  • 1. Data: 2008-10-07 20:41:10
    Temat: zwrot notebooka z powodu niepełnej informacji ze strony sprzadawcy możliwy?
    Od: akhayah <t...@g...com>

    Witam wszystkich,

    Kupiłam dziś notebooka ACER z wgranym systemem LINUX, ale ponieważ
    lubię XP dokupiłam ten system i zasugerowałam sprzedawcy, że wgram go
    sama. Okazało się to dużym problemem, przerastającym moje możliwości.
    Nikt mnie nie poinformował, że bedzie to wymagało wchodzenia do BIOS-u
    i samodzielnego przygotowywania ulepszonej wersji płyty instacyjnej XP
    (wzbogaconej o instalki i sterowniki pobrane z internetu). Nikt nie
    uprzedził mnie o tym, że laptop nie jest przystosowany do
    zainstalowania systemu, który kupiłam.

    Jutro mam zamiar udać się do sklepu i poprosić o nieodpłatne
    rozwiąznanie tego problemu. Jesli sprzedawca tego nie zrobi chcę
    zwrócic towart. Czy mogę powołać się na niezgodnośc towaru z umowa ze
    wględu na fakt niemożliwości pełnego korzystania ze sprzedanego towaru
    albo ze względu na wprowadzającą w błąd informację o produkcie?

    Z góry dziekuję za pomoc.

  • 2. Data: 2008-10-07 20:47:31
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > Okazało się to dużym problemem, przerastającym moje możliwości.

    Twój problem i tyle. Zresztą to naprawdę nie jest taki wielki problem.

    *piotr'ek*

  • 3. Data: 2008-10-07 20:54:19
    Od: Filip Ozimek <f...@m...polbox.pl>

    akhayah pisze:

    > (wzbogaconej o instalki i sterowniki pobrane z internetu). Nikt nie
    > uprzedził mnie o tym, że laptop nie jest przystosowany do
    > zainstalowania systemu, który kupiłam.

    To system nie jest przystosowany do komputera. Do komputerów Lenovo z
    Vistą można kupić firmowe płyty z Windows XP

    > zwrócic towart. Czy mogę powołać się na niezgodnośc towaru z umowa ze
    > wględu na fakt niemożliwości pełnego korzystania ze sprzedanego towaru
    > albo ze względu na wprowadzającą w błąd informację o produkcie?

    Z towaru możesz korzystać, tylko nie umiesz tego zrobić. Towar jest
    zgodny z umową ;)

    --
    Filip.

  • 4. Data: 2008-10-07 21:02:17
    Od: akhayah <t...@g...com>

    Piotrze i Filipie osobiście uważam, że ktoś powinien mnie poinformowac
    o tym, że instalacja XP w tym wypadku jest tak trudna (niemożliwa jak
    się nie ma drugiego komputera z dostępem do internetu). Powiedziano
    mi, że "nie będzie problemu z XP. Zostałam wprowadzona w błąd.

  • 5. Data: 2008-10-07 21:02:18
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    akhayah wrote:
> [...]
    > wględu na fakt niemożliwości pełnego korzystania ze sprzedanego towaru
    > albo ze względu na wprowadzającą w błąd informację o produkcie?

    tak, możesz powołać się na niezgodność towaru i oddać.... Windowsa.

    A na serio. ZAPOMNIJ. Twój brak umiejętności to nie jest bład w
    informacji o produkcie.

  • 6. Data: 2008-10-07 21:06:13
    Od: akhayah <t...@g...com>

    Gdyby laptop był (a miał być) przygotowany do wgrania XP poradziałbym
    sobie z tym bez problemu. Albo gdyby trzeba było tylko pogrzebać w
    BIOSie, zeby system ruszył z płyty, też dałabym radę. A tu problem
    jest większy, a miało go nie być wcale!

  • 7. Data: 2008-10-07 21:08:32
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    akhayah pisze:

> [...]
    > wględu na fakt niemożliwości pełnego korzystania ze sprzedanego towaru
    > albo ze względu na wprowadzającą w błąd informację o produkcie?

    Jedyny wybrakowany towar, jaki widzę w opisanej sytuacji, znajduje się
    pomiędzy krzesłem a klawiaturą. Niestety nie wiem jak wygląda realizacja
    rękojmi w przypadku wybrakowanego produktu z serii "homo sapiens".

  • 8. Data: 2008-10-07 21:15:55
    Od: "Daniel" <w...@w...pl>

    > Zostałam wprowadzona w błąd.

    W błąd wprowadziłaś sama siebie.
    Możesz się reklamować:-)

    D.

  • 9. Data: 2008-10-07 21:20:34
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

    > Z góry dziekuję za pomoc.

    Poka fotkiem a Ci to zrobie, skad jestes ;-)?

    A tak na powaznie, nie umiesz, masz prawo bo tego zwykli klikacze nie znaja to
    popros tego co umie lub zlec odplatnie instalacje - ja bym chcial za to 100zl
    (na rachunek) i bym ustawil windowsa oraz powgrywal programy zabezpieczajace.

    Sprzedal ci z linuxem, takiego kupilas i tyle. Bylo kupic z windowsem juz
    wgranym - za pewne wyszlo by taniej niz kupono z linuxem i wgranie XP
    wlasnorecznie (nie mowiac o odplatnym). W dodatku mialabys recovery CD do tego.
    No ale nie kupilas, duzego placzu nie ma. Sprzedawca nie ma obowiazku przyjac
    zwrotu a o niezgodnosci z umowa nie ma mowy wg mnie.

    Jest jeszcze kwestia licencji MS windows, cos tam pier... o tym ze wsparcie
    zapewnia ten co sprzedal (a moze co zainstalowal?) system.

    Tak czy siak wydaj te +/-100zl i ktos Ci to zainstaluje. Sama instalacja bez
    wgrania SP3 i kompletu latek nie zalatwia sprawy do konca - i jeszcze, jak sama
    wiesz, sterowniki trzeba poszukac i powgrywac.

    A tak sie rozpisze na temat poboczny:

    Nie miej kolesiowi za zle, komputer z zasady sprzedaje sie komus kto powinien
    sie na tym znac. Ale nie jest tak zawsze. Najdosadniejszy przyklad - ze
    komputer dostaje durny dzieciak 12 letni, na komputerze pozniej 100 wirusow i
    trojanow, spam rozsyla po calym swiecie a rodzice ani dzieciak nie maja pojecia
    co sie dzieje. Winia TPSA ze im "neostrada wolno dziala". Albo 50latek kupuje
    sobie komputer bo chce korzystac z banku przez internet. Tez jest on jak
    dziecko we mgle jesli chodzi o nowe technologie. Kogo ma winic?

    I do kogo ma miec taki nieswiadomy uzytkownik internetu pretensje? Tylko do
    siebie i moze do MEN bo w szkolach g... ucza na ten temat bezpiecznego
    korzystania z PC. Za to w ksiazce do informatyki jest nauka korzystania z PAINT
    (mspaint.exe). Paint zamiast swiadomego i bezpiecznego korzystania z komputera
    :(

  • 10. Data: 2008-10-07 21:22:07
    Od: akhayah <t...@g...com>

    Homo zarozumialec z ciebie. Cóż niektórzy przywykli do niskich
    standardów w zakresie obsługi klienta. Dalej uważam, że sprzedawca
    powinien był mnie poinformować