eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › zwrot towaru laptop i wypalony piksel
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 42

  • 31. Data: 2005-01-05 11:41:35
    Temat: Re: zwrot towaru laptop i wypalony piksel
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Marcin Debowski napisał(a):
    > In article <crgall$b9d$1@news.onet.pl>, fi5h wrote:
    >
    >
    >>heh no jak nie ? jak najbardziej nie jest to wada, skoro sprzet
    >>zachowuje zdolnosci, funkcjonalnosc i parametry zgodne z obowiazujacymi
    >>na ten sprzet normalmi to jak mozna mowic ze "Wada" jest istotna i
    >>podlega pod niezgodnosc z umowa ?
    >
    >
    > Zależy jak się umówiono.
    >

    Nikt chyba nie daje gwarancji na wyświetlacze LCD jeżeli chodzi o 100%
    działania pikseli.
    Z tego co wiem (a niedawno przejrzałam sporo na ten temat bo planuję
    zakup LCDa) wszystkie firmy zakladają jakąś tam dopuszczalną ilośc
    uszkodzonych pikseli (czasem licza dopuszczalnych uszkodzonych pikseli i
    subpikseli jest osobno określana).
    No chyba że można dostac taka gwarancję na jakiś naprawdę hiper super
    drogi sprzęt którym sie akurat nie ineresowałam.
    Czytałam gdzieś, że sama technologia produkcji LCDów nie gwarantuje 100%
    działania pikseli i takie błędy sa po prostu wpisane w urodę LCDów.
    A skoro w gwaranji jest zastrzeżenie że błędy moga być i ile błędów
    kwalifikje do wymiany to akurat niezgodności towaru z umową producentowi
    zarzucic się nie da.

    Maddy

    --
    *** Stosujesz sie do powyższych teorii na własną odpowiedzialność ***

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813


  • 32. Data: 2005-01-05 12:13:41
    Temat: Re: zwrot towaru laptop i wypalony piksel
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Maddy napisał(a):
    > A skoro w gwaranji jest zastrzeżenie że błędy moga być i ile błędów
    > kwalifikje do wymiany to akurat niezgodności towaru z umową producentowi
    > zarzucic się nie da.

    Dlaczego? Jeśli już to w instrukcji obsługi...
    Zresztą producentowi jej nie zarzucasz.

    KG


  • 33. Data: 2005-01-05 12:15:24
    Temat: Re: zwrot towaru laptop i wypalony piksel
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    bo napisał(a):
    > A dlazcego "nie nadaje sie" ?

    Bo można wyobrazić sobie przypadek, w którym takie uszkodzenie wpływa na
    funkcjonalność.

    KG


  • 34. Data: 2005-01-05 12:18:09
    Temat: Re: zwrot towaru laptop i wypalony piksel
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Marcin Debowski napisał(a):
    > No rozumiem, że dałem nie do końca fortunny przykład, ale z grubsza chodzi
    > o to, że żaden towar nie nadaje się do założonego celu w 100%. Idealnych
    > towarów nigdy nie ma. A tu raczej towar nadaje się do celu do którego
    > jest zwykle uzywany bo obecność kilku wadliwych pikseli tego nie wyklucza.

    Jeszcze zależy jak się rozłożą. A poza tym, skoro są producenci, którzy
    zapewniają że ich nie będzie...
    Tyle że na waszym miejscu nie upierałbym się aż tak że nie jest to
    niezgodność z umową, tylko zastanawiał się, czy kupujący wiedział lub
    oceniając rozsądnie powinien był wiedzieć (art.7) ;)

