    From: "regent..." <r...@o...TOTEZ.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zus a danina publiczna
    Date: Fri, 03 Jun 2005 12:05:34 +0200

    Daniel wrote:
    > Użytkownik "regent..." <r...@o...TOTEZ.pl> napisał w wiadomości

    > Dokladnie, OC wg mnie tez mozna by zaliczyc do daniny publicznej,

    ktoś odesłał Cię po jakieś paragrafy,
    w moim przekonaniu OC jest "ubezpieczeniem" czyli zabezpieczeniem moich
    interesów, nie publicznych

    jest
    > obowiazkowe

    jeśli masz samochód,

    > i sluzy dobru innych ludzi, jak kogos stluczsz to ten ktos
    > dostanie pieniazde z Twojego OC (mam nadzieje, ze nie pomylilem
    > ubezpieczen....)

    i zabezpiecza Twoje interesy, inaczej mógłbyś do końca życia spłacać
    szkodę...

    > Ale mniejsza, skupmy sie na ZUS.

    > No tak, niby ksieguja na moim koncie, ale ja slowo "moje" rozumiem tak, ze w
    > kazdej chwili moge zrobic z tym, co mi sie zywnie podoba. Sprobuj isc do ZUS
    > i powiedziec, ze chcesz wyplacic skladki z "Twojego" konta.......

    bo w domyśle "zawarłeś" umowę ubezpieczenia,
    Ty wpłacasz przez 40 lat kupę kasy, a oni Ci na emeryturę będą podsyłać
    ochłapy co miesiąc (jak dożyjesz)
    i w tej "umowie" "ograniczyłeś" sobie prawo wcześniejszej wypłaty ;)

    > Reasumujac, dalej szukam definicji daniny publicznej.

    powodzenia

    --
    regent...
    (...)