Re: Wykroczenie - dane sprawcy
    Od: "kuba " <j...@W...gazeta.pl>

    Pokrzywdzony <a...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > Według mnie powinienem dane pozwanego podać w pozwie.
    >
    > Kto ma rację? Jeśli ja, to na jakie przepisy mogę się powoływać?

    Ty, ale musisz to zrobić na piśmie, z uzasadnieniem i powołać się na art. 29
    ustawy o ochronie danych osobowych.

    kuba

  • 3. Data: 2008-06-24 18:40:33
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <h...@i...pl>

    Użytkownik "Pokrzywdzony" <a...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w
    wiadomości news:g3qvnj$ka4$1@inews.gazeta.pl...

    >Chciałbym domagać się na drodze cywilnej
    > odszkodowania.

    Miej tylko jasnosc ze tu nie stany wiec nie dostaniesz odszkodowania za
    wyimaginowane szkody moralne i 10 letnie sesje u psychoterapeuty. Koszt
    zniszczonej odziezy, lekarstw i ewentualne straty finansowe jesli ugryzienie
    uniemozliwilo ci wykonywanie pracy zarobkowej i tyle. Moim zdaniem wiecej
    zachodu niz to warte. Prosciej uderzyc do wlasciciela burka - moj ma
    wykupione OC wiec zamiast szlajac sie po sadach dostalbys po prostu nr
    polisy i poszedl przekonywac TU o swoich szkodach:)

    Druga sprawa - bardziej niz o odszkodowanie martwilabym sie o to zeby pies
    zostal poddany obserwacji weterynaryjnej wykluczajacej wscieklizne. Fakt
    posiadania przez psa aktualnych szczepien nie jest wystarczajacy. Po takim
    incydencie pies powinien zostac poddany obserwacji weterynaryjnej a ty
    poinformowany o jej rezultatach. Od wynikow tej obserwacji zalezy bowiem czy
    powinienes byc zaszczepiony czy nie. Info ze strony kliniki weterynaryjnej
    obowiązkowi obserwacji podlegają wszystkie zwierzęta, które ukąsiły
    człowieka. W momencie kiedy człowiek pokąsany przez zwierze uda się do
    lekarza zostaje wszczęta procedura obserwacji. Lekarz powiadamia sanepid, a
    ten przesyła nakaz doprowadzenia zwierzęcia do lecznicy weterynaryjnej w
    celu obserwacji czy dane zwierze nie jest chore na wściekliznę. Nie ma
    znaczenia czy dane zwierze było szczepione na wściekliznę czy nie.
    Właściciel ma obowiązek przyprowadzić zwierzę w celu badania 1,5,10 i 15
    dnia po pokąsaniu. W czasie obserwacji właściciel musi zabezpieczyć zwierzę
    aby nie uciekło. Jeśli nie wystąpią w tym czasie objawy nerwowe to przy
    ostatnim badaniu właściciel dostaje zaświadczenie dla sanepidu że dane
    zwierze jest zdrowe. Obserwacji lekarz dokonuje na koszt właściciela
    zwierzęcia. W przypadku gdy człowiek został pogryziony przez zwierzę obce,
    które uciekło i nie można dokonać obserwacji musi zostać poddany
    kilkakrotnemu szczepieniu przeciw wściekliźnie.

    W związku z tym, że szczepienie to nie jest obojętne dla zdrowia człowieka
    należy zrobić wszystko aby odnaleźć zwierze i doprowadzić je na obserwacje.

    HaNkA

  • 4. Data: 2008-06-26 12:19:53
    Od: "Pokrzywdzony" <a...@W...gazeta.pl>

    kuba <j...@W...gazeta.pl> napisał(a):

    > Ty, ale musisz to zrobić na piśmie, z uzasadnieniem i powołać się na art. 29
    > ustawy o ochronie danych osobowych.

    Rozmawiałem dziś z policjantem prowadzącym tę sprawę, on szczerze jest
    przekonany, że nie może mi podać danych sprawcy. Podobno jego szef, czyli
    komendant komisariatu, też ma takie zdanie na ten temat.

    Podobno "w tego typu sprawach" sądy zwracają się do nich o dane. Szczerze w
    to wątpię. Nie uważam policjanta za specjalistę z prawa cywilnego, zwłaszcza,
    że twierdził, że będzie mnie sprawa kosztować 300zł, czyli ewidentnie pomylił
    normalną sprawę cywilną z prywatnym aktem oskarżenia.

    Zatem mam zamiar wystąpić o te dane na piśmie. Czy adresatem pisma może być
    komendant komisariatu? Jaki jest termin na odpowiedź? W razie odpowiedzi
    odmownej, czy przysługuje mi środek odwoławczy, a jeśli tak, to do kogo?

  • 5. Data: 2008-06-26 12:24:18
    Od: "Marek Kondrat" <a...@W...gazeta.pl>

    HaNkA ReDhUnTeR <h...@i...pl> napisał(a):

> [...]
    > wykupione OC wiec zamiast szlajac sie po sadach dostalbys po prostu nr
    > polisy i poszedl przekonywac TU o swoich szkodach:)

    Szkody są stricte materialne: koszt badania mojego psa, który też został
    poszkodowany, oraz koszt uszkodzonego ubrania.

    Właściciel burka nie jest ubezpieczony, w dodatku jest to osoba o
    "zaburzonej psychice" krótko mówiąc. Dogadanie się jest nierealne.

  • 6. Data: 2008-06-26 12:26:42
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Pokrzywdzony" <a...@W...gazeta.pl> napisał
    > Zatem mam zamiar wystąpić o te dane na piśmie. Czy adresatem pisma może
    > być
    > komendant komisariatu?

    Może. A może zaadresuj do Komendanta Miejskiego lub Powiatowego. Jak ktoś
    "na górze" podejmie decyzje w tej sprawie, a pismo z szeregiem adnotacji i
    pieczątek trafi w końcu do komisariatu - nie będzie im już tak łatwo
    odmówić.

  • 7. Data: 2008-07-10 08:36:28
    Od: "Pokrzywdzony" <a...@W...gazeta.pl>

    Piotr [trzykoty] <t...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > "na górze" podejmie decyzje w tej sprawie, a pismo z szeregiem adnotacji i
    > pieczątek trafi w końcu do komisariatu - nie będzie im już tak łatwo

    Dziękuję grupowiczom za pomoc. Wysłałem pismo do komendanta tego
    komisariatu. Trafiło ono do policjanta, który zajmował się sprawą. Jeszcze w
    dniu otrzymania pisma podczas rozmowy telefonicznej z nim policjant mówił, że
    odpowiedź będzie odmowna.

    Jednakże po tygodniu przyszło pismo z podanym adresem sprawcy.

    Powołałem się na wspomniany artykuł ustawy o ochronie danych osobowych, jak
    również na obowiązek wskazania przeze mnie danych pozwanego w pozwie,
    obowiązku wysłania przedsądownego wezwania do zapłaty i o konieczności
    prawidłowego wyboru sądu według miejsca zamieszkania powoda - żadnych z tych
    rzeczy nie mógłbym zrobić bez znajomości danych sprawcy.

    Dziękuję!

  • 8. Data: 2008-07-10 08:39:00
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Pokrzywdzony pisze:

    > prawidłowego wyboru sądu według miejsca zamieszkania powoda - żadnych z tych

    Chyba pozwanego? ;)

    L.