    KG


  • 35. Data: 2005-01-05 12:18:54
    Temat: Re: zwrot towaru laptop i wypalony piksel
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    fi5h napisał(a):
    > jak dla mnie niezgodnosc w tym wypadku byla by nieistotna,

    nieistotna niezgodność też jest podstawą do roszczeń

    KG


  • 36. Data: 2005-01-05 21:11:29
    Temat: Re: zwrot towaru laptop i wypalony piksel
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <crglp9$p3h$3@news.onet.pl>, kam wrote:
    > Marcin Debowski napisał(a):
    >> No rozumiem, że dałem nie do końca fortunny przykład, ale z grubsza chodzi
    >> o to, że żaden towar nie nadaje się do założonego celu w 100%. Idealnych
    >> towarów nigdy nie ma. A tu raczej towar nadaje się do celu do którego
    >> jest zwykle uzywany bo obecność kilku wadliwych pikseli tego nie wyklucza.
    > Jeszcze zależy jak się rozłożą. A poza tym, skoro są producenci, którzy
    > zapewniają że ich nie będzie...

    Nie wpływa to na statystyczny obraz właściwości towaru. Zapewne też idzie
    za tym wyższa cena.

    > Tyle że na waszym miejscu nie upierałbym się aż tak że nie jest to
    > niezgodność z umową, tylko zastanawiał się, czy kupujący wiedział lub
    > oceniając rozsądnie powinien był wiedzieć (art.7) ;)

    No przecież ja od tego swój wywód chyba zacząłem :)

    --
    Marcin


  • 37. Data: 2005-01-10 01:22:58
    Temat: Re: zwrot towaru laptop i wypalony piksel
    Od: fi5h <f...@b...pl>

    Użytkownik kam napisał:
    > fi5h napisał(a):
    >
    >> jak dla mnie niezgodnosc w tym wypadku byla by nieistotna,
    >
    >
    > nieistotna niezgodność też jest podstawą do roszczeń
    >
    > KG

    ale po co roszczenia skoro sa one nieskuteczne ?


  • 38. Data: 2005-01-10 01:25:47
    Temat: Re: zwrot towaru laptop i wypalony piksel
    Od: fi5h <f...@b...pl>

    Użytkownik januszek napisał:
    > fi5h napisał(a):
    >
    > [...]
    >
    >
    >>ISO cos tam :) jak znajde ktore to ISO to podam narazie mam urlop :)
    >
    >
    > http://mva.pl/?id_kategorii=2&top=51&kategoria=63
    >
    > I wszystko jasne ;)
    >
    > j.


    wlasnie dostalem wczoraj odpowiedz w sprawie monitora od Philipsa


    Po sprawdzeniu pod mikroskopem , blebleble stwierdzamy iz jedynie grupa
    4 subpixeli (skladowych bleble ) odbiega od normy co za tym idzie sprzet
    jest sprawny itp :)

    Tak wiec mozna zapomniec o reklamowaniu LCD :)


  • 39. Data: 2005-01-10 01:28:01
    Temat: Re: zwrot towaru laptop i wypalony piksel
    Od: fi5h <f...@b...pl>

    Użytkownik Ali Gator napisał:
    >
    >
    > Gwoli scislosci porownania: to taka sama wada jak rysa na obiektywie albo
    > martwe punkty matrycy. Tyle, ze gdyby umowa sprzedazy takiego aparatu
    > wspominala o mozliwosci wystapienia takich wad, nie byloby powodu do
    > reklamacji.
    >
    owszem, ale o aberacji czy dystorsji tez nie ma mowy w umowie, gwarancji
    itp wiec czemu by nie reklamowac ?

    O wielu rzeczach ktore moga wystapic nie mowi sie w gwarancji i umowie
    poniewaz jesli nawet wystapia to sa poprostu nieistotne a wydaje sie
    logicznym ze w umowie sprzedazy nalezy umiescic istotne wady jakimi moze
    zostac obarczony sprzedawany sprzet/towar. Tak by to na logike pasowalo
    no nie.


  • 40. Data: 2005-01-10 05:39:22
    Temat: Re: zwrot towaru laptop i wypalony piksel
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    fi5h napisał(a):
    >> nieistotna niezgodność też jest podstawą do roszczeń
    > ale po co roszczenia skoro sa one nieskuteczne ?

    dlaczego nieskuteczne?

    KG

strony : 1 ... 3 . [ 4 ] . 5


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1