    From: "Daniel" <x...@d...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zus a danina publiczna
    Date: Fri, 3 Jun 2005 09:38:08 +0200

    Użytkownik "regent..." <r...@o...TOTEZ.pl> napisał w wiadomości
    news:d7nuj3$n7q$6@213-238-101-236.adsl.inetia.pl...

    > tak jak OC

    Dokladnie, OC wg mnie tez mozna by zaliczyc do daniny publicznej, jest
    obowiazkowe i sluzy dobru innych ludzi, jak kogos stluczsz to ten ktos
    dostanie pieniazde z Twojego OC (mam nadzieje, ze nie pomylilem
    ubezpieczen....)
    Ale mniejsza, skupmy sie na ZUS.

    > 2. Sluza dobru publicznemu
    >>

    > a nie księgują ich na "Twoim" koncie???

    No tak, niby ksieguja na moim koncie, ale ja slowo "moje" rozumiem tak, ze w
    kazdej chwili moge zrobic z tym, co mi sie zywnie podoba. Sprobuj isc do ZUS
    i powiedziec, ze chcesz wyplacic skladki z "Twojego" konta.......
    Mniejsza jak sa ksiegowane, korzysci z tych skladek czerpie ktos inny, nie
    ja bezporsednio. No dobra, na upartego mozna powiedziec, ze czerpie z nich
    korzysci posrednio, ale na tym wlasnie polegaja podatki.....

    Reasumujac, dalej szukam definicji daniny publicznej.

    pozdr
    daniel.