  • 1. Data: 2005-01-02 14:41:33
    Temat: zwrot towaru laptop i wypalony piksel
    Od: "James Bond" <b...@N...pl>

    Witam grupowiczow!
    31.12.2004 kupilem laptopa acera w normalnym sklepie komputerowym.
    Wszystko bylo oko jak go testowalem.
    Jednak jak juz go kupilem i przywiazlem do domu
    ujawnil sie wypalony piksel(a w zasadzie subpixel - swieci na czerwono).
    Moim zdaniem towar jest wadliwy a ten punkt na matrycy przeszkadza mi w
    pracy.
    Przeczytalem gwarancje w ktorej jest napisane ze acer nie odpowiada
    za drobne uszkodzenia matrycy chyba ze na 1milion przypada nie mniej niz 4
    uszkodzone piksele.

    Czy da sie cos zrobic w tym casusie?
    Z mojego punktu widzenia wchodzi wymiana na niewadliwy lub zwrot gotowki!

    Pozdrawiam i Wszystkiego Dobrego w Nowym Roku

  • 2. Data: 2005-01-02 16:00:13
    Temat: Re: zwrot towaru laptop i wypalony piksel
    Od: "Wojciech Reszkowski" <a...@i...pl>

    > 31.12.2004 kupilem laptopa acera w normalnym sklepie komputerowym.

    Szmelc.
    pewnie jeszcze złożony ze stacjonarnych podzespołów.

> [...]
    > ujawnil sie wypalony piksel(a w zasadzie subpixel - swieci na czerwono).
    > Moim zdaniem towar jest wadliwy a ten punkt na matrycy przeszkadza mi w

    No cóż warunki gwarancji przewidują to i nie ma szans na reklamacje.

    > Przeczytalem gwarancje w ktorej jest napisane ze acer nie odpowiada
    > za drobne uszkodzenia matrycy chyba ze na 1milion przypada nie mniej niz 4
    > uszkodzone piksele.

    az 4 :-/ na jeden milion. To razem ile to będzie?
    A ty masz uszkodzony tylko jeden subpixel.

    > Czy da sie cos zrobic w tym casusie?
    > Z mojego punktu widzenia wchodzi wymiana na niewadliwy lub zwrot gotowki!

    Niestety nic się nie da zrobić. Ewentualnie dobić, wtedy załapie się na
    gwarancję.

    W aparatach cyfrowych można robić symulacje uszkodzonego pixela zastepujac
    go średnia kolorów z otaczających go. W przypadku matryc nie ma takiej
    możliwości. Wiem, że uszkodzony pixel jest bardzo widoczny i denerwujący.

  • 3. Data: 2005-01-02 16:33:43
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 2 Jan 2005 17:00:13 +0100, Wojciech Reszkowski napisał(a):

    > Niestety nic się nie da zrobić. Ewentualnie dobić, wtedy załapie się na
    > gwarancję.

    Jak się nie da.. da się zrobić rzecz bardzo istotną. Nauczyć się czytać
    papiery przy zakupie. Warunki gwarancji przy zakupie czegokolwiek z LCD są
    najistotniejszym parametrem. A ludziska to patrzą na megaherce lub
    kontrasty.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Internet Explorer służy do przeglądania zawartości internetu

  • 4. Data: 2005-01-02 16:40:01
    Od: "James Bond" <b...@N...pl>

    Użytkownik "Wojciech Reszkowski" <a...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Szmelc.
    > pewnie jeszcze złożony ze stacjonarnych podzespołów.

    :) no raczej to nie jest szmelc z hipermarkietu-zareczam:)

    > No cóż warunki gwarancji przewidują to i nie ma szans na reklamacje.

