  • 21. Data: 2008-06-24 16:22:07
    Temat: Re: zwrot towaru niezgodnego z umowa
    Od: "Prawicowiec pełną gębą." <p...@j...qe>

    Kuba (aka cita) pisze:

    > i już mi sie to podoba. Bo jesli faktycznie nie będą chcieli zmienić
    > zdania, to dla mnie ten zamrożony 1000 nie stanowi wielkiego problemu
    > ... ale nie lubie takich sytuacji .. bo i po co :(
    >
    > Tak czy inaczej zdecydowanie nie lubie sądów i takich tam ... wiec
    > wolałbym napisać im coś, co spowoduje, ze po prostu sobie odpuszczą

    Tak, czy inaczej, musisz im towar zwrócić i dostarczyć pisemne
    oświadczenie o odstąpieniu od umowy.

    Postrasz ich też urzędem skarbowym - brak dowodu zakupu. Chociaż
    teoretycznie mogą być zwolnieni z kasy fiskalnej i vatu, jadnakże jako
    firma budowlana zatrudniająca pracowników, to wątpie.

  • 22. Data: 2008-06-24 16:25:09
    Od: "Prawicowiec pełną gębą." <p...@j...qe>

    gasper pisze:

    > na początek spróbuj załatwić sprawe przez allegro

    Zła rada, szkoda czasu. Już dzisiaj moge Ci dać odpowiedź co Allegro na to:

    ...sugerujemy załatwienie sprawy z kontrahentem .....my nie
    ingerujemy...od tego są sądy powszechne i policja... itp.

    Od razu odsyłać felgi i odstąpienie od umowy osobnym listem poleconym,
    za POTWIERDZENIEM ODBIORU.

  • 23. Data: 2008-06-24 16:26:55
    Od: "Prawicowiec pełną gębą." <p...@j...qe>

    Liwiusz pisze:

    > Gotfryd wyraził się nieprecyzyjnie ;) Nie chodzi o aukcję, tylko o
    > licytację.
    >
    > L.

    ta, jeżeli to było na licytacji, to nie może odstąpić od umowy zawartej
    na odległość. Tylko niezgodność z umowa.

  • 24. Data: 2008-06-24 16:28:46
    Od: "Prawicowiec pełną gębą." <p...@j...qe>

    gasper pisze:

    > wiem to !!!! ale sprzedawca może nie odebrać przesyłki i wtedy firma
    > kurierska policzy za kolejną przesyłke a przy felgach to niemało - i
    > kupujący będzie jeszcze jedną przesyłke do tyłu!!!

    Ale zrozum, że musi dostarczyć sprzedawcy towar. Nie ma innego rozwiazania.
    Jak nie odbierze, to do rzecznika i federacji konsumentów i próbować
    dochodzić wszystkiego na drdze sądowej

  • 25. Data: 2008-06-24 16:35:14
    Od: "Prawicowiec pełną gębą." <p...@j...qe>

    gasper pisze:

    > no i dlatego lepiej reklamować niż zwrócić - przy uznanej reklamacji
    > sprzedawca pokryje koszty

    no i też sprzedawca może nie odebrać. Zawsze moze nie odebrać. Czy
    zwrot, czy reklamacja, klient musi odesłać.
    Jak uzna reklamacje musi oddać kase, a czy odda?

  • 26. Data: 2008-06-24 17:54:20
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Maddy pisze:

    > Nie ma znaczenia w którą stronę - za żądną przesyłkę sprzedawca Ci nie
    > zwróci.

    Powinien zwrocic bo towar niezgodny z umowa i jesli kupujacy
    reklamowalby z tego tytulu to koszty trandsportu ponosi sprzedajacy.

    Jacek Kustra

  • 27. Data: 2008-06-24 18:02:12
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik ""Prawicowiec pełną gębą."" <p...@j...qe>
    napisał w wiadomości news:g3r7em$kf4$4@atlantis.news.neostrada.pl...

    > Ale zrozum, że musi dostarczyć sprzedawcy towar.

    to Ty nie rozumiesz
    on odsyłą towar a sprzedawca mówi kurierowi, że tej paczki nie odbiera !!!
    i oprócz kosztów wysyłki do sprzedawcy kupujący musi zapłacić za przesyłke
    zwrotną

  • 28. Data: 2008-06-24 18:08:44
    Od: "Prawicowiec pełną gębą." <p...@j...qe>

    gasper pisze:

    > to Ty nie rozumiesz
    > on odsyłą towar a sprzedawca mówi kurierowi, że tej paczki nie odbiera !!!
    > i oprócz kosztów wysyłki do sprzedawcy kupujący musi zapłacić za
    > przesyłke zwrotną

    nie, ja to doskonale rozumiem i Ci już pisałem na ten temat. To nie
    zmienia faktu że jak chce reklamować/zwrócić towar to MUSI go odesłać
    albo zawieźć osobiście.
    A jeżeli ten sprzedający nie odbierze, to tym gorzej dla niego.

  • 29. Data: 2008-06-24 20:01:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 24 Jun 2008, Liwiusz wrote:

    > Gotfryd wyraził się nieprecyzyjnie ;) Nie chodzi o aukcję, tylko
    > o licytację.

    Wychodzi, że muszę przyznać rację. A siakoś przekonany byłem że "aukcja"
    jest tożsama z zakupem na innych warunkach niż "za z góry ustaloną cenę".
    A tu patrzę, patrzę i żadne źródło takiego przekonania się nie pojawia.
    Oprócz może *projektów* dla szczególnych przypadków :) np tu:
    http://www.ppp.pwpw.pl/PressInfoEntry?id=41

    pzdr, Gotfryd

  • 30. Data: 2008-06-24 20:06:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 24 Jun 2008, "Prawicowiec pełną gębą." wrote:

    > Postrasz ich też urzędem skarbowym - brak dowodu zakupu. Chociaż teoretycznie
    > mogą być zwolnieni z kasy fiskalnej i vatu

    Zwolnienie z VAT do tego nic nie ma bo faktura dla "niefirmy" jest
    opcjonalna.
    Kasa... to co innego.
    Ale tak prawdę mówiąc, to wysyłanie paragonu pocztą *też* nie jest
    rozsądne :[ (a jak zginie to co?)

    pzdr, Gotfryd