  • 1. Data: 2005-06-02 12:55:19
    Temat: zus a danina publiczna
    Od: "Daniel" <x...@d...pl>

    Ustawa o swobodzie dzialalnosci gospodarczej
    Art. 10.
    1. Przedsiębiorca może złożyć do właściwego organu wniosek o wydanie
    pisemnej
    interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania przepisów, z których
    wynika obowiązek świadczenia przez przedsiębiorcę daniny publicznej,
    w jego indywidualnej sprawie.

    Co to jest danina publiczna?
    Czy skladka na ubezpieczenia spolecznei zdrowotne wplacana do ZUS jest
    danina publiczna w mysl powyzszego artykulu? Na zdrowy rozum tak, z tych
    skladek wyplacane sa renty i emerytury dla moich wspolobywateli.

    Pozdr
    daniel

  • 2. Data: 2005-06-02 13:44:38
    Temat: Re: zus a danina publiczna
    Od: " " <t...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Daniel <x...@d...pl> napisał(a):

> [...]
    > danina publiczna w mysl powyzszego artykulu? Na zdrowy rozum tak, z tych
    > skladek wyplacane sa renty i emerytury dla moich wspolobywateli.

    NIe jestem exkspertem ale czytalem gdzies ze skladki ZUS nie sa danina
    publiczna gdyz ZUS nie jest ogranizacja budzetowa (czy jakos tak;)
    Pewnie zaraz ktos to lepiej wyjasni

  • 3. Data: 2005-06-02 17:04:51
    Od: "Daniel" <x...@d...pl>

    > NIe jestem exkspertem ale czytalem gdzies ze skladki ZUS nie sa danina
    > publiczna gdyz ZUS nie jest ogranizacja budzetowa (czy jakos tak;)
    > Pewnie zaraz ktos to lepiej wyjasni

    Wlasnie wg mnie sa, gdyz 1. Sa obowiazkowe 2. Sluza dobru publicznemu
    (mowiac kolokwialnie, place, aby wszystkim nam bylo dobrze, czyli tak jak
    podatki), ale nie znalazlem zadnej podstawy prawnej.

    ede wdzieczny za wskazowki
    pozdr
    daniel

  • 4. Data: 2005-06-02 21:44:05
    Od: "regent..." <r...@o...TOTEZ.pl>

    Daniel wrote:

    > Wlasnie wg mnie sa, gdyz 1. Sa obowiazkowe

    tak jak OC,

    2. Sluza dobru publicznemu
    > (mowiac kolokwialnie, place, aby wszystkim nam bylo dobrze, czyli tak jak
    > podatki), ale nie znalazlem zadnej podstawy prawnej.

    a nie księgują ich na "Twoim" koncie???

    --
    regent...
    (...)

  • 5. Data: 2005-06-03 07:38:08
    Od: "Daniel" <x...@d...pl>

    Użytkownik "regent..." <r...@o...TOTEZ.pl> napisał w wiadomości

    > tak jak OC

    Dokladnie, OC wg mnie tez mozna by zaliczyc do daniny publicznej, jest
    obowiazkowe i sluzy dobru innych ludzi, jak kogos stluczsz to ten ktos
    dostanie pieniazde z Twojego OC (mam nadzieje, ze nie pomylilem
    ubezpieczen....)
    Ale mniejsza, skupmy sie na ZUS.

    > 2. Sluza dobru publicznemu
    >>

    > a nie księgują ich na "Twoim" koncie???

    No tak, niby ksieguja na moim koncie, ale ja slowo "moje" rozumiem tak, ze w
    kazdej chwili moge zrobic z tym, co mi sie zywnie podoba. Sprobuj isc do ZUS
    i powiedziec, ze chcesz wyplacic skladki z "Twojego" konta.......
    Mniejsza jak sa ksiegowane, korzysci z tych skladek czerpie ktos inny, nie
    ja bezporsednio. No dobra, na upartego mozna powiedziec, ze czerpie z nich
    korzysci posrednio, ale na tym wlasnie polegaja podatki.....

    Reasumujac, dalej szukam definicji daniny publicznej.

    pozdr
    daniel.

  • 6. Data: 2005-06-03 08:04:58
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    "Daniel" <x...@d...pl> naskrobał/a w

    > Reasumujac, dalej szukam definicji daniny publicznej.

    Ustawa o finansach publicznych, art 3 paragraf 2 punkt 2 podpunkt 1.

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    Dolary, akcje i obligacje za 50% ceny. Profesjonalna jakosc.

  • 7. Data: 2005-06-03 10:05:34
    Od: "regent..." <r...@o...TOTEZ.pl>

    Daniel wrote:
    > Użytkownik "regent..." <r...@o...TOTEZ.pl> napisał w wiadomości

    > Dokladnie, OC wg mnie tez mozna by zaliczyc do daniny publicznej,

    ktoś odesłał Cię po jakieś paragrafy,
    w moim przekonaniu OC jest "ubezpieczeniem" czyli zabezpieczeniem moich
    interesów, nie publicznych

    jest
    > obowiazkowe

    jeśli masz samochód,

    > i sluzy dobru innych ludzi, jak kogos stluczsz to ten ktos
    > dostanie pieniazde z Twojego OC (mam nadzieje, ze nie pomylilem
    > ubezpieczen....)

    i zabezpiecza Twoje interesy, inaczej mógłbyś do końca życia spłacać
    szkodę...

> [...]
    > kazdej chwili moge zrobic z tym, co mi sie zywnie podoba. Sprobuj isc do ZUS
    > i powiedziec, ze chcesz wyplacic skladki z "Twojego" konta.......

    bo w domyśle "zawarłeś" umowę ubezpieczenia,
    Ty wpłacasz przez 40 lat kupę kasy, a oni Ci na emeryturę będą podsyłać
    ochłapy co miesiąc (jak dożyjesz)
    i w tej "umowie" "ograniczyłeś" sobie prawo wcześniejszej wypłaty ;)

    > Reasumujac, dalej szukam definicji daniny publicznej.

    powodzenia

    --
    regent...
    (...)

  • 8. Data: 2005-06-04 08:09:47
    Od: "Daniel" <x...@d...pl>

    > Ustawa o finansach publicznych, art 3 paragraf 2 punkt 2 podpunkt 1.
    >
    > --
    ktory brzmi:
    "1) daniny publiczne, do których zalicza się podatki oraz inne świadczenia
    pieniężne,
    których obowiązek ponoszenia na rzecz państwa, jednostek samorządu
    terytorialnego oraz innych jednostek zaliczanych do sektora finansów
    publicznych
    wynika z odrębnych ustaw;"

    Czy ZUS jest jednostka zaliczana do sektora finansow publicznych?

    pozdr
    daniel.

  • 9. Data: 2005-06-04 11:41:01
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    "Daniel" <x...@d...pl> naskrobał/a w

    > Czy ZUS jest jednostka zaliczana do sektora finansow publicznych?

    Dwa artykuły dalej.

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    ...99, zmiana reki.

  • 10. Data: 2005-06-04 12:19:15
    Od: "Daniel" <x...@d...pl>

    Użytkownik "Goomich" <g...@u...to.wp.pl> napisał w wiadomości
    > "Daniel" <x...@d...pl> naskrobał/a w

    > Dwa artykuły dalej.

    Art. 5.
    Do sektora finansów publicznych zalicza się:
    [...]
    8) Zakład Ubezpieczeń Społecznych, Kasę Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego
    i zarządzane przez nie fundusze;

    Jest! Jest!!! JEEEEEEEEST!!!!!!!
    Wojna trwa nadal.