  • 51. Data: 2008-10-08 16:46:11
    Temat: Re: zwrot notebooka z powodu niepełnej informacji ze strony sprzadawcy możliwy?
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2008-10-08 06:32 witek napisał/a:

    > Oj dziewcze, nie kompromituj sie.

    A czy ja muszę się znać na Linuksie? Wstyd to kraść.
    Napisałam to co czytałam na jakimś forum.

    --
    animka

  • 52. Data: 2008-10-08 16:50:16
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2008-10-08 09:47 Jaro napisał/a:

    > Buahhaaha :) Dobre! Dzieki za poprawienie humoru ;)
    >
    > Prawie przebilo to co ostatnio od kolegi informatyka uslyszalem:
    >
    > "babka zainstalowala linux'a a potem dziwila sie gdzie jest jej windows i
    > praca inzynierska :)"

    Ok, fajnie.
    Przekonaliście mnie, że mogę spokojnie kupować laptopa z Linuxem (bo
    taniej wychodzi)i zainstalować sobie Vistę.

    --
    animka

  • 53. Data: 2008-10-08 16:55:32
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2008-10-08 14:43 BUNIEK napisał/a:

    > Znaczy zaintalowac XP :)

    Uważaj, bo jeszcze długa kolejka chętnych się ustawi i będziesz miał
    konkurencję.

    --
    animka

  • 54. Data: 2008-10-08 17:36:23
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    Wstyd to kraść.
    ------------------------------

    Eee tam. Wstyd jest wtedy, jak damy się złapać ;)
    --
    Maluch

  • 55. Data: 2008-10-08 18:35:32
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Marcin Debowski pisze:

    > To zalezy (patrz moj wczesniejszy post w tym wątku). Istotna jest
    > MZ deklaracja sprzedawcy i czy towar posiada typowe (w danym kontekscie)
    > cechy. Typowym zachowaniem dystrybujci łindołs nie jest konieczność
    > tworzenia dodatkowej kopii tej dystrybucji z użyciem dodatkowego
    > oprogramowania (sterowników).

    Nie wiem na ile polityka Microsoftu się w tej dziedzinie zmieniła, ale
    jeszcze jakiś czas temu instalacja systemu operacyjnego nie była przez
    nich uważana za czynność wykonywaną przez użytkownika ( i były to
    właśnie czasy XP ).
    M.in. dlatego czynność instalacji nie była nawet opisana w instrukcji
    programu.
    Bo tam jednak jest trochę kombinacji - podział na partycje, wybór
    systemu plików, czasami trzeba się wykazać wiedzą na temat jakiegoś
    dodatkowego hardware-u itp. Użytkownik nie bardzo będzie wiedział czego
    potrzebuje.

    Natomiast w obecnych czasach konieczność "zawalczenia" z dyskami SATA
    jest jak najbardziej typowym zachowaniem dystrybucji Windows nawet w
    dekstopach. Co więcej laptopy od dawien dawna potrzebują bardziej
    "indywidualnego" traktowania niż typowy PC z powodu że wiele urządzeń w
    nich zamontowanych wymaga dodatkowych, innych sterowników w celu np.
    zarządzania energią itp.

    To jest tak jak z samochodem - kupuje się go i niby jest on
    serwisowalny. Można sobie do niego kupić np. tarczę sprzęgła i nawet nie
    dostanie się do niej instrukcji wymiany, bo to nie jest czynność dla
    użytkownika. Trzeba mieć wiedzę i narzędzia.
    Próba zwrócenia dealerowi samochodu z powodu że ja nie umiem wymienić
    tarczy sprzęgła, będzie podobnym pomysłem.
    Tego Windowsa zapewne również z chęcią i bez problemu zainstaluje serwis.

    > W tym przypadku sprzdawca niczego nie deklarował, ale jeśli by to zrobił
    > ("nie ma problemu z instalacją") to byłaby to MZ typowa niezgodność.

    No w zasadzie nie ma... To nie jest żadna kosmiczna wiedza.
    Przeciętnie zaawansowany użytkownik sobie z tym radzi, zwłaszcza mając
    dostęp do internetu.

    Oczywiście chyba że sprzedawca obiecał że wkłada się płytę do napędu,
    klika 5 razy "next" i uruchamia się piękny i działający ze wszystkim
    Windows.

  • 56. Data: 2008-10-08 18:58:03
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Animka wrote:

    > Ok, fajnie.
    > Przekonaliście mnie, że mogę spokojnie kupować laptopa z Linuxem (bo
    > taniej wychodzi)i zainstalować sobie Vistę.

    A Viste tez trzeba kupic. To tak jakbys miala watpliwosci.

  • 57. Data: 2008-10-08 18:58:29
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Animka wrote:

    > A czy ja muszę się znać na Linuksie? Wstyd to kraść.
    > Napisałam to co czytałam na jakimś forum.

    Jakie ty fora czytasz?

  • 58. Data: 2008-10-08 19:20:34
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2008-10-08 20:58 witek napisał/a:

    > A Viste tez trzeba kupic. To tak jakbys miala watpliwosci.

    Dla przykładu mogę Ci napisać, że już mam, kupioną z laptopem.

    --
    animka

  • 59. Data: 2008-10-08 19:21:55
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    > Jakie ty fora czytasz?

    Wszystkie dot PC, Windows, laptopów, Tlenofonu, prawa itd, itd

    --
    animka

  • 60. Data: 2008-10-08 20:37:57
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Animka wrote:

    > Dla przykładu mogę Ci napisać, że już mam, kupioną z laptopem.

    I co, uważasz, że możesz ją zainstalować na jeszcze jednym?