  • 41. Data: 2008-10-08 05:57:44
    Temat: Re: zwrot notebooka z powodu niepełnej informacji ze strony sprzadawcy możliwy?
    Od: SOCAR <s...@o...pl>

    Dnia Tue, 7 Oct 2008 13:41:10 -0700 (PDT), akhayah napisał(a):

> [...]
    > i samodzielnego przygotowywania ulepszonej wersji płyty instacyjnej XP
    > (wzbogaconej o instalki i sterowniki pobrane z internetu). Nikt nie
    > uprzedził mnie o tym, że laptop nie jest przystosowany do
    > zainstalowania systemu, który kupiłam.
    >
    > Jutro mam zamiar udać się do sklepu i poprosić o nieodpłatne
    > rozwiąznanie tego problemu. Jesli sprzedawca tego nie zrobi chcę
    > zwrócic towart. Czy mogę powołać się na niezgodnośc towaru z umowa ze
    > wględu na fakt niemożliwości pełnego korzystania ze sprzedanego towaru
    > albo ze względu na wprowadzającą w błąd informację o produkcie?

    Kupiłaś kilo ziemniaków i łyżeczkę do kawy aby je nią poobierać.
    Z racji że Ci to nie idzie (obieranie ziemniaków łyżczką do kawy), masz
    zamiar iść i oddać ziemniaki bo nie jesteś w stanie ich obrać tym co masz?

    --
    SOCAR

  • 42. Data: 2008-10-08 06:01:29
    Od: SOCAR <s...@o...pl>

    Dnia Wed, 08 Oct 2008 02:50:32 +0200, Animka napisał(a):

    > Gdzieś czytałam, ze Linux ma swój własny BIOS i nic innego już nie
    > zainstalujesz. Nawet po formacie dysku.

    :D

    Wydrukowane i przybite na ścianie ku uciesze gawiedzi :D
    --
    SOCAR

  • 43. Data: 2008-10-08 06:48:49
    Od: Jacek Kalinski <jacek_kal@go2._NOSPAMPLEASE_.pl>

    W artykule <gcgp9p$m3e$1@news.onet.pl> Czarek napisał(a):

    > Bzdura. Teraz, to na 90% to conajwyżej miałaby albo Linux albo Vista. XP
    > to już tylko jakieś niedobitki w ofercie mają...

    Bzdura, czy nie - nie da się o tym dyskutować nie znając modelu laptopa
    (a taki nie został podany).
    PS: Vista Business (i wyższe edycje) też uprawniają do zainstalowania XP,
    a nośniki uzyskujesz wówczas od producenta. Więc trochę pochopnie to
    oceniłeś.

    > Szczególnie jak nie ma w laptopie standardowo FDD... teraz to nawet
    > część stacjonarnych komputerów nie ma FDD.

    A czy to jest problem sprzedawcy? Stacje na USB można bez problemu
    podłączyć do komputera i z niej zainstalować (i to działa).
    A w jaki sposób zrealizuje to właściciel laptopa, to już jest jego
    sprawa.
    Jak napisałem - na co najmniej kilka możliwości instalacji systemu.

    Jacek

  • 44. Data: 2008-10-08 07:09:46
    Od: Jacek Kalinski <jacek_kal@go2._NOSPAMPLEASE_.pl>

    W artykule <s...@n...dyski.one.pl> Jacek Kalinski
    napisał(a):

    >>> 1. na 90% miałaś wybór pomiędzy modelem z systemem linux oraz z systeme

    > Bzdura, czy nie - nie da się o tym dyskutować nie znając modelu laptopa
    > (a taki nie został podany).

    OK - model został podany na innej grupie dyskusyjnej.
    Jest to model Extensa 5620Z, a jedną z wersji jest:
    Extensa 5620Z-4A1G12 z systemem XP Pro.

