  • 1. Data: 2005-06-02 12:38:26
    Temat: na pozor banalne - definicja siedziby firmy
    Od: "Daniel" <x...@d...pl>

    czesc,
    Na formularzu ZUS sluzacym do zglaszania platnika skladek (ZUS ZFA) w bloku
    VII jest taka oto pozycja: adres siedziby platnika skladek. Wedlug tego
    adresu platnik jest przypisywany do konkretnego oddzialu ZUS.
    Jestem osoba fizyczna prowadzaca dzialalnosc gospodarcza z o tyle
    skomplikowana sytuacja, ze wpisany jestem do ewidencji dzialalnosci w
    warszawie (bo tam mieszkam), natomiast miejsce wykonywania dzialalnosci
    krakow (bo tam jestem zameldowany).
    Kiedy we wspomnianym bloku VII jako siedzibe wpisalem krakow (meldunek),
    pani w ZUS kazala mi sie zglosic do ZUS krakowskiego, jako ze tam niby mam
    siedzibe firmy.
    Problem polega na tym, ze z tego co mi wiadomo, osoba fizyczna prowadzaca
    dzialalnosc gospodarcza nie ma siedziby firmy! Ma tylko miejsce zamieszkania
    (na wpisie pkt.1: oznaczenie przedsiebiorcy) oraz miejsce wykonywania
    dzialalnosci (na wpisie pkt 2). I tu moje pytanie: Czy urzednik ZUS
    orzekajac, ze siedziba firmy rowna sie miejsce zamieszkania przedsiebiorcy,
    a nie miejsce zameldowania, nie dokonuje czasem nadinterpretacji prawa, czy
    jest gdzies definicja prawna "siedziby" w kontekscie osoby fizycznej
    prowadzacej dzialalnosc gospodarcza?
    Sytuacja jest o tyle skomplkowana, ze na zgloszeniu identyfikacyjnym do US
    (NIP-1), jako adres siedziby wpisalem Krakow, z tym ze tam odpowiedzni
    pozycja jest zatytuowana Adres siedziby firmy (adres zakladu glownego lub
    stalego miejsca wykonywania dzialalnosci), czyli nie ma watpliwosci, co
    wpisac. W ZUS urzednik kaze mi pisac calkiem inny adres, troche to sprzeczne
    z prawem.
    Siedziba ososby fizycznej prowadzacej dzialalnosc gospodarcza - czy wie
    ktos, gdzie jest definicja?

    pozdr
    daniel.

  • 2. Data: 2005-06-02 13:19:13
    Temat: Re: na pozor banalne - definicja siedziby firmy
    Od: "Adam Szendzielorz" <a...@N...progreso.pEEl>

    Daniel wrote:
    > Siedziba ososby fizycznej prowadzacej dzialalnosc gospodarcza - czy
    > wie ktos, gdzie jest definicja?

    Wydaje mi sie ze we wpisie do ew. masz wyraznie oznaczone
    "miejsce prowadzenia dzialalnosci gosp." - to jest przeciez
    siedziba firmy (siedziba == miejsce). Jak prowadzisz w domu, to
    masz tam adres zamieszkania.
    pozdr.

    --
    Adam Szendzielorz, adam [at] progreso [kropka] pl
    http://www.progreso.pl - hosting - 0801 307 301

  • 3. Data: 2005-06-02 17:02:25
    Od: "Daniel" <x...@d...pl>

    > Wydaje mi sie ze we wpisie do ew. masz wyraznie oznaczone
    > "miejsce prowadzenia dzialalnosci gosp." - to jest przeciez
    > siedziba firmy (siedziba == miejsce). Jak prowadzisz w domu, to
    > masz tam adres zamieszkania.

    mam punkt 2. wpisu zatytulowany miejsce wykonywania dzialalnosci
    gospodarczej, a w tym punkcie: adres zakladu glownego: krakow itd. Sek w
    tym, ze wg mnie nie jest to tozsame z siedziba z druku ZUS, chcialem
    podrazyc temat, jak ktos moze mi podrzucic akt prawny, w ktorym jest
    zdefinoiwane, co to jest siedziba i czy w przypadku os fizycznej jest to
    adres zamieszkania to poprosze.
    pozdr
    daniel.

  • 4. Data: 2005-06-02 18:09:03
    Od: "Adam Szendzielorz" <a...@N...progreso.pEEl>

    Daniel wrote:
    > mam punkt 2. wpisu zatytulowany miejsce wykonywania dzialalnosci
    > gospodarczej, a w tym punkcie: adres zakladu glownego: krakow itd.
    > Sek w tym, ze wg mnie nie jest to tozsame z siedziba z druku ZUS,

    A dlaczego niby nie ?
    Dlaczego uparcie twierdzisz, ze miejsce wykonywania dzialalnosci,
    to nie siedziba firmy ?:) Przeciez z reguly dzialalnosc wykonujesz
    w miejscu siedziby firmy, nie w domu, nie ? Nie mowie o dzialalnosci
    wykonywanej gdzies w terenie..

    To po co wogole we wpisie bylby punkt dot. miejsca prowadzenia
    dzialalnosci, jezeli za takowe zawsze uwazane byloby miejsce
    zamieszkania ?
    pozdr.