    [ciach]

    > Niestety nic się nie da zrobić. Ewentualnie dobić, wtedy załapie się na
    > gwarancję.

    hmm no to moze mlotkiem?:>

> [...]
    > go średnia kolorów z otaczających go. W przypadku matryc nie ma takiej
    > możliwości. Wiem, że uszkodzony pixel jest bardzo widoczny i denerwujący.

    no nic pozostaje mi tylko "kwestia przyzwyczajenia"
    pozdro i dzieki

  • 5. Data: 2005-01-02 16:41:30
    Od: "James Bond" <b...@N...pl>

> [...]
    > papiery przy zakupie. Warunki gwarancji przy zakupie czegokolwiek z LCD są
    > najistotniejszym parametrem. A ludziska to patrzą na megaherce lub

    Myslisz ze nie czytalem?
    Jasne ze czytalem.
    Wszystko bylo oko.
    Dopiero po weekendzie sie subpiksel wadliwy ujawnil.

  • 6. Data: 2005-01-02 18:54:33
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    James Bond wrote:
    > Czy da sie cos zrobic w tym casusie?
    > Z mojego punktu widzenia wchodzi wymiana na niewadliwy lub zwrot gotowki!

    zareklamować u sprzedawcy na podstawie rękojmi/niezgodności towaru z
    umową; pewnie odrzuci, ale spróbować można...

    KG

  • 7. Data: 2005-01-02 22:06:14
    Od: fi5h <f...@b...pl>

    Użytkownik kam napisał:

    > zareklamować u sprzedawcy na podstawie rękojmi/niezgodności towaru z
    > umową; pewnie odrzuci, ale spróbować można...
    >
    > KG
    hmm bedzie pewnie odrzut bo chodzi tu o standardy gdzie sprawnosc
    matrycy w 98% jest do przyjecia a tu w przypadku subpixela to nawet mniej.
    Najlepiej kupic sprzet ktorego producent zapewnie usuniecie wady w
    postaci jakiegokolwiek pixela a tacy na rynku sie juz pojawili i
    przybywa ich coraz wiecej.

    LCD to nadal cienka sprawa.

    --
    fi5h

  • 8. Data: 2005-01-02 22:33:10
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    fi5h napisał(a):
    > hmm bedzie pewnie odrzut bo chodzi tu o standardy gdzie sprawnosc
    > matrycy w 98% jest do przyjecia

    Pewnie tak, ale gdyby tak się zastanowić - to standardy niby kto wyznacza?
    Definicje wady/niezgodności z umową są samodzielne i spełnianie norm
    producenta nie ma decydującego znaczenia.

    KG

  • 9. Data: 2005-01-02 23:04:03
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <cr9sml$lc$1@news.onet.pl>, kam wrote:

    > Pewnie tak, ale gdyby tak się zastanowić - to standardy niby kto wyznacza?
    > Definicje wady/niezgodności z umową są samodzielne i spełnianie norm
    > producenta nie ma decydującego znaczenia.

    3. W przypadkach nieobjętych ust. 2 domniemywa się, że towar konsumpcyjny
    jest zgodny z umową, jeżeli nadaje się do celu, do jakiego tego rodzaju
    towar jest zwykle używany, oraz gdy jego właściwości odpowiadają
    właściwościom cechującym towar tego rodzaju.

    Akurat tu kłopot cały polega na tym, że ten rodzaj towaru cechują niestety
    właśnie takie właściwości (możliwość wystąpienia pojedyńczych uszkodzonych
    pikseli). Z drugiej strony mało kto (kupujący) o tym wie, bo z wiadomych
    względów sprzedawcy/producenci się tym nie chwalą. I bądź tu teraz mądry i
    powiedz gdzie leży granica należytej starannosci i co jest niezgodnością z
    umową.

    --
    Marcin

  • 10. Data: 2005-01-02 23:32:37
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Marcin Debowski napisał(a):
    > Akurat tu kłopot cały polega na tym, że ten rodzaj towaru cechują niestety
    > właśnie takie właściwości (możliwość wystąpienia pojedyńczych uszkodzonych
    > pikseli).

    Zostaje jeszcze cel do jakiego jest zwykle uzywany...

    KG