    Przykro mi. Gdyby nie było tej odmiany, wówczas mogłaby dyskutować.
    W tej chwili, to może np: skontaktować się z producentem i zamówić
    zestaw płyt instalacyjnych (recovery).

    Jacek

  • 45. Data: 2008-10-08 07:47:36
    Od: "Jaro" <jarecky(at)mailujnakablowkeaster>

    >Gdzieś czytałam, ze Linux ma swój własny BIOS i nic innego już nie
    >zainstalujesz. Nawet po formacie dysku.
    >animka

    Buahhaaha :) Dobre! Dzieki za poprawienie humoru ;)

    Prawie przebilo to co ostatnio od kolegi informatyka uslyszalem:

    "babka zainstalowala linux'a a potem dziwila sie gdzie jest jej windows i
    praca inzynierska :)"

    Pozdrowki
    Jaro

  • 46. Data: 2008-10-08 08:14:16
    Od: "Fotelik" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "akhayah" <t...@g...com> napisał w wiadomości
    f.googlegroups.com...
[...]

    To moze zamiast do sklepu udaj się do jakiejś szkoły na kurs może??
    Foti

  • 47. Data: 2008-10-08 08:20:23
    Od: "Fotelik" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "akhayah" <t...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    Homo zarozumialec z ciebie. Cóż niektórzy przywykli do niskich
    standardów w zakresie obsługi klienta. Dalej uważam, że sprzedawca
    powinien był mnie poinformować

    Wrócmy do przykładu z samochodem
    Uważasz że sprzedawca na pytanie czy można zmienić kolor ma CI zrobić wykład
    z techniki malarstwa proszkowego?
    Przeciez nie ma problemu z wgraniem windowsa. kazdy srednio znajacy sie
    człowiek to zrobi.
    A to że Ty nie umiesz? No cóż pewnie sprzedawca uznał Cie za mądrzejszą niż
    jesteś w rzeczywistości :)
    Rozumiem ze ten model CI si epodobał i świadomie wybrałas wersję z Linuxem?
    Jeśli z Linuxem sobie radzisz to chyba z XP nie powinno być problemu hihihih
    Foti

  • 48. Data: 2008-10-08 11:19:15
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    akhayah wrote:

> [...]
    > wględu na fakt niemożliwości pełnego korzystania ze sprzedanego towaru
    > albo ze względu na wprowadzającą w błąd informację o produkcie?

    W odróżnieniu od reszty uważam że prawdopodobnie masz rację. Tzn wszystko
    zależy od tego jak dokładnie brzmiało pytanie i odpowiedź (bo może
    odpowiedź na pytanie była prawidłowa, tylko pytanie było nie do końca
    oddające twoją intencję).

    Uważam że bezproblemowa instalacja, to włożenie płytki, next, next ...
    wpisanie kodu produktu, next , next ... wpisanie swoich danych, wyjmij
    płytkę, zrebootuj. Przygotowywanie jakichś płytek byłoby zdecydowanie
    kłopotem dla mnie, mimo że jestem z branży :).

    Ale zupełnie inną kwestią jest to, jak to udowodnisz. W zasadzie nie masz
    jak udowodnić że ktoś cię o tym zapewnił. Więc wszelka bezpłatna usługa ze
    strony sprzedawcy, lub przyjęcie reklamacji z tyt. niezgodności towaru z
    umową będzie tylko i wyłącznie dobrą wolą sprzedawcy.

    p. m.

  • 49. Data: 2008-10-08 12:42:37
    Od: "BUNIEK" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    >(wzbogaconej o instalki i sterowniki pobrane z internetu). Nikt nie
    >uprzedził mnie o tym, że laptop nie jest przystosowany do

    Jak jestes z WAWy to za 150 pln moge to zrobic :)

    Buniek

  • 50. Data: 2008-10-08 12:43:05
    Od: "BUNIEK" <m...@p...onet.pl>

    > Jak jestes z WAWy to za 150 pln moge to zrobic :)

    Znaczy zaintalowac XP :)

    Buniek