  • 1. Data: 2006-05-21 16:51:56
    Temat: zgubiłem dowód osobisty
    Od: "Kondziu" <k...@g...pl>

    Czy utratę dowodu osobistego powinienem zgłosić na posterunku policji? Jeśli dowód
    zgubiłem będąc za granicą to co mam zrobić?

  • 2. Data: 2006-05-21 17:09:37
    Temat: Re: zgubiłem dowód osobisty
    Od: "Piotr Janda" <p...@p...onet.pl>

    Kondziu wrote:
    > Czy utratę dowodu osobistego powinienem zgłosić na posterunku policji? Jeśli dowód
    zgubiłem będąc za granicą to co mam zrobić?

    > --

    Za granicą, czy w kraju, obowiązek jest zgłosić Policji utratę
    dowodu os.

  • 3. Data: 2006-05-21 17:11:52
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Kondziu [###k...@g...pl.###] napisał:
    > Czy utratę dowodu osobistego powinienem zgłosić na posterunku
    policji?
    > Jeśli dowód zgubiłem będąc za granicą to co mam zrobić?

    Powiadomić organ, który wydał Ci dowód osobisty. W starych drukach
    dowodów (tych zielonych) jest błędne pouczenie. Wynika ono z faktu, że
    w czasie, gdy drukowano te dowody organem wydającym była Milicja.

  • 4. Data: 2006-05-21 17:24:42
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Piotr Janda [###p...@p...onet.pl.###] napisał:

    > Za granicą, czy w kraju, obowiązek jest zgłosić Policji utratę
    > dowodu os.

    A z czego Twoim zdaniem ten obowiązek wynika?

  • 5. Data: 2006-05-21 17:26:34
    Od: e...@w...pl (Tomas)

    A powiedz na policji ze zgubiles w kraju.

    Tomas

  • 6. Data: 2006-05-21 17:31:23
    Od: "plusz" <n...@w...plusz.totezkasuj.pl>

    W artykule news:e4q5rc$it6$1@inews.gazeta.pl,
    niejaki(a): Kondziu z adresu <k...@g...pl> napisał(a):

    > Czy utratę dowodu osobistego powinienem zgłosić na posterunku
    > policji? Jeśli dowód zgubiłem będąc za granicą to co mam zrobić?

    zgłoś i weź jakieś potwierdzenie
    może się okazać, że niedługo przyjdzie zawiadomienie o konieczności spłaty
    kredytu :)

    --
    pozdrawiam
    plusz ( http://www.mojewakacje.info/ )

  • 7. Data: 2006-05-21 17:57:51
    Od: KrzysiekPP <jimi@_FALSE_.ceti.pl>

    > Za granicą, czy w kraju, obowiązek jest zgłosić Policji utratę
    > dowodu os.

    Nieprawda. Aktualnie zgłasza się do organu, który dowód wydał.

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 8. Data: 2006-05-21 18:33:37
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    > A z czego Twoim zdaniem ten obowiązek wynika?

    Żeby nikt nie kupił towaru na jego dowód.

  • 9. Data: 2006-05-21 18:58:52
    Od: "Piotr Janda" <p...@p...onet.pl>

    KrzysiekPP wrote:

    > Nieprawda. Aktualnie zgłasza się do organu, który dowód wydał.
    >
    > --
    '> Krzysiek, Krakow
    art. 42 ust.1 ustawy z dnia
    10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych
    (ostatnia zm. Dz. U. 2005, Nr 94, poz. 788): "Osoba, która utraciła
    dowód osobisty, jest obowiązana niezwłocznie zawiadomić o tym
    najbliższy organ gminy. Organ ten wydaje zaświadczenie o utracie
    dowodu osobistego, ważne do czasu wydania nowego dokumentu."

  • 10. Data: 2006-05-21 21:14:02
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    qwerty [###q...@p...fm.###] napisał:
    > wiadomości news:e4q862$bk2$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Żeby nikt nie kupił towaru na jego dowód.

    A możesz mi powiedzieć, w jakiż to tajemniczy sposób zgłoszenie na
    Policji ma zapobiec takim niecnym procederom?