  • 5. Data: 2005-06-02 20:03:12
    Od: "Daniel" <x...@d...pl>

    Użytkownik "Adam Szendzielorz" <a...@N...progreso.pEEl> napisał w
    wiadomości news:d7ni9l$9mn$1@nemesis.news.tpi.pl...

> [...]
    > to nie siedziba firmy ?:) Przeciez z reguly dzialalnosc wykonujesz
    > w miejscu siedziby firmy, nie w domu, nie ? Nie mowie o dzialalnosci

    Moja firma nie ma siedziby. Ja mam adres zamldowania i adres zamieszkania,
    dwa rozne ardesy

    No wlasnie, co to jest siedziba? Jezeli rozawazamy jakies duze
    przedsiebiorstwo, to co jest siedziba firmy, biurowiec w centrum miata, czy
    hala produkcjna na drugim jego koncu?
    W przypadku os fizycznej sensownie byloby obrac za siedzibe adres
    zameldowania, ew miejsce przechowywania dokumentow, dlaczego akurat adres
    zamldowania?

    Moj problem jest nastepujacy: mam siedzibe firmy krakow na formularzu NIP1
    (US) oraz warszawa na formularzu ZUA (ZUS). Czyli moja firma ma dwie
    siedziby, czy to jest zgodnez prawem?
    pozdr
    daniel.

  • 6. Data: 2005-06-02 21:11:09
    Od: "Adam Szendzielorz" <a...@N...progreso.pEEl>

    Daniel wrote:
    > Moja firma nie ma siedziby. Ja mam adres zamldowania i adres
    > zamieszkania, dwa rozne ardesy

    No ale musisz miec siedzibe :-)
    Jakie adres masz na pieczatce ktora musisz miec ?
    Jaki adres masz w umowie z bankiem dot. rachunku bankowego ?
    Gdzie trzymasz wszystkie papiery (chociazby kopie pit-5, kpir etc),
    gdzie (jesli) masz kase fiskalna ?

    > No wlasnie, co to jest siedziba? Jezeli rozawazamy jakies duze
    > przedsiebiorstwo, to co jest siedziba firmy, biurowiec w centrum
    > miata, czy hala produkcjna na drugim jego koncu?

    Pewnie jest to gdzies okreslone w ustawie, ja akurat w tym nie siedze
    wiec nie podam paragrafu ;-) Niemniej siedzibe musisz miec - musisz
    moc tam odbierac chociazby korespondencje.

    > Moj problem jest nastepujacy: mam siedzibe firmy krakow na formularzu
    > NIP1 (US) oraz warszawa na formularzu ZUA (ZUS). Czyli moja firma ma
    > dwie siedziby, czy to jest zgodnez prawem?

    Zglos zmiane wpisu do ew. i dopisz jako oddzial adres w krakowie, tylko
    IMO nie pozwola Ci tego wpisac jako "siedziby", tylko jako np punkt
    przyjmowania zgloszen, oddzial etc - siedziba jako taka musi byc na pewno
    "jedna" :)
    pozdr.

  • 7. Data: 2005-06-03 07:45:39
    Od: "Daniel" <x...@d...pl>

    Użytkownik "Adam Szendzielorz" <a...@N...progreso.pEEl> napisał w
    wiadomości news:d7nsut$lu2$1@nemesis.news.tpi.pl...

> [...]
    > Jaki adres masz w umowie z bankiem dot. rachunku bankowego ?
    > Gdzie trzymasz wszystkie papiery (chociazby kopie pit-5, kpir etc),
    .
    .
> [...]
    > IMO nie pozwola Ci tego wpisac jako "siedziby", tylko jako np punkt
    > przyjmowania zgloszen, oddzial etc - siedziba jako taka musi byc na pewno

    Pieczatki nie mam, bo jako os fizyczna prowadzaca dzialalnosc nie musze miec
    (notabene wlasnie dlatego nie wyrabialem pieczatki, bo zaraz by sie jakis
    urzad przywalil, ze jest na niej zly adres......)
    Umowa z bankiem - adres zameldowania
    adres korespondencyjny - moge wskazac dowolny
    adres przechowywania dokumentow - rowniez dowolny, moze byc inny niz
    zamieszkania i zameldowania (trzeba go tylko wskazac w NIP1).
    Dobra, poddaje sie, ZUS wygral. Wpisze to co bedzie chciala pani w okienku.
    pozdr
    daniel.

  • 8. Data: 2005-06-03 19:29:02
    Od: poreba <d...@p...com>

    "Adam Szendzielorz" <a...@N...progreso.pEEl> niebacznie
    popelnil news:d7ni9l$9mn$1@nemesis.news.tpi.pl:

    > Dlaczego uparcie twierdzisz, ze miejsce wykonywania
    > dzialalnosci, to nie siedziba firmy ?:)
    Dlatego, że dość powszechnym jest że firmy SuperExtraWolrdCorp-Polska
    ma siedzibę w W-wie, ul. Nowy Świat a faktycznym miejscem wykonywania
    działalności jest stary garaż lub obskurna hala w Wądolewie Zaleśnym,
    gm. Ponuraki ;)

    --
    pozdro
    